سقوط هواپیمای تهران یاسوج

جزئیات سقوط هواپیمای تهران یاسوج

سقوط هواپیمای تهران یاسوج متاسفانه به صورت رسمی تایید شد. سقوط هواپیمای تهران یاسوج در حالی اتفاق افتاد که مردم ایران هنوز در داغ چند حادثه دیگر قرار دارند.

پیش از هر چیزی باید به تایید شدن خبر تاسف‌بار جان باختن تمامی مسافران و خدمه در جریان سقوط هواپیمای تهران یاسوج اشاره کنیم. روی هم رفته 66 نفر شامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و همچنین 2 نفر خلبان و کمک خلبان در این هواپیما حضور داشتند و اکنون مرگ تمامی آن‌ها تایید شده است.

علت سقوط هواپیمای تهران یاسوج

هواپیمای ای تی ار پنجاه دقیقه بعد از این که در ساعت 8 صبح یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه از فرودگاه مهرآباد از زمین بلند شد، به دلیل شرایط جوی نامناسب به کوه دنا برخورد کرد. اگرچه تیم‌های جستجو به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج اعزام شده‌اند، اما مقامات خبر مرگ تمامی سرنشینان شامل همه مسافران و خدمه را تایید کردند. هواپیمای مذکور ساخت شرکت ATR بوده و حدودا بیست سال از عمر آن می‌گذشته است، پس به هواپیماهای ATR صفر کیلومتر خریداری شده بعد از برجام ارتباطی ندارد.

سقوط هواپیمای تهران یاسوج

بعد از بروز حادثه وب سایت فرودگاه مهرآباد از دسترس خارج شد و اکنون امکان استفاده از آن وجود ندارد. با گذشت زمانی کوتاه همین اتفاق برای وب سایت فرودگاه یاسوج رخ داد و امکان دسترسی به آن سلب شد.

اگرچه به خاطر مه‌آلود بودن هوا در ابتدا امکان ارسال بالگرد به منطقه وجود نداشت، اما بعد از مشخص شدن محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج و پی بردن به صعب‌العبور بودن منطقه کوهستانی، اعلام شد امکان ارسال آمبولانس به آنجا وجود ندارد، به همین دلیل اکنون با وجود شرایط جوی بد، 5 بالگرد اورژانس مشغول جستجوی برای کشف لاشه هواپیما هستند.

رییس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد وزش باد شدید، شرایط امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است. در ادامه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز از تشکیل جلسه کمیته بحران در این سازمان خبر داد تا جزییات سقوط هواپیمای تهران یاسوج هر چه سریعتر مورد بررسی قرار بگیرد.

به روز رسانی :

14:47 : دودی در محدوده “پس دنا”(بین روستای نقل و خفر) در محدوده پادنا مشاهده شده است. تیم های امداد روستایی در حال عزیمت هستند.

16:02: وزیر راه و شهرسازی: به محض وقوع این سانحه بلافاصله طبق قانون ایکائو، ستاد بررسی سانحه با 11 کارگروه تشکیل شد و ابعاد مختلف سانحه از نظر فنی، شرایط جوی و غیره در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه اطلاعات حادثه به صورت دقیق در حال ارزیابی است، گفت: با شرکت ATR به عنوان کمپانی سازنده هواپیما تماس گرفتیم که نماینده آنها نیز به ایران اعزام شود و نظریات خود را درباره این حادثه به ما اعلام کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره فعالیت نیروهای امدادی در محل وقوع حادثه گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه با استاندار اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد  در تماس بودیم و هماهنگ کردیم تا اقدامات لازم به موقع انجام شود؛ محل وقوع حادثه منطقه‌‌ای کوهستانی است همچنین استاندار اصفهان تیم کوهنوردی را متشکل از 70 کوهنورد بابت امداد و نجات به منطقه اعزام کرده است.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم از نظر امداد و بررسی سانحه فعالیت‌ها به صورت کامل انجام شود.

آخوندی درباره سرنوشت لاشه هواپیما، گفت: طی تماسی که با استانداران اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد داشتم هنوز کسی لاشه هواپیما را ندیده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هواپیمای ATR از ایمن‌ترین هواپیماهای کوتاه‌برد جهان است.

18:00 : بر اساس گزارشات، مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از ردیابی موبایل یکی از مسافران پرواز تهران یاسوج در منطقه “مله برفی” خبر می دهد/ این موبایل روشن است.

18:30: مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: موبایل مسافر سانحه سقوط هواپیما در روستای “کهنگان” سمیرم آنتن می‌دهد.

19:00: 35 نفر از اعضای تیم نجات کوهستان چهارمحال و بختیاری برای جسجتو و نجات در خصوص سقوط هواپیما در سمیرم شرکت دارند.

19:15: رییس کمیسیون عمران: جعبه سیاه هواپیما تنها با حضور نمایندگان ATR باز می‌شود/ ابهام در علت خاموش بودن سیستم مکان‌یاب هواپیما/ در نوار مکالمات خلبان گزارشی از احساس خطر را نداده است.

حضور نیروهای اورژانس در نزدیکی محل حادثه

19:35: توقف عملیات جستجو برای یافتن هواپیما سقوط کرده

عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای سقوط کرده در سمیرم به علت تاریکی و شرایط جوی نامناسب تا طلوع آفتاب فردا متوقف شد. ۵ بالگرد در آماده باش هستند تا در صورت بهبود شرایط جوی فردا جستجوی هوایی را انجام دهند.

19:45 : چندین قلاده سگ زنده یاب و جستجوگر هلال احمر برای کمک به نیروهای امدادی وارد منطقه سقوط هواپیما شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشکیل قرارگاه عملیاتی برای شناسایی جانباختگان حادثه به منطقه خبر داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

33 دیدگاه

  1. خدا رحمتشون کنیه….…. همین

  2. پسرخاله منم تو این هواپیما بود محمد برزگری...… نمیدونم چی بگم

  3. پلاسکو
    زمین لرزه
    نفت کش
    و حالا هم سقوط هواپیما

  4. امسال خیلی تسلیت گفتیم خیلی

  5. من می دونم. اینا همش تقصیر دشمنه! فقط دشمن! احتمالا آمریکا و اسرائیل و انگلیس و اینا!!! شایدم عربستان! به هر حال فقط تقصیر دشمنه که باعث شده تو کشور ثروتمندی مثل ایران هواپیمای 20-30 ساله هنوز هم تو کار باشه!

  6. خدا به دادمون برسه ایران چقدر هواپیما ضعیف از روسیه خریدارى کرده! همه شون نقص فنى دارن!!
    🙁
    🙁

  7. مدیر محترمه گجت نیوز بنده چند بار درخواست تبلیغ در سایتتونو دادم در تلگرام کسی به حرف من توجه نکرد بگین چطوری میشه در این سایت تبلیغ گزاشت

    منتظر هستم

  8. این هم از هواپیمای ساخته غرب

    • ساخته غرب هست ولی مال الان که نیست. مثل پژو 405 که بعد 30 سال اونم ن با کیفیت پژو فرانسه داره هنوز تو ایران تولید میشه ولی ایا الان تو فرانسه هم تولید میشه؟.مثل این میمونه شما الان از سیستم عامل داس استفاده کنی بگی خاک تو سر غربیا سیستم عامل و کامپیوتراشون بدرد نمیخوره(البته بعید بدونم با سییتم عامل داس کار کرده باشی چون مال عهد بوقه ولی من مار کردم با داس)

  9. برخورد یه هواپیما به کوه دیگه عجیبه واقعا

  10. ساخت ایتالیا و فرانسه است من با این هواپیما البته مدل بالاترش با ترکیه رفتم در فرودگاه ترکیه وقتی از هواپیما خروج میکردم (سابیحا کوچن) با دیدن هواپیماهای فوق پیشرفته و مدل بالای ترکیه به حال آنها قبطه خوردم که چرا در ایران برای جان و مال انسانها با این همه ثروت ایران زمین ارزشی قائل نیستن و یک کشور مثل ترکیه با اینکه 1 هزارم ایران غنی نیست اما از بهترین وسایل نقلیه زمینی و هوایی برای مردم استفاده میکنند

  11. وضعیت جوری شده ایران هفته ای یه بار لباس سیاه به تن میکنه . هرچقد میگیم بر آمریکا خودمون بیشتر کشته میدیم . خبر خیلی ناراحت کننده ای بود

  12. سال ۱۳۹۶ چه سال شومی بود.

    پرحادثه ترین سال ایران (پلاسکو، سانچی، آتش سوزی های گسترده و …
    زلزله کرمانشاه
    بدترین وضعیت اقتصادی
    رشد افسار گسیخته دلار
    اعتراضات مردمی
    امکان شروع جنگ جهانی در سوریه
    کم بارش ترین سال ایران
    فعال شدن ۷۰ درصد گسل های ایران
    مدیریت بی کفایت
    سقوط هواپیما
    غرق شدن ناوشکن دماوند
    و …

    خدایا این سال ۹۶ رو تموم کن

    با تشکر

  13. ایران تسلیت ?⁦??

  14. آره هواپیماهاشون پوکیده هستن بعد میزارن رو شرایط نامناسب جوى

  15. ایران دوباره تسلیت ?

  16. چ انتظارى میره از یه مشت هواپیماهاى آشقالى بدردنخور ساخت روسیه