خانه های شناور

تصاویر بهترین خانه های شناور دنیا

زندگی در خانه های شناور می‌تواند ایده‌ای رویایی و فراتر از حد تصور باشد. یک خانه شناور و به دور از شلوغی شهرهای بزرگ آرزوی هر فردی است تا بتواند در هر زمان در آنجا خستگی خود را به در کند. بیشتر این خانه های شناور روی آب قرار دارند.

افرادی که همیشه سعی می‌کنند به هر موضوعی با دید مثبت نگاه کرده و اصطلاحا همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند، نظر متفاوتی درباره افزایش سطح آب دریاها دارند. افزایش دمای کره زمین، ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و در نتیحه بالا آمدن سطح آب‌ دریاها و اقیانوس‌ها سبب می‌شود تعدادی از شهرها در آینده‌ای نه چندان دور به طور کامل زیر آب برود. حال که نمی‌توان جلوی پدید آمدن این اتفاق را گرفت، باید به فکر راهکارهایی کاربردی همچون استفاده از خانه های شناور بود.

خانه های شناور

در حال حاضر این دسته از منزل‌ها لوکس تلقی شده و بیشتر توسط افراد ثروتمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی از سال‌ها قبل نه تنها خانه های شناور بر روی آب، بلکه خانه های زیر آبی بسیار لوکسی نیز در شهر دبی با قیمت‌های میلیون دلاری در حال ساخت است. با این حال نمونه‌هایی تقریبا ارزان قیمت در مقایسه با خانه های شناور لوکس نیز پیدا می‌شود. مطمئنا وقتی ساکنان برخی شهرهای ساحلی مجبور به ترک خانه‌های خود شده و ساخت این دسته از خانه‌ها متداول شود، قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

زندگی بر روی آب اتفاق تازه‌ای نیست، اما برخی شرکت‌های معماری تلاش کردند آن را متداول‌تر کرده و به لطف کاهش هزینه‌ها، در اختیار تعداد بیشتری از افراد قرار بدهند. به عنوان نمونه می‌توان به شرکت BIG اشاره کرد که خانه‌هایی دانشجویی و شناور را با استفاده از تعداد زیادی کانتینر ساخته است. قرار است تعداد بیشتری از پروژه‌های مشابه در دیگر قسمت‌های سوئد اجرایی شود.

خانه های شناور

شرکت Baca Architects نیز ایده تقریبا مشابهی داشته و خانه ماندگار آن با نام Formosa در کنار رودخانه‌ای در یک دشت سیلابی در انگلستان ساخته شده‌ است. در بیشتر مواقع این خانه شبیه به یک منزل عادی و استاندارد به نظر می‌رسد، اما در زمان افزایش آب و سیلابی شدن رودخانه، خانه به منظور جلوگیری از غرق شدن، در محلی به صورت شناور به حرکت در می‌آید!

خانه های شناور

از آنجایی که رفته رفته خانه های شناور از حالت لوکس و انحصاری خود خارج می‌شوند، افراد بیشتری از طبقه‌های اجتماعی پایینتر می‌توانند یکی از آن‌ها را برای خود تهیه کنند. به همین دلیل اکنون افراد ثروتمندی که به دنبال منزلی خاص و منحصربه‌فرد هستند، به سراغ خانه‌های زیر آبی می‌روند. هزینه ساخت آن‌ها به حدی سرسام‌آور است که بعید می‌دانیم در آینده‌ای نزدیک توسط افراد عادی مورد استفاده قرار بگیرند. اما همه ما می‌توانیم درباره داشتن یک خانه های شناور بیشتر امیدوار باشیم! در ادامه می‌توانید تصاویری از خانه‌های این‌چنینی را مشاهده کنید.

گالری تصاویر بهترین خانه های شناور

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. اکثرشون تو دبیه بعد ما این خلیج فارسو کردیم فاضلاب

  2. هیچ لذتی بیشتر از این نیست که صب تو همچین خونه هایی بلند شی بپری تو آب بعدش یه لیوان چایی و کیک بخوری بشینی سایت گجت نیوز رو چک کنی.تصور بودن تو این خونه ها هم تن آدمو مور مور میکنه
    عااالیه xD

  3. اینا رو میذارید مارو دق بدید خخخ ولی واقعا زندگی میکنن ها

  4. از اون عکسایین که من همیشه میذارم رو پس زمینه :)))) ما تو فانتزی ترین تخیلمونم همچین چیزی نمیگنجه

  5. مردم زلزله زده غرب کشورم یه همچین وضعی دارن ولی خونشون چادریه تو آب میخوابن

  6. با دیدن اینا از زندگی خودمون سیر میشیم

  7. بیکارید برید توی آب خونه بسازید