اپل هیچگاه قصد استفاده از یاقوت کبود در صفحه نمایش آیفون 6 را نداشته است ، اما چرا ؟!

یکی از مسائلی که پیش از رونمایی اپل از آیفون های جدید، ذهن همه را به خود مشغول کرده بود این بود که آیا این کمپانی در نمایشگر آنها از یاقوت کبود ضد خش استفاده خواهد کرد یا خیر. حتی تا پیش از مراسم پرده برداری از آیفون 6، شایعات زیادی را مبنی بر اینکه اپل قصد دارد برای نمایشگر هر دو مدل آیفون 6 خود از شیشه یاقوت کبود استفاده کند شنیدیم، اما مشخص شد که هیچکدام از این شایعات صحت نداشتند.

اکنون که همه می دانیم هر دو مدل آیفون از نمایشگر یاقوت کبود برخوردار نیستند، جای سوال است که آیا شرکت اپل اصلا قصد استفاده از یاقوت کبود برای این مدل آیفون را داشته است یا خیر. اظهارات بسیاری حول این مسئله ارائه شده است که برخی از آن ها حتی با یکدیگر در تناقض هستند.تیم باجارین ، تحلیگر سایت خبری سادن لینک در مصاحبه ای با خبرگزاری تایمز اظهار داشته که شرکت اپل به دلایلی هرگز برنامه ای برای استفاده از یاقوت کبود در نمایشگر آیفون 6  نداشته است.

بخشی از سخنان وی در مصاحبه با خبرگزاری تایمز :

نخست اینکه ساخت نمایشگرهای سبک و بسیار باریک یاقوت کبود برای اسمارت فون های بزرگی چون آیفون 6 و آیفون 6 پلاس کاری بسیار دشوار بود. دوم اینکه تعبیه نمایشگر یاقوت کبود در این دو آیفون ممکن بود هزینه پایه این محصولات را تا 100 دلار افزایش دهد. سوم اینکه تحقیقات نشان داده است که شیشه یاقوت کبود به اندازه گوریلا گلس نور را منتقل نمی کند، که این می توانست از عمر باتری آیفون 6 نیز بکاهد.

همچنین گفته می شود شرکت اپل برای استفاده از یاقوت کبود در نمایشگر آیفون های سال بعد نیز تصمیمی نگرفته است. جالب اینجاست که برخی گزارشات آقای باجارین که هفته گذشته منتشر شد، با گفته های وی در بالا تناقض دارد. این گزارش حاکی از این می باشد که اپل قصد داشته از یاقوت کبود برای آیفون 6 استفاده کند، اما به دلیل عملکرد های ضعیف تصمیم گرفت تا از انجام این کار سر باز زند.

اپل چندی پیش اشاره کرد که قصد دارد از یاقوت کبود برای اپل واچ بهره گیرد. همچنین دکمه Home و لنز دوربین آیفون های جدید نیز از این شیشه استفاده می کنند، اما هیچ اشاره ای به استفاده از آن برای نمایشگر های آیفون 6 و 6 پلاس نکرده است. بر اساس گزارشات فون آرنا دلایل دیگری نیز برای عدم استفاده از شیشه یاقوت کبود وجود دارد و گفته می شود یاقوت کبود نسبت به گوریلا گلس 100 برابر نیروی بیشتر از نمایشگر می کشد. درضمن با وجود اینکه یاقوت کبود در برابر خط و خش مقاوم است، اما هنگام ضربه دیدن بیشتر در معرض شکستن خواهد بود.

ما قطعا سال آینده همین موقع اطلاعات بیشتری را در مورد برنامه های اپل برای استفاده از یاقوت کبود در آیفون های بعدی بدست خواهیم آورد، چرا که در آن زمان اپل وقت بیشتری خواهد داشت تا مشکلاتی چون هزینه و مشکلات تولید برای استفاده از این شیشه در آیفون را بر طرف کند.

منابع : phonearena & suddenlink

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*