هواپیمای تهران یاسوج

بررسی خبر روشن بودن گوشی یکی از مسافران هواپیمای تهران یاسوج

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود در مورد خبر روشن بودن گوشی و تماس گرفتن با یکی از مسافران پرواز هواپیمای تهران یاسوج توضیح داد.

هواپیمای ATR که صبح روز یکشنبه، 29 بهمن 1396، از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد یاسوج پرواز می‌کرد، در حوالی رشته کوه‌های دنا ناپدید شد. در حالی که عملیات جستجو برای پیدا کردن لاشه این هواپیما ادامه داشت، خبرهایی در مورد روشن بودن گوشی یکی از مسافران و همچنین تماس گرفتن یکی از سرنشینان این هواپیما با دوستان و خانواده خود منتشر شد. یکی از شهروندان یاسوجی گفته بود با دوست خود در هنگام پرواز صحبت کرده است. همچنین عضو خانواده یکی از سرنشینان هواپیمای تهران یاسوج می‌گوید از داخل هواپیما با او تماس گرفته‌اند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، توضیحاتی را در این رابطه ارائه کرده که در ادامه، متن کامل این پست اینستاگرامی را می‌خوانید:

در خصوص اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافران مطرح شد و نیز اخبار دیگری که روز گذشته در خصوص تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافران و صحبت با وی در هنگام پرواز منتشر شد، توضیحاتی را عرض می‌کنیم.

الف) مطلع شدیم که تلفن همراه یکی از مسافران پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت 7 عصر همان روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است.

ب) ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافران و دو مکالمه 30 ثانیه‌ای و 72 ثانیه‌ای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است. تماس اول در ساعت 8 و 56 دقیقه در شمال پلیس راه نجف آباد به مدت 31 ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت 9 و 28 دقیقه و در منطقه روستای کهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری، ساعت ناپدید شدن 9 و 34 دقیقه صبح بوده است. اطلاعات سایت‌های رصد پروازی در خصوص پرواز هواپیمای ATR به مقصد یاسوج نیز در این لینک قابل دسترس است که اطلاعات منتشر شده، مطابق با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری است. بنابراین تماس‌های مذکور قبل از سقوط هواپیمای تهران یاسوج بوده است.

ج) همکاران ما با استفاده از تحلیل‌های فرکانسی و جهت‌یابی تلفن همراه مسافران مورد اشاره، مطابق عکس‌های زیر، منطقه احتمالی سقوط هواپیما را حدس زده‌اند.

هواپیمای تهران یاسوج هواپیمای تهران یاسوج هواپیمای تهران یاسوج

در عکس زیر نیز تصاویر دقیق ماهواره‌ای امروز این منطقه که از سازمان فضایی ایران در تعامل با فرانسوی‌ها دریافت شده است را مشاهده می‌کنید. متاسفانه به دلیل ابری بودن منطقه، شناسایی میسر نگشته است.

هواپیمای تهران یاسوج

د) با توجه به این که امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، تحلیل‌های فنی، منطقه قله پازن را به عنوان منطقه احتمالی سقوط تشخیص داد.

ه) تیم‌های پایش فرکانسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور جهت‌یابی فرکانس‌های رادیویی احتمالی به منطقه اعزام شده‌اند. تیم‌های فنی و امدادی درگیر با تمام توان و پرتلاش در حال کار برای دستیابی به نشانه‌هایی از هواپیما هستند و البته شرایط محیطی سخت بوده و امکان جستجوی سریع را مشکل کرده است. امیدوارم تلاش همه تیم‌های درگیر در صحنه سریع‌تر به نتیجه برسد. به نوبه خود از همه این عزیزان تشکر می‌کنم.

لاشه هواپیمای تهران یاسوج در محل پیش‌بینی شده کشف شد

این پست اینستاگرامی در حوالی ساعت 8 صبح امروز و پیش از خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران یاسوج منتشر شد. برآورد و پیش‌بینی وزیر ارتباطات در این پست درست از آب درآمد و همان‌طور که آذری جهرمی در صفحه اینستاگرامی خود منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج را بر اساس مستندات، منطقه قله پازن معرفی کرده بود، ساعاتی پیش لاشه این هواپیما توسط نیروهای هوافضای سپاه در همین منطقه کشف شد.

هواپیمای تهران یاسوج

نخستین تصویر دقیق از لاشه هواپیمای مسافربری تهران یاسوج

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. افرین و دوباره تقصیر از گردن مسیولان افتاد گردن مردم واقعا چرا مردم ما انقدر بدبختن،برادر من صنعتی هوایی کشور داغون هر روز که یه سقوط نداریم خدارو شکرکن گرچه جادهامون و ماشین هامون از خجالت صنعت هواییمون هم در اومدن ولی به قول شما مردم همیشه مقصرن افرین.

  2. اینو نشنیده بودم
    بنظر همون خورده کوه با ارتفاع پاینم بوده

  3. نمیدونم مال گوشی بوده یا نه ولی همیشه میگن گوشیتونو خاموش کنید اگر واقعا اینجوری بوده این بیفرهنگ بودن خود مردمم میرسونه

  4. ن بابا من که همچین چیزو قبول ندارم همون به کوه خورده حتما

  5. الان ینی همش بخاظر روشن بودن گوشی یه نفر بوده؟؟

  6. واقا مصیبته بزرگیه ولی مردم اینجور مواقع فقط انتظار دارن و ایراد میگیرن بابا کولاک بوده اون بالا

  7. رسما پودر شد.خدا صبر بده به خانواده از دست رفته های این حادثه

  8. رسما چیزی از لاشه هواپیما نمونده