آپدیت اندروید 8 گوشی های سونی حالت شب را غیر فعال می‌کند

آپدیت اندروید 8 گوشی های سونی حالت شب را غیر فعال می‌کند

بر اساس اعلام رسمی کمپانی سونی، حالت شب (Night Mode) پس از آپدیت اندروید 8 گوشی های سونی غیر فعال خواهد شد. اما راه‌حل سونی برای رفع این نقص در گوشی های سونی اکسپریا چیست؟

گوشی های سونی اکسپریا ایکس ای 1 (Sony Xperia XA1) در زمان معرفی، قابلیتی به نام Good night actions داشتند که عملکرد آن مشابه Night Mode در سایر گوشی های اندرویدی بود؛ یعنی با کاهش نور آبی نمایشگر، ضرر و زیان وارده به چشم کاربر در محیط‌هایی با نور کم را به حداقل می‌رساند. اما سونی به تازگی اعلام کرد که این ویژگی مهم در آپدیت اندروید 8 گوشی های سونی اکسپریا غیر فعال خواهد شد.

کمپانی سازنده این خبر را در جواب سوال یکی از کاربران در توییتر داده است.

آپدیت اندروید 8 گوشی های سونی حالت شب را غیر فعال می‌کند

علاوه بر این، سونی اعلام کرد که در حال حاضر، برنامه‌ای برای اضافه‌کرد حالت شب به سایر گوشی های تولیدی خود ندارد.

با توجه به اینکه قابلیت Night Mode در حال حاضر تنها به گوشی های سری اکسپریا XA1 محدود می‌شود، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که هیچ‌یک از اسمارت فون های سونی قابلیت فیلترکردن نور آبی را در آپدیت اندروید 8 اوریو نخواهند داشت.

پیش از این، سونی ویژگی دیگری به نام «نور شب» یا “Night Light” را در نسخه بتای رابط کاربری خود معرفی کرده بود؛ با این حال، هیچ‌گاه به طور رسمی از آن در یک نسخه ثابت استفاده نکرد. همانطور که در اسکرین‌شات بالا نیز می‌بینید، کمپانی ژاپنی به کاربرانش پیشنهاد داده برای بهره‌گیری از قابلیت‌های Night Mode می‌توانند از اپلیکیشن‌های شخص ثالث موجود در فروشگاه‌های نرم افزاری استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. از سونی بعیده از این کارا خب دلیلشم باید میگفت

  2. سونی هم بالاخره یه مشکل براش پیش اومد
    پس ببینید همش اتفاقه همین

  3. چطور مگه میشه واسه سامسونگ سونی بزنه
    بعد واسه خودش نزنه؟؟