مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

آنر 7 ایکس در برابر گلکسی ای 7 2017 ؛ مقایسه امکانات و قابلیت‌های دو میان رده‌ی محبوب بازار

از آنجایی که خیلی از کاربران گجت نیوز این روزها به فکر خرید یک گوشی میان رده اندرویدی با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه هستند، تصمیم دارید آنر 7 ایکس را در برابر گلکسی ای 7 2017 سامسونگ قرار دهیم و با بررسی امکانات و قابلیت‌های هرکدام، ببینیم که کدام‌یک از این دو موبایل محبوب ارزش خرید بالاتری دارند.

بیش از چند ماه از زمان ورود گلکسی ای 7 2017 به بازار می‌گذرد و آنر 7 ایکس نیز چند هفته‌ای است که بر روی قفسه‌های فروشگاه‌ها قرار گرفته است. این دو گوشی رقیب مستقیم یکدیگر برای آن دسته از کاربران جوانی محسوب می‌شوند که قصد خرید یک گوشی میان رده با ارزش خرید بالا، طراحی جذاب و مشخصات سخت افزاری قدرتمند می‌گردند.

بنابراین اگر شما هم می‌خواهید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید، در ادامه‌ی مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017 در گجت نیوز، تفاوت امکانات و مشخصات سخت افزاری آنها را در برابر هم مشاهده کنید تا بتوانید تصمیم دقیق‌تری بگیرید؛ این شما و این هم:

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017 سامسونگ

وزن و ابعاد

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

هر دو گوشی ابعاد بسیار نزدیکی به هم دارند اما آنر 7 ایکس با برخورداری از ضخامت پایین‌تر و البته حاشیه‌های کمتر در قسمت نمایشگر، طراحی مدرن‌تری دارد. وزن دیوایس آنر نیز حدود ۲۰ گرم سبک‌تر است تا نگه داشتن آن در دست، آسان‌تر شود.

جنس بدنه و رنگ‌ها

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

دو رقیب امروز ما از یک پنل آلومینیومی در بخش پشتی خود بهره می‌برند، اما در گلکسی ای 7 2017 این پنل توسط یک فریم فلزی جداگانه به نمایشگر متصل شده است. در آنر 7 ایکس این فریم واسطه حذف شده است تا شاهد بدنه‌ی یکپارچه‌تری باشیم. این کمپانی چینی محصول جدید خود را در رنگ‌های آبی، مشکی، طلایی، خاکستری و قرمز به فروش می‌رساند و سامسونگ نیز این محصول را با رنگ‌های مشکی، طلایی، آبی و خاکستری روشن طراحی کرده‌ است.

ابعاد و رزولوشن نمایشگر

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

با وجود برخورداری از بدنه‌های نسبتا هم‌اندازه، آنر 7 ایکس از نمایشگر بزرگتری برخوردار است که این هم به دلیل کاهش حاشیه‌های زائد از اطراف آن است. رزولوشن این نمایشگر نیز از گلکسی ای 7 2017 بالاتر است تا برتری کامل از حیث مشخصات نمایشگر به محصول آنر تعلق بگیرد.

نوع پنل نمایشگر

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

یک پنل IPS LCD بر روی آنر 7 ایکس و یک پنل سوپر امولد بر روی گلکسی ای 7 2017، نمایشگرهای این دو دیوایس را تشکیل داده‌اند. از ویژگی‌های مثبت پنل اولی، زاویه دید گسترده و عدم تغییر رنگ‌ها در صورت تغییر جهت دید کاربر است و پنل دوم نیز ویژگی‌های مثبتی نظیر نمایش عمیق‌تر رنگ مشکی دارد. نسبت تصویر ۱۸ به ۹ نمایشگر فول ویو و عریض Honor 7X در مقابل نسبت تصویر ۱۶ به ۹ گوشی سامسونگ، باعث می‌شود که محتوای بیشتری پیش روی چشم کاربران قرار بگیرد.

روش ناوبری

مشابه بسیاری از پرچمداران جدید بازار اندروید، آنر 7 ایکس نیز از دکمه‌های فیزیکی برخوردار نیست و شما می‌توانید ناوبری در محیط کاربری را با استفاده از دکمه‌های مجازی قابل سفارشی‌سازی انجام دهید. ناوبری بر روی گلکسی ای 7 2017 نیز از طریق دکمه‌های هوم و دو دکمه‌ی لمسی در دو طرف آن انجام می‌گیرد.

سنسور اثر انگشت

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

هر دو گوشی داخل مقایسه‌ آنر 7 ایکس در برابر گلکسی ای 7 2017 از سنسور اثر انگشت برخوردارند که این سنسور در محصول آنر بر روی پنل پشتی و در محصول سامسونگ بر روی دکمه‌ی هوم هوم قرار گرفته است. از آنجا که سنسور اثر انگشت آنر 7X از نوع همیشه فعال است (باز کردن قفل بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر) و سرعت عمل بالاتری نیز در تشخیص دارد، ما آن را به سنسور اثر انگشت ای 7 ترجیح می‌دهیم.

پردازنده

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

آنر از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز بهره برده است و این در حالی است که پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۸۸۰ سامسونگ، دارای فرکانس پردازشی ۱.۹ گیگاهرتز است.

حافظه رم

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

حافظه‌ی رم هنگام جابه‌جا شدن در بخش‌های مختلف رابط کاربری و به خصوص هنگام اجرا شدن چند اپلیکیشن در پس زمینه، سرعت کار را به مراتب افزایش می‌دهد. آنر 7 ایکس در این بخش نیز از قدرت بالاتری برخوردار است.

ظرفیت داخلی و جانبی

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

آنر 7 ایکس با دو ظرفیت داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به فروش می‌رسد و گلکسی ای 7 2017 تنها دارای ظرفیت ۳۲ گیگابایتی است. هر دو اسمارت فون نیز قابلیت ارتقا از طریق کار‌ت حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت را نیز دارند.

پورت اتصال

گلکسی A7 2017 به پورت یو اس بی تایپ سی از نوع ریورسیبل مجهز شده است که در سوی مقابل، 7X آنر از یک پورت میکرو یو اس بی برخوردار است.

پخش صدای سه بعدی

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

این ویژگی جالب که از امکانات انحصاری الگوریتم هوشمند هواوی هیسن محسوب می‌شود، تنها بر روی آنر 7 ایکس قابل استفاده است و با استفاده از آن می‌توانید هنگام گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون‌های سیمی، موسیقی را به شکل فراگیر بشنوید و فضایی مشابه قرار گرفتن در سالن کنسرت زنده را تجربه کنید.

جک هدفون

جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بر روی هر جفت این گوشی ها وجود دارد و می‌توانید هدفون‌های خود را از طریق این جک به گوشی متصل کنید.

ظرفیت باتری

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

باتری‌های لیتیوم-یونی در قلب آنر 7 ایکس و گلکسی ای 7 2017 قرار دارند که البته ظرفیت این باتری بر روی گلکسی ای 7 2017 کمی بالاتر از آنر 7 ایکس است.

فناوری شارژ سریع

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

فناوری شارژ سریع باعث می‌شود که بتوانید در مدت زمان کمتری، مقدار بیشتری از ظرفیت باتری را شارژ کنید. متاسفانه گوشی میان‌رده‌ی آنر از این قابلیت برخوردار نیست و تنها ای 7 سامسونگ از آن بهره می‌برد.

دوربین اصلی

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

این روزها دوربین به فاکتور بسیار مهمی برای انتخاب یک گوشی هوشمند تبدیل شده است. هر دو رقیب امروز ما نیز از سنسورهای ۱۶ مگاپیکسلی بر روی دوربین اصلی خود برخوردارند که البته در محصول آنر، یک سنسور ۲ مگاپیکسلی نیز به دوربین اصلی برای تشخیص عمق میدان کمک می‌کند تا امکان استفاده از قابلیت‌هایی نظیر حالت پرتره و تغییر فوکوس حتی پس از عکاسی، فراهم شود.

دوربین دوگانه

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

دوربین دوگانه قابلیتی است که هنوز بر روی میان رده‌ها و حتی پرچمداران سامسونگ دیده نمی‌شود و اگر این قابلیت برایتان اهمیت زیادی دارد، آنر 7 ایکس می‌تواند آن را در اختیارتان بگذارد.

دوربین سلفی

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

دوربین سلفی گلکسی ای 7 2017 دارای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است و رقیب امروز آن هم یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد. در مقابل رزولوشن بالاتر دوربین سلفی سامسونگ، امکان استفاده از حالت پرتره تنها در آنر 7 ایکس امکان‌پذیر است.

سیستم عامل و رابط کاربری

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

از آنجایی که 7 ایکس آنر در تاریخ جدیدتری عرضه شده است، سیستم عامل به‌روزتری نیز دارد و اندروید ۷ نوقا بر روی آن به طور پیشفرض نصب است. البته آپدیت این نسخه برای ای 7 نیز قابل دریافت است، اما به طور پیشفرض، سیستم عامل اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو بر روی آن نصب خواهد بود.

تاریخ عرضه و قیمت

مقایسه آنر 7 ایکس با گلکسی ای 7 2017

ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷، زمان عرضه‌ی رسمی گلکسی ای 7 2017 در بازارها جهانی بود، اما در سوی مقابل، آنر 7 ایکس چند ماه بعد و در تاریخ دسامبر سال 2017 وارد فروشگاه‌ها شد. در ضمن در یکی از مهم‌ترین فاکتورها یعنی قیمت نیز برتری قاطع با محصول آنر است و این محصول با قیمتی در حدود یک و نیم برابر کمتر از ای 7 سامسونگ به فروش می‌رسد.

 

در انتهای مقایسه Honor 7X با Galaxy A7 2017 حالا این نوبت شماست که انتخاب کنید کدام دیوایس برنده است؛ با توجه به تمام تفاوت‌های بالا، به نظر شما کدام دیوایس گوشی خرید بالاتری دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. من خودم گوشی آیفون دارم

    اما هیچ جای مطلب شما مواردی که گفتم رو ندیدم … و صد البته مطلب رو خوب خوندم

    مشخصا کسی که نقد کرده از نزدیک با گوشی سامسونگ کار نکرده بوده و به نظرم این یک تبلیغ یک طرفه از هوآوی می باشد.

  2. در کل هواوی خیلی سر تر بود
    سپاس از گجت نیوز بابت این مقایسع عالی

  3. بستگی به دوام داره حالا کدومشون داوام بیشتری دارن خب معلومه ای7

  4. خاک بر سر سامسونگ که ازین هواوی شکست خورد خخخخخ

  5. بدون شک هواوی از همه لحاظ بهتر بود فقط توی دوربن سلفی و شارژ سریع و باتری یکم ضعیفتر بود
    حتی توی قیمتم تقریبا نصف گلکسی رو داشت این نشون میده برند خیلی بهتریه نسبت به سامسونگ

  6. بی شک هانر رو ترجیح میدم
    یکی از بهترین و مناسبترین میان رده های موجود در بازاره
    مرسی گجت

  7. من این مطلب رو خوندم … یه سری غلط و اشتباه داشتید

    مثلا رنگ A7 2017 مشکی طلایی آبی و صورتی هست

    ضد آب بودن گوشی سامسونگ رو بیان نکردید … خود ضد آب بودن یک آپشن هست که روی قیمت تاثیر میگذاره
    پردازنده 1.9 گیگاهرتزی ایگزینوس با پردازنده آنر در یک سطح هست تقریبا
    در قسمت باتری اشاره کوچکی به فست شارژ بودن سامسونگ کردید اما خیلی مهم هست که گوشی با این ظرفیت باتری سریع شارژ بشه و گرنه 3-4 ساعت وقت میبره در حالت معمولی شارژ بشه دستگاه که این هم روی قیمت تاثیر میگذاره
    و اینکه دوربین 16 مگاپیکسل جلوی سامسونگ با فوکوس 1.9 خیلی قوی تر از دوربین جلو 8 مگاپیکسل آنر هواوی هست که دوربین سلفی الان مهم تر از دوربین پشت هست که روی قیمت دستگاه تاثیر میگذاره.

    وزن 20 گرم بالاتر هم برای باتری بزرگتر هست

    همینارو به ذهنم رسید … بهتر نیست با دقت بیشتری یک گوشی رو بکوبید ؟! یا یک گوشی رو بالا ببرید ؟!

    • دوست عزیز به تمام این مواردی که گفتید، داخل متن کاملا پرداخته شده و بهتره که با دقت بیشتری مطلب رو مطالعه کنید.
      ممنون از حسن توجهتون.

  8. با اختلاف فاحشی آنر گوشی بهتریه از هر نظر

  9. گجت چند روزه بدجور داری تبلیغ هواوی میکنی. قضیه چیه؟

    • احسان جان این گوشی به تازگی وارد ایران شده و به سبب قیمت مناسبش، خیلی از کاربرا مایل هستند که مقایسه‌ی اون با محصولات سامسونگ رو آماده کنیم براشون.
      ممنون از حسن توجهتون.

    • عزیزم داری میبینی خیلی سره تبلیغ دیگه کجاشه ینی به هرچیزی متوصط میشید که بگید هواوی بده