دانلود ویدیو از اینستاگرام

آموزش 7 روش دانلود ویدیو از اینستاگرام

یکی از متداول‌ترین سوالات کاربران این شبکه اجتماعی، روش دانلود ویدیو از اینستاگرام است. در این مطلب 7 روش ساده که می‌توان به کمک آن‌ها به دانلود ویدیوهای اینستاگرام پرداخت را معرفی می‌کنیم.

ویدیوهای اینستاگرام در ابتدا دارای محدودیت زمانی 15 ثانیه‌ای بودند. این میزان سپس به 30 ثانیه و در نهایت به 1 دقیقه رسید، به همین دلیل اکنون می‌توان در این شبکه اجتماعی، لحظات خود را بدون نگرانی از محدودیت زمانی با دیگران به اشتراک گذاشت. اما اگر بعد از دیدن یک کلیپ کوتاه فکر دانلود ویدیو از اینستاگرام به سرتان زد باید چه کاری انجام بدهید؟

نیاز به دانلود ویدیو از اینستاگرام

شاید ارسال‌کننده بعدا تصمیم به حذف ویدیو گرفته و یا شما روزی بخواهید حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی را حذف کنید، در این صورت دانلود ویدیو از اینستاگرام بهترین راه برای ذخیره همیشگی کلیپ‌های محبوب شما است. در ادامه روش‌های انجام این کار را مرور می‌کنیم. در بین آن‌ها اپلیکیشن‌هایی برای اندروید و آی او اس و همچنین ابزارهایی تحت وب وجود دارد.

فایل منیجر اندروید

اگر دستگاه شما اندرویدی است، روشی بدون نیاز به ابزارهای تحت وب و یا هر گونه اپلیکیشن جانبی به منظور دانلود ویدیو از اینستاگرام وجود دارد، چرا که هر ویدیویی که در این شبکه اجتماعی تماشا می‌کنید در گوشی و یا تبلت ذخیره می‌شود تا برای مشاهده مجدد آن نیازی به بارگذاری مجدد نباشد.

برای یافتن آن‌ها فایل منیجر دستگاه اندرویدی را باز کرده و به مسیر Data > com.instagram.android > Cache > Videos بروید. پسوند یکی از فایل‌ها را به MP4 تغییر داده و سپس آن را تماشا کنید! در نظر داشته باشید فایل‌ها به صورت عکس مرتب می‌شوند، پس آخرین ویدیویی که مشاهده کرده‌اید در بالای لیست قرار خواهد داشت.

برنامه Video Downloader for Instagram

دانلود برای Android

یکی از متداول‌ترین روش‌ها به منظور دانلود ویدیو از اینستاگرام استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی است. از آنجایی که یافتن ویدیوی مورد نظر در فایل منیجر اندرویدی کمی مشکل به نظر می‌رسد، این روش به مراتب ساده‌تر خواهد بود. مشابه این دسته از برنامه‌ها برای دانلود ویدیو از اینستاگرام در گوگل پلی استور زیاد است.

دانلود ویدیو از اینستاگرام

در بین این تعداد زیاد، Video Downloader for Instagram یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها بوده و با استفاده از این برنامه نه تنها دانلود ویدیو از اینستاگرام، بلکه ارسال مجدد آن در صفحه اینستاگرامی شما امکان‌پذیر می‌شود. محتوای دریافت شده خیلی راحت به گالری دستگاه افزوده خواهد شد. بعد از جدیدترین به‌روزرسانی برنامه، اکنون این اپلیکیشن قادر است تگ‌های مربوط به ویدیو را نیز دریافت کند.

استفاده از IFTTT

وب سایت IFTTT

آیا دوست دارید تمامی ویدیوهای اینستاگرام خود و یا هر ویدیویی که در این شبکه اجتماعی لایک کرده‌اید را دریافت کنید؟ به این منظور می‌توانید یک دستورالعمل IFTTT برای خود تنظیم کنید.

دانلود ویدیو از اینستاگرام

برای اجرایی شدن این دستور‌العمل به یک اکانت IFTTT، یک اکانت اینستاگرام و همچنین یک حساب کاربری در دراپ باکس نیاز خواهید داشت. نتیجه، اجرا شدن فرآیندی به صورت خودکار و دانلود ویدیوهایی است که در اینستاگرام بارگذاری کرده و یا لایک می‌کنید. دانلود ویدیو از اینستاگرام از این ساده‌تر نمی‌شود!

ابزار تحت وب PostGraber

وب سایت PostGraber

اگرچه ابزارهای تحت وب و وب سایت‌های زیادی به منظور دانلود ویدیو از اینستاگرام وجود دارد، اما PostGraber با بقیه متفاوت است. سایر ابزارها می‌توانند در هر زمان تنها یک محتوای مربوط به یک پست را دانلود کنند، اما وب سایت معرفی شده قادر است تمامی عکس‌ها و ویدیوهای مربوط به یک پست را به صورت همزمان دریافت کند.

دانلود ویدیو از اینستاگرام

تنها چیزی که به آن نیاز دارید، آدرس اینترنتی (URL) پستی است که در پی دانلود آن هستید. می‌توان این لینک را با مراجعه به پست مورد نظر در اینستاگرام موبایل و یا وب، لمس سه نقطه بالای پست و سپس انتخاب گزینه Copy Link دریافت کرد.

البته حین مرور این شبکه اجتماعی از طریق نسخه وب می‌توانید از آدرس اینترنتی صفحه در نوار مرورگر نیز استفاده کنید. URL را در باکس تعبیه شده قرار داده و سپس گزینه Go را لمس کنید. گفتنی است این روش دانلود ویدیو از اینستاگرام تنها برای پست‌های صفحات عمومی کاربرد دارد.

ابزار تحت وب Dredown

وب سایت Dredown

وب سایت Dredown که اغلب با نام قدیمی خود یعنی Instadown شناخته می‌شود، یکی از ابزارهای اورجینال و قدیمی دانلود ویدیو از اینستاگرام است و همچنان یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های کاربران به شمار می‌آید.

دانلود ویدیو از اینستاگرام

همانند ابزار PostGraber، تنها چیزی که این وب سایت برای دانلود ویدیو از اینستاگرام به آن نیاز دارد آدرس اینترنتی پست است. بعد از دریافت URL، آن را در باکس تعبیه شده قرار داده و سپس بر روی گزینه Dredown کلیک کنید. بعد از چند ثانیه، مرورگر دانلود فایل دارای پسوند MP4 را آغاز خواهد کرد.

یکی دیگر از مزایای Dredown کار کردن با چند سرویس دیگر علاوه بر اینستاگرام است. می‌توان برای دریافت محتواهای چند رسانه‌ای از وب سایت‌هایی همچون فیس بوک، توییتر، کیک (Keek)، توئیچ (Twitch)، واین، ویمئو، تامبلر و حتی یوتیوب از آن استفاده کرد. پس با یک ابزار همه کار مواجه هستیم. برای دریافت ویدیو از تمامی سرویس‌های یاد شده، همچنان فقط به آدرس اینترنتی پست نیاز دارید.

برنامه Regrammer

دانلود برای iOS

خوشبختانه توسعه‌دهندگان، کاربران آیفون و آیپد را از یاد نبرده‌اند، به همین دلیل بعد از معرفی چند ابزار تحت وب و اپلیکیشن اندرویدی قصد داریم یک برنامه برای سیستم عامل آی او اس معرفی کنیم. با وجود تعدد ابزارهای آی او اسی به منظور دانلود ویدیو از اینستاگرام، اغلب آن‌ها دارای تبلیغات آزاردهنده و فراوان بوده و رابط کاربری پیچیده‌ای دارند.

اما Regrammer یک استثنا است، چرا که به طور کامل رایگان بوده و خبری از پرداخت درون برنامه‌ای در آن نیست. همچنین با وجود نمایش تبلیغات، مشکلی بابت کار با برنامه به وجود نمی‌آورد.

دانلود ویدیو از اینستاگرام

مجددا برای دانلود ویدیو از اینستاگرام با استفاده از این برنامه، به آدرس اینترنتی پست احتیاج دارید. بعد از دریافت آدرس، اپلیکیشن را باز کرده و بعد از قرار دادن آن در باکس URL، گزینه Preview را لمس کنید. در صفحه نهایی، دو گزینه در اختیارتان قرار داده می‌شود. می‌توانید ویدیو را در آیفون و یا آیپد خود ذخیره کرده و یا آن را در حساب کاربری‌تان مجددا بارگذاری کنید.

ابزار تحت وب Gramblast

وب سایت Gramblast

با توجه به افزایش تعداد کاربران اینستاگرام وب، به عنوان آخرین ابزار دانلود ویدیو از اینستاگرام نیز یک اپلیکیشن تحت وب را معرفی می‌کنیم. بهتر است همیشه یک اپلیکیشن به این منظور در دستگاه خود داشته و در کنار آن، آدرس چندین ابزار تحت وب را نیز بلد باشید تا در صورت عدم امکان دریافت فایل از طریق برنامه موبایل از آن‌ها کمک بگیرید.

دانلود ویدیو از اینستاگرام

روال کار در Gramblast نیز یکسان است. کافی است URL را دریافت کرده و سپس بر روی دکمه دانلود کلید کنید. بسته به حجم فایل MP4، دریافت آن ممکن است چند ثانیه زمان ببرد. می‌توان ویدیو را در حافظه ذخیره و یا آن را در حساب خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کرد.

قانون ثابت دانلود ویدیو از اینستاگرام

پابلیک یا عمومی بودن یک صفحه اینستاگرامی به این معنی نیست که می‌توانید به راحتی از تصاویر درون آن اسکرین شات گرفته و یا ویدیوهایش را دانلود و استفاده کنید. پس در زمان تلاش برای دانلود ویدیو از اینستاگرام حتما قوانین مربوط به کپی رایت را در نظر داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. کاش گجت نیوز یک نرم افزار میکس مجانی بدون کرک به مخاطبانش معرفی میکرد زیرا نرم افزارهای کرک شده مشکلات کلی دارند که عملا استفاده ازشون غیر ممکنه…لطفا کمک کنید با تشکر

  2. سلام خدمت همه دوستان ،با نرم افزار Snap Tube خیلی راحتر میشه عکس و
    فیلم رو دانلود کرد. باتشکر

  3. این دق دقه فکری من بود ممنون که حلش کردید

  4. خیلی ویدوهای خوبی میذارن مثلا که دانلودشم کنیم؟؟

  5. من برنامه OGinsta رو پیشنهاد میدم 🙂

  6. تحت وباش خیلی خوب بودن دمتون گرم

  7. به ترینش reposty هستش ?