برنامه جدید گوگل پی

برنامه جدید گوگل پی سرانجام در اختیار کاربران اندروید قرار گرفت

برنامه جدید گوگل پی (Google Pay) با قابلیت‌های متعدد در اختیار کاربران دستگاه‌های اندرویدی قرار گرفت. این نرم افزار، ترکیبی از سرویس‌های پرداخت قبلی گوگل است.

ژانویه گذشته بود که گوگل اعلام کرد قصد دارد تمام سرویس‌های پرداخت مختلف خود را در برنامه‌ای جدید با نام “Google Pay” بگنجاند. حالا نیز این نرم افزار، از طریق پلی استور در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. پس زمان آن رسیده تا با اندروید پی و گوگل والت خداحافظی کنیم.

برنامه جدید گوگل پی ، بخشی از هر چیزی‌ست که سازندگان در حال توسعه آن هستند. در آینده، تمام محصولات گوگل همچون دستیار دیجیتالی اسیستنت و مرورگر کروم از این اپلیکیشن جدید پشتیبانی خواهند کرد. به علاوه، در آینده شاهد فراگیر شدن این نرم افزار و پشتیبانی وب‌سایت‌ها، نرم افزارها و مکان‌های مختلف سراسر جهان از آن خواهیم بود.

این اپلیکیشن، دو زبانه دارد. “Home” ضمن نمایش نکات مفید، به شما اجازه می‌دهد تا آخرین خریدهای خود را مشاهده کنید؛ فروشگاه‌های نزدیک را بیابید و به پاداش‌های مختلف به راحتی دسترسی داشته باشید. “Cards” هم دیگر بخشی‌ست که نام آن عملکردش را توصیف می‌کنید. اینجا شما تمام کارت‌های مورد نیاز خود از جمله اعتباری، هدیه و سایر کارت‌هایی که هنگام خرید به آنها نیاز دارید را ذخیره خواهید کرد.

از برنامه جدید گوگل پی می‌توان برای پرداخت هزینه حمل و نقل استفاده کرد

در حال حاضر، اپلیکیشن Google Pay برای پرداخت هزینه حمل و نقل در کیف، لندن و پورتلند پشتیبانی می‌شود و سازندگان می‌گویند در آینده نزدیک، شهرهای زیاد دیگری به این لیست اضافه می‌شود. همچنین کاربران از این نرم افزار برای پر کردن فرم‌های پرداخت آنلاین هم می‌توانند استفاده کنند؛ ویژگی خوبی که در اندروید پی نیز وجود داشت. علاوه بر این، کاربران هنگام استفاده از سرویس پرداخت جدید گوگل، از یک لایه امنیتی اضافی در مقایسه با استفاده از کارت‌های اعتباری برخوردار خواهند شد چرا که هنگام خرید، شماره کارت شما در فروشگاه دیده نمی‌شود.

طی چند ماه آینده، شما قادر به ارسال و درخواست پول از طریق این نرم افزار خواهید بود. هرچند، این ویژگی تنها به کشورهای آمریکا و انگلستان محدود است. در همین حال، این قابلیت در اپلیکیشن “Google Pay Send” که در واقع نسخه تغییر نام یافته گوگل والت است هم وجود دارد.