گوشی موبایل منعطف سامسونگ

گوشی موبایل منعطف سامسونگ با یک سیستم لولای جدید ساخته می‌شود

مطابق با اسناد مربوط به پتنت سامسونگ، گوشی موبایل منعطف سامسونگ احتمالا با یک سیستم لولای جدید طراحی خواهد شد تا از آسیب دیدن صفحه نمایش جلوگیری شود.

چندین سال است که سامسونگ روی توسعه یک گوشی انعطاف پذیر کار می‌کند، اما علی‌رغم انتشار شایعات فراوان، هنوز ما با این تلفن هوشمند ملاقات نکرده‌ایم. حالا تصاویر و اسناد مربوط به یکی دیگر از پتنت‌های این غول کره‌ای لو رفته که از طراحی متفاوت گوشی موبایل منعطف سامسونگ خبر دارد.

به نظر می‌رسد سازندگان در طراحی این گوشی تاشو با چالش‌های مختلفی رو به رو هستند. مطابق با توضیحات پتنت، زمانی که شعاع انحنای نمایشگر انعطاف‌پذیر بسیار کم باشد، احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد. این آسیب شامل هر دو حالت باز بودن صفحه (به خاطر نیروی کششی) و بسته بودن آن (نیروی فشاری) می‌شود.

گوشی موبایل منعطف سامسونگ

برای جلوگیری از این اتفاق، سامسونگ از ساختاری استفاده کرده که از صفحه نمایش را هنگام خم شدن، پشتیبانی می‌کند. مطابق با نمودارها، این ساختار در واقع یک سیستم لولا است که مانع صدمه دیدن به واسطه نیروی کششی یا فشاری می‌شود. این سیستم لولا به نگه داشتن شعاع خمیدگی در مقدار تعیین‌شده کمک کرده و از این طریق، جلوی آسیب دیدن صفحه نمایش را می‌گیرد.

از سوی دیگر، این سیستم لولا به دستگاه اجازه می‌دهد تا در زاویه‌های مختلف خم شود. در نتیجه، جدای از دو حالت اصلی که دستگاه به صورت کامل باز یا بسته خواهد بود، کاربران می‌توانند از آن با زاویه دلخواه خود نیز استفاده کنند.

احتمال معرفی گوشی موبایل منعطف سامسونگ تا نوامبر

ممکن است برخی از این تصاویر برای شما آشنا باشند. به علاوه، یکی از آنها شباهت زیادی به طرحی دارد که لنوو برای یوگا بوک استفاده کرده بود، در حالی که تصویر دیگر احتمالا یادآور سیستم لولا در مایکروسافت سرفیس بوک خواهد بود.

گفته می‌شود در نمایشگاه CES 2018، سامسونگ دو نسخه مختلف از موبایل آینده خود را در جلسه‌ای خصوصی نمایش داده بود که یکی از آنها به طرف بیرون و دیگری به طرف داخل خم می‌شد. به هر صورت، انتظار می‌رود نوامبر سال جاری (اواخر پاییز) شاهد معرفی این گوشی جدید باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چیزی ک یه گوشیو منحصر به فرد میکنه سیستم عاملشه
    بابا اندروید باید یکی هی بزنه تو سرش تا کاراییشو درست انجام بده
    حالا هی میرن شکل گوشی رو عوض میکنن
    اول به فکر یه اندروید تمام و کمال باشین بعد هی صحبت از چک و چوله شدن گوشی بزنین بابا

  2. اصلا ا ای شکل وشمایل خوشم نمیاد انعطاف پذیر باشه که چی بشه یکم داره مسخره میشه

  3. نمیدونم چجوری تحمل میکنید یکی بهتون توهین کنه بعد شما برید حمایتش کنید باز

  4. انعطاف داره نشکنم هست دیگه درسته؟؟

  5. گوشی یکمم سنگین باشه بد نیست این همش یه ورق کاغذه