ارز دیجیتالی تلگرام

تحلیلی بر ارز دیجیتالی تلگرام ؛ دومین پیش‌ فروش پول الکترونیکی تلگرام آغاز می‌شود

ارائه ارز دیجیتالی تلگرام قدم بعدی پاول دورف است. با استفاده از فناوری بلاک چین نه تنها بستر ارائه پول الکترونیکی تلگرام فراهم می‌شود، بلکه از نظر تکنیکی، امکان فیلتر کردن آن تقریبا از بین خواهد رفت. در این مطلب نقدی بر ارز دیجیتالی تلگرام و پیش فروش اخیر آن خواهیم داشت.

موسس و مدیر عامل تلگرام، طی ماه‌های گذشته موفق به قانع کردن نزدیک به 81 سرمایه‌گذار شامل برخی غول‌های دره سیلیکون همچون Sequoia Capital و Benchmark برای پرداخت 850 میلیون دلار به وی شده است. آن‌‌ها در عوض ارز دیجیتالی تلگرام را دریافت خواهند کرد. او اکنون در تلاش است تحت دومین پیش فروش مخفی خود، سرمایه‌گذاران بیشتری را به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتالی تلگرام تشویق کند.

سرمایه‌گذاران، هفته جاری یک ایمیل از تلگرام دریافت کردند. طبق آن، این شرکت مجددا پیش فروشی را به صورت مخفی آغاز کرده است. این خبر را چهار منبع دارای اطلاعات کافی به وب سایت The Verge گزارش دادند.

ارز دیجیتالی تلگرام

بر اساس یکی از منابع، هنوز مشخص نیست هدف اصلی پاول دورف کسب چه میزان سرمایه است، با این حال دو منبع دیگر ادعا می‌کنند وی در دومین پیش فروش مخفیانه ارز دیجیتالی تلگرام به دنبال کسب سرمایه‌ای به اندازه نخستین مرتبه (850 میلیون دلار) است. به این ترتیب کل مبلغ سرمایه‌گذاری شده برای ارز دیجیتالی تلگرام پیش از این که برای فروش و استفاده در اختیار عموم قرار داده شود، 1.6 میلیارد دلار خواهد بود. پیشنهاد تلگرام، تاکنون بیشترین ICO یا پیشنهاد سکه اولیه محسوب می‌شود، به طوری که رکورد 232 میلیون دلاری پیشین را شکسته است.

متاسفانه این شرکت و همچنین Sequoia Capital از نظر دادن پیرامون خبر آغاز دومین سری پیش فروش ارز دیجیتالی تلگرام خودداری کرد. هنوز پاسخی از سوی Benchmark نیز دریافت نشده است.

شبکه باز تلگرام

تغییر در برنامه این شرکت از تلاش فراوان این شرکت برای توسعه شبکه باز تلگرام (TON —> Telegram Open Network) ریشه می‌گیرد. این شبکه ساختاری شبیه به اکوسیستم اتریوم با اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها و فروشگاه‌هایی برای کالاها و اقلام دیجیتالی و فیزیکی دارد.

ارز دیجیتالی تلگرام

منتقدان ادعا می‌کنند از نظر تکنیکی، جزییات کمی در دسترس بوده و افزایش سرمایه‌گذاری در این شبکه، بدون در نظر گرفتن ارزش واقعی آن و تنها بر اساس گمانه‌زنی‌ها است. اما تلگرام در نهایت چه میزان سرمایه جذب خواهد کرد؟ تحلیلگران نظرهای متفاوتی دارند.

یک سرمایه‌گذار بلاک چین و ارزهای دیجیتالی گفت ارقام اعلام شده توسط تلگرام به طور متناوب تغییر می‌کنند. این فرد پیشنهادهای گوناگونی را از واسطه‌های مختلف دریافت کرده است. به عنوان نمونه کاهش قیمت‌ها در پیش فروش ارز در مقایسه با قیمت واقعی آن بعد از عمومی شدن بین 30 الی 80 درصد متفاوت بوده است. این موضوع را چند منبع دیگر که در نخستین پیش فروش ارز دیجیتالی تلگرام شرکت داشتند تایید کردند. برخی از سرمایه‌گذاران به خاطر نامشخص بودن پیشنهادات، به طور کامل از سرمایه‌گذاری دست کشیدند.

ارز دیجیتالی تلگرام

به عقیده این سرمایه‌گذار، امروز پیش فروش ارزهای دیجیتالی، از فروش جمعی آن‌ها محبوب‌تر است. علت این امر می‌تواند امید خریداران به افزایش قیمت‌ها بعد از عمومی شدن یک ارز باشد. آن‌ها با سرمایه‌گذاری، از رشد یک پول الکترونیکی حمایت کرده و بعد از علنی شدن و افزایش قیمت آن در بازار، سود به دست می‌آورند.

احتمال افزایش درخواست‌ها برای ارز دیجیتالی تلگرام

به گفته چندین سرمایه‌گذار، اگر درخواست‌ها باز هم افزایش پیدا کند، تلگرام پیش فروش‌های بیشتری را به صورت مخفیانه راه می‌اندازد. گفته شده در نخستین سری پیش فروش ارز دیجیتالی این شرکت، تعداد مشترکان درخواست‌کننده بیش از میزان ارائه شده بوده است. سرمایه‌گذاران قبلی و خرسند از سرمایه‌گذاری خود، مجددا در سری دوم شرکت خواهند کرد.

به نظر می‌رسد تلگرام به زودی قصد ندارد پیش فروش را برای همگان ممکن کند و این کار را محدود به سرمایه‌گذاران، یعنی شرکت‌ها و افرادی که درآمد سالانه آن‌ها حدود 200 هزار دلار بوده و یا دارای ارزش خالص 1 میلیون دلار هستند، نگه خواهد داشت. وجود ملزومات قانونی کمتر حین انجام این کار در مقایسه با زمان پیش فروش ارز دیجیتالی تلگرام برای عموم مردم، اصلی‌ترین علت است.

با این حال بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها، پیش فروش ارز دیجیتالی تلگرام به صورت عمومی تا حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود! هنوز مشخص نیست از ارز موجود، چه میزان به دومین پیش فروش اختصاصی و چه میزان به پیش فروش عمومی اختصاص دارد. انتظار داریم سهم سرمایه‌گذاران کلان به مراتب بیشتر باشد.

ارز دیجیتالی تلگرام

پیش فروش ارز دیجیتالی تلگرام یکی از مورد انتظارترین رویدادهایی است که دنیای پول‌های رمزنگاری شده تاکنون به خود دیده است. همچنین این نخستین مرتبه‌ای است که تعدادی از شرکت‌های دره سیلیکون به سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری شده روی خوش نشان داده‌اند. با این حال، هنوز عده تقریبا زیادی درباره ارزش واقعی پول الکترونیکی تلگرام تردید دارند.

در ICO تلگرام، بر روی مجموعه‌ای از محصولات مبتنی بر بلاک چین همچون ذخیره‌سازی فایلی، یک سرویس دی ان اس و یک تبادل آگهی به عنوان بخشی از شبکه باز تلگرام سرمایه‌گذاری خواهد شد. به عقیده برخی از منتقدان، اهداف بلندپروازانه‌ای همچون توانایی پردازش چندین میلیون تراکنش در هر ثانیه برای این شبکه اعلام شده است، بدون این که جزییات و نحوه عملی شدن آن مشخص باشد.

ارز دیجیتالی تلگرام

کریستین کاتالینی (Christian Catalini)، موسس و پروفسور Cryptoeconomics Lab متعلق به دانشگاه MIT، همراه با تیم خود مشغول مطالعه بر روی نزدیک به هزار و پانصد ICO است. به عقیده وی، با گذر زمان میزان تمرکز بر روی جزییات فنی کاهش پیدا کرده و بیشتر تمرکز بر روی چشم‌انداز قرار گرفته است. درباره تلگرام نیز چنین وضعیتی برقرار است. اگرچه درباره بسیاری از جزییات فنی ارز دیجیتالی تلگرام شفاف‌سازی نشده، اما این شرکت وعده‌های زیادی به سرمایه‌گذاران داده و چشم‌اندازی روشن برایشان ترسیم کرده است. نکته اینجاست که اگر حتی تیم تلگرام بیشتر درباره مسیر راه خود شفاف‌سازی می‌کرد، بسیاری از افراد آن را غیر قابل درک و ناملموس خطاب می‌کردند.

در دنیای بلاک چین، داشتن شفافیت از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که این فناوری به خودی خود پیچیده و مخفیانه بوده و نباید بیشتر به این موضوع دامن زد، وگرنه کاربران به خاطر عدم آگاهی، از سرمایه‌گذاری خودداری می‌کنند.

از آنجایی که مخصوصا در پیش فروش اولیه ارز دیجیتالی تلگرام سرمایه‌گذاران زیادی توانستند با تخفیف‌های فوق‌العاده این پول را خریداری کنند، به نظر بعد از عمومی شدن فروش و افزایش قیمت‌ها، سود زیادی نصیبشان خواهد شد. با توجه به شناختی که از پاول دورف و اهداف بلندپروازانه وی داریم، پیش‌بینی می‌‌کنیم ارز دیجیتالی تلگرام با گذر زمان توجه سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به زودی وقطی پوله مردمو با ارزه دیجیتالش کشید بالا خودشو تلگرامش نا پدید میشن این یارو روسه کلاه برداری هنرشونه

    • اول املاتو یاد بگیر بعد نظر بده داداش…… وقتی نه وقطی
      نمیاد مثل بانک های ما بکنه….
      نمیاد این همه اعتبار و کاربرو خراب کنه …
      حتما قرصاتو بخور….