خلبان پرواز تهران یاسوج این مرتبه نتوانست هواپیما و مسافران را نجات دهد

حجت الله فولاد به عنوان خلبان پرواز تهران یاسوج که صبح امروز سقوط کرد، حدود چهار سال قبل توانسته بود هواپیمای همین مسیر را از سقوط نجات بدهد، اما متاسفانه این مرتبه نتوانست از سقوط هواپیمای تهران یاسوج جلوگیری کند و در کنار تمامی مسافران و سرنشینان جان باخت.

فقط چهار دقیقه بعد از انجام یکی از پروازهای یاسوج تهران به شماره 3205، کاپیتان و خلبان پرواز آن یعنی حجت الله فولاد، متوجه نقص فنی و از کار افتادن موتور سمت راست هواپیما شد. او با تجربه خود توانست با وجود سپری شدن چندین دقیقه از بلند شدن وسیله از زمین، آن را به سلامت در فرودگاه یاسوج فرود بیاورد. در پرواز یاد شده نیز چیزی حدود 60 مسافر وجود داشت و اگر تلاش این کاپیتان نبود، همه آن‌ها جان خود را از دست می‌دادند.

خلبان پرواز تهران یاسوج ، پیشتر این هواپیما و مسافران آن را نجات داده بود

مدیر فرودگاه یاسوج در آن زمان اعلام کرد شخصات در این هواپیما حضور داشته و خدا را شاکر است که به لطف او و سپس مهارت و درایت خلبان حجت الله فولاد، از سقوط هواپیما جلوگیری شده بود. این پرواز در روز هفدهم آذر ماه سال 1392، یاسوج را به مقصد تهران ترک کرده بود. خلبان پرواز تهران یاسوج اخیر نیز همین کاپیتان دلاور بوده است که متاسفانه دیگر در میان ما حضور ندارد.

خلبان پرواز تهران یاسوج

یکیی از مشکلاتی که همیشه گریبان‌گیر خلبان پرواز تهران یاسوج بود و در نهایت نیز کار دست مردم و مسئولان داد، ارتفاع پایین پروازهای انجام شده بین این دو مسیر است. هواپیمای پرواز اخیر نیز کمتر از 20 هزار پا (6 کیلومتر) از زمین فاصله داشته است.

همین موضوع سبب شد پنجاه دقیقه بعد از بلند شدن هواپیما از زمین، ارتباط آن با رادار قطع شود که متاسفانه ناشی از سقوط هواپیما در اثر برخورد به کوه دنا بوده است. خلبان پرواز تهران یاسوج اخیر متاسفانه این مرتبه نتواست کاری انجام بدهد. اگرچه اخباری پیرامون احتمال زنده بودن برخی از سرنشینان شنیده می‌شود، اما چند ساعت بعد از بروز حادثه اعلام شد همه 66 نفر حاضر در هواپیما شامل 60 نفر مسافر و 6 نفر خدمه جان خود را از دست داد‌ه‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

22 دیدگاه

  1. سلام
    میخواستم بگم که اقای دکتر کردی هم توی این هواپیما بوده
    اگه بشناسیدش. اون ادم بزرگی بود ?

  2. خلبان به این خوبی رو از دست دادیم خون هم گریه کنیم کمه بخدا

  3. روحش شاد و یادش گرامی باد

  4. تسلیت به تمام مردم ایران

  5. متعصبای محترم این پست رو بخونید. هواپیما 24 سالش بود شما خودتون چی قضاوت میکنید؟
    https://goo.gl/HxBKZS

  6. واقعا متاسفم برا مسئولای شرکت هواپیمایی آسمان و خودمون .چه وضعشه آخه 66 تا مسافر مردن حالا تو اخبار 20:30 میاد توچیه میخوان تقصیر رو بندازن گردن خلبانی که 30 ساله داره پرواز میکنه تازه یه بارم هواپیما رو با نقص فنی چند سال پیش نجات داده -دیگه شورشو درآوردن بخدا با جون مردم بازی میکنن متاسفم -هواپیمایی که یه باز اونجوری سال 92 نقص فنی داشته بازم استفاده کردن نتیجه اش این شد !

  7. تازه این هواپیمارو یه بارم نجاتش داده بوده طرف
    چجوری همچین چیزی رو گذاشتن پرواز کنه؟

  8. درود به شرفه هر چی خلبانه ایرانیه
    اینم هواپیمای غربی ساخت فرانسه موتوره کانادا فقط ادعا دارن

  9. تسلیت….خداوند عزیز و بزرگ و دانا آن خلبان و… و خدمه ها و مسافران عزیز را بیامرزد…..غم آخر باشد…خداوند بزرگ است…..

  10. هر ماه از امسال ی حادثه بزرگ داشتیم.ایران تسلیت

  11. تا کی عزا تا کی خبرهای بد…
    وطن جان خسته ام پایان خوب داستانت کو..؟

    • ما ایرانیا جشنمون عزاست ! واقعا از اعماق وجودم برای داغداران این حادثه ناراحتم اما جدا چند نفر باید از دست برن تا ما به خودمون بیایم که مسیرمون تو سیاست و اقتصاد و فناوری و… یک مسیر کاملا اشتباست . این آخرین باری نیست که همچین خبر بدی به گوشمون میرسه این خط اینم نشون

  12. بد شانسی و بدبختی از این مملکت نمیخاد بره بیرون