تغییر در طراحی اکسپریا ایکس زد 2 ؛ آیا سونی دست از طراحی تکراری برمی‌دارد؟

تغییر در طراحی اکسپریا ایکس زد 2 ؛ آیا سونی دست از طراحی تکراری برمی‌دارد؟

تغییر در طراحی اکسپریا ایکس زد 2 (Xperia XZ2) و اکسپریا ایکس زد 2 پرو (Xperia XZ2 Pro) یکی از مهمترین ابهامات این برند قدیمی پیش از معرفی رسمی است. اما سونی قصد دارد کدام بخش از پرچمداران خود را تغییر دهد؟

هفته گذشته بود که گزارش دادیم سونی در آستانه معرفی پرچمدار جدید خود در نمایشگاه MWC 2018، به دلیل تغییر در طراحی اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 پرو، از FCC خواست تا تمامی مجوزهای ثبت‌شده مربوط به این گوشی جدید را لغو کند. بسیاری بر این عقیده بودند که این عجله و تصمیم دقیقه نودی سونی در «تغییر طراحی» پرچمداران سال 2018 خود، لطمه جبران‌ناپذیری به کیفیت و زیبایی ظاهری این محصولات خواهد زد. اما برخی نیز اعتقاد داشتند با توجه به شایعاتی در خصوص استفاده از پنل 4K LED در یکی از این دو اسمارت فون، این تغییر در طراحی، در واقع صرف‌نظرکردن از این تصمیم و استفاده از همان پنل کلاسیک LCD است.

طراحی اکسپریا ایکس زد 2 تغییری کلی نخواهد کرد

با همه این اوصاف، تغییرات لحظه‌آخری در طراحی یک گوشی پرچمدار، امری بی‌سابقه است. انجام این کار، آن هم برای شرکتی مانند سونی، یک ریسک بزرگ در آستانه معرفی گوشی های جدید در یکی از بزرگترین رویدادهای دنیای اسمارت فون ها محسوب می‌شود. پس به نظر می‌رسد تغییر در طراحی اکسپریا ایکس زد 2 و ایکس زد 2 پرو، مربوط به طراحی ظاهری این گوشی های پرچمدار نباشد.

تغییر در طراحی اکسپریا ایکس زد 2 ؛ آیا سونی دست از طراحی تکراری برمی‌دارد؟

Roland Quandt عقیده دارد «به احتمال زیاد، این تغییر تنها در بخش‌های مربوط به شبکه‌های بیسیم اتفاق خواهد افتاد و شامل طراحی ظاهری گوشی ها نخواهد شد.» اگرچه طبق روال معمول، نسل‌های جدید یک اسمارت فون همیشه تغییراتی نسبت به نسل‌های قبل دارد، اما این بازطراحی درخصوص اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 پرو مربوط به بخش‌های داخلی هستند. با این حال، با توجه به اعلام رسمی سونی مبنی بر کنارگذاشتن طراحی گوشی های نسل جدید خود، انتظار می‌رود در پرچمداران آینده این کمپانی ژاپنی، شاهد حداقل یک گوشی با نمایشگر کم‌حاشیه 18:9 باشیم.

تاکنون تصاویر مفهومی زیادی از گوشی های اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 پرو منتشر شده که تقریبا همگی آنها بر کاهش حاشیه‌های اضافی در بالا و پایین نمایشگر تاکید داشته‌اند. بخش پایینی نیز محل قرارگیری اسپیکرها خواهد بود. بر اساس این تصاویر، گوشی های بعدی سونی به تکنولوژی NFC مجهز هستند و در قاب عقب آنها، برای اولین بار دوربین اصلی دوگانه قرار داده شده است. البته پیش از این دوربین دوگانه در گوشی اکسپریا ایکس ای اولترا (Xperia XA Ultra) مورد استفاده قرار گرفته بود؛ اما این دوربین در قاب جلو و مخصوص گرفتن عکس‌های سلفی با افکت بوکه است. احتمالا یکی از دو گوشی اکسپریا ایکس زد 2 یا ایکس زد 2 پرو به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 845 به همراه هوش مصنوعی داخلی مجهز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. ب نفعشه که دست از این طراحی برداره و کم حاشه ش کنه

  2. بفرما این همه گفتید قیافش اینجوریه اونجوریه حالا ببینم بازم ایراد میتونید بگیرید یا ن

  3. با همین حاشیه هاشم توی جی کاپ خودمون شد اول دیگه اونم اوکی کنه فکر نمیکنم رقیبی داشته باشه

    • دیگه همه میدونن بهترین گوشی امسال نوت8 و هواوی میت 10 پرو بود فقط بخاطر قیمت کمتر و رقابتی ترش بود که اول شد تو جی کاپ #خودتون رو گول نزنین

  4. ینی اگه دست از تکرار برداره اگه طراحیش بدون حاشیه بشه مگه میشه دوسش نداشت

  5. من که تا نبینم باور نمیکنم

  6. وای از دست سونی که تا روزایه آخر گوشیو نشون نمیده بی صبرانه منتظر پرچمدار قدرتمندش هستیم ?

  7. قل مراد فقط کمپمونده تو نظر بدی این عکس کانسپته ویدیو جدید رو ببین و ایشالا دوشنبه میبینمت که میگی بدترین طراحی

  8. بدترین برند سونى حالم بهم میخوره با این طراحیش همش تکراریه

  9. اولین تیزر تبلیغاتی سونی قبل از رونمایی اومده وخیلی مبهم هست ولی شدیدا به تغییر طراحی اشاره داره پوشش لدید لطفا