بقایای 60 ساله بشقاب پرنده سیلفو مور در یکی از موزه‌های بریتانیا پیدا شد

کشف بقایای 60 ساله بشقاب پرنده سیلفو مور در یکی از موزه‌های بریتانیا

بشقاب پرنده سیلفو مور (Silpho Moor) یک شی ناشناس پرنده یا همان یوفو بود که حدود نیم‌قرن پیش، در یکی از مناطق بریتانیا کشف شد؛ در همین رابطه،‌ اخیرا شواهد گم‌شده وجود این یوفو، مجددا پیدا شده‌اند.

بسیاری معتقدند که شناخته‌شده‌ترین اتفاق مربوط به کشف اشیا ناشناس پرنده یا همان یوفوها در تاریخ، حادثه رازول است که در سال 1947 با سقوط بقایای شیئی مرموز در ایالت تگزاس آمریکا اتفاق افتاد. این حادثه در آن زمان توجه زیادی را به خود جلب کرد و سرآغاز تحقیقات گسترده‌ای در مورد یوفوها شد؛ توجه ‌افکار عمومی هم با منتشر شدن خبرهای مربوط به رازول و پدیده‌های مشابه،‌ بیشتر به مبحث فرازمینی‌ها جلب شد.

با این حال، ده سال پس از واقعه معروف رازول، در سال 1957 یک یوفو مرموز به قطر 45 سانتی‌متر در منطقه سیلفو مور (Silpho Moor) که در یورکشایر انگلستان قرار گرفته، کشف شد. این شی ناشناس که بعدها به نام بشقاب پرنده سیلفو مور معروف شد، یک وسیله دیسک مانند از جنس فلز بود که هیروگلیف‌های عجیبی بر روی آن وجود داشت و به دلیل اهمیت موضوع، کشف این بشقاب پرنده حادثه رازول بریتانیا نام‌گذاری شد.

بقایای 60 ساله بشقاب پرنده سیلفو مور در یکی از موزه‌های بریتانیا پیدا شد

بشقاب پرنده سیلفو مور

برای تحقیقات بیشتر در مورد شی کشف‌شده، به دستور ‌مقامات بریتانیایی دانشمندان کمی پس از حادثه بشقاب پرنده سیلفو مور را تکه‌تکه کردند و بعد از گذشت چند سال، دیگر خبری از نتایج بررسی‌ها مطرح نشد و خبر حادثه از یادها رفت. در همین رابطه، به تازگی اعلام شده که بقایای این یوفو در یکی از انبارهای موزه علوم لندن پیدا شده و با این اتفاق، مجددا توجه‌ها به وقایع اواخر دهه 50 و تحقیقات یوفو بریتانیا جلب شده است.

سابقه کشور انگلستان در بحث تحقیقات یوفو

یک سال پیش دولت بریتانیا بر اساس قانون جدید آزادی اطلاعات، برخی از مدارک و فایل‌های مخفی تحقیقات یوفو این کشور را در دسترس عموم قرار داد و در میان این مدارک، داده‌هایی از حادثه یوفو جنگل رندلشام (Rendlesham Forest UFO) قرار داشت؛ این اتفاق یکی دیگر از موارد شناخته‌شده برخورد با اشیا ناشناس پرنده در بریتانیا بود. همچنین مدارکی از تحقیقات رسمی وزارت دفاع بریتانیا در بحث یوفوها منتشر شد.

در بین اطلاعات از طبقه‌بندی خارج‌شده توسط مقامات بریتانیایی، گزارش‌های فردی به نام نیک پاپ (Nick Pope) که حدودا 20 سال برای وزارت دفاع این کشور کار می‌کرد و وظیفه بررسی صحت موارد برخورد با یوفوها را بر عهده داشت، بسیار قابل توجه‌اند؛پاپ به صورت کلی ارزیابی کرده بود که حداقل تعدادی از اشیا ناشناس پرنده موردبررسی، وسایلی مرموز و ناشناخته بودند که ابهام در مورد ماهیت تکنولوژیکی آن‌ها برای حوزه دفاعی بریتانیا خطرناک بود.

در حالی که امروزه بحث یوفوها در میان مردم بسیار داغ و است و اطلاعاتی از تحقیقات اخیر وزارت دفاع آمریکا در مورد اشیا ناشناس پرنده برملا شده، بسیاری از متخصصان یوفولوژی خوشبین شده‌اند که مخفی‌کاری‌های جهانی صورت گرفته در مورد یوفوها دیگر ادامه نخواهد داشت و کم‌کم خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر خواهد شد.

جزئیاتی در مورد بشقاب پرنده سیلفو مور و کشف مجدد بقایا این یوفو

بقایای به‌جامانده از اتفاقی که 60 سال پیش در سیلفو مور رخ داد، داخل جعبه‌ای حلبی و خاک گرفته در انبار موزه لندن قرار داشت. بر اساس اخباری منتشرشده، بشقاب پرنده سیلفو مور شیئی 15 کیلوگرمی با قطری کمتر از نیم متر بود که هیروگلیف‌های حکاکی شده بر روی آن، شبیه به نوشته‌های بقایای به‌جامانده از حادثه رازول آمریکا بودند.

بقایای 60 ساله بشقاب پرنده سیلفو مور در یکی از موزه‌های بریتانیا پیدا شد

بخشی از اخبار منتشرشده پس از سقوط بشقاب پرنده سیلفو مور

در داخل شی دیسک مانند کشف‌شده، کتابی قرار داشت که حاوی 17 ورق نازک مسی بود و بر روی این ورق‌ها، نوشته‌هایی قرار گرفته بود که تاکنون رمزگشایی نشده‌اند. با وجود این ویژگی‌ها، شایعات مختلفی در مورد بشقاب پرنده سیلفو مور مطرح شد و عده‌ای گفتند که نوشته‌های رمز گزاری شده حاوی پیامی از موجودات فضایی هستند.

بقایای 60 ساله بشقاب پرنده سیلفو مور در یکی از موزه‌های بریتانیا پیدا شد

در سال 1957 خبرهای مختلفی در مورد حادثه رازول بریتانیا پخش شد.

بررسی‌های پژوهشگران اطلاعات شگفت‌انگیزی را در مورد یوفو سیلفو مور آشکار کرد؛ آزمایش‌های دانشگاه منچستر نشان داد که فلزهای به کار رفته در ساخت بشقاب پرنده به طرز عجیبی خالص هستند، اما محققان موزه تاریخ طبیعی لندن اعلام کردند این شی قلابی است! دلیل مطرح شدن این ادعا پیدا نشدن هیچ اثری از فرازمینی بودن بشقاب پرنده بود و دانشمندان گفتند که شی کشف‌شده به هیچ ‌وجه از اتمسفر زمین عبور نکرده و در معرض دمای بالای ناشی از این اتفاق قرار نگرفته است.

بقایای 60 ساله بشقاب پرنده سیلفو مور در یکی از موزه‌های بریتانیا پیدا شد

تکه‌هایی از بشقاب پرنده سیلفو مور

برخی از متخصصان هم بودند که پس از بررسی بقایا، بیگانه بودن شی را تایید کردند، اما نکته مهمی که طرفداران مبحث یوفولوژی برای دهه‌ها در نظر می‌گرفتند، ناپدید شدن بقایا این یوفو در جریان تحقیقات بود؛ عده‌ای می‌گفتند که دولت بریتانیا برای مخفی کردن شواهد، بشقاب پرنده سیلفو مور را نابود کرد. با این حال، اخیرا مشخص شده که باقی‌مانده‌ها پس از رسیدن به دست مسئولان موزه علوم لندن در سال 1963، در آرشیو موزه گم شده‌اند.

بقایای 60 ساله بشقاب پرنده سیلفو مور در یکی از موزه‌های بریتانیا پیدا شد

تکه‌ای دیگر از بقایای یوفو سیلفو مور

با این تفاسیر، عده‌ای میگویند که گم‌شدن باقی‌مانده‌های حادثه سیلفو مور اتفاقی نبوده و پیدا شدن مجدد آن‌ها هم در زمانی که هر چند وقت یک‌بار، اسناد جدیدی در مورد اشیا ناشناس پرنده و تحقیقات مربوط به موجودات فضایی مطرح می‌شود، به هیچ وجه اتفاقی نیست.

در حالی که ربط دادن هر موضوعی به تئوری‌های توطئه کار چندان عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد، بسیاری معتقدند که نادیده گرفتن وقوع همزمان این اتفاقات منطقی نیست و این احتمال مطرح می‌شود که شاید در آینده نزدیک، اطلاعات جالب‌توجه‌تری در مورد فرازمینی‌ها منتشر شود؛ باید صبر کرد و دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. وجود یوفو پدیده‌ایه که نمیشه انکارش کرد . اصن فکر کردن به اینکه انسان تو مقیاس بزرگی از حیات تنها باشه هم غیر ممکنه و هم ترسناک

  2. در شمال انگلستان هرسال اشیا پرنده ناشناس UFO مشاهده میشود تقریبا هر سال این اتفاق میفتد اولین باری که این اتفاق افتاد بعد از جنگ جهانی دوم در زمان نخست وزیری چرچیل بود که این خبررا به چرچیل در اطلا ع گذاشتند چرچیل بعد از اطلاع گفت که این موضوع رو سری نگهدارند چرچیل معتقد بود که اگر مردم بریتانیا بفهمند غیر از ما انسانها قدرتهای قوی تر از ما نیز وجود دارند یک اغتشاش و هرج و مرج جامعه بشری فرا می گیرد اما دومین کاری که کرد تاسیس یک وزارتخانه مخفی که کارش تحقیق بر یوفوها بود این وزارتخانه 70 سال در حال جمع اوری اطلا عات در باره یوفو ها بود که این وزارتخانه چند سال پیش تعطیل شد اما هیچ اطلاعی تا حالا منتشر نکرده…با تشکر

  3. 60 سال پیش فضایی ها گچت بدون سرنشین فرستادن برای زمین الان به چه جایگاهی رسیده باشن خیلی جالبه

  4. انگیلیس کشوره استعمار گره پیر

  5. با این احادیث دیگه باید پی ببریم که دیدار مجدد ما دور نیست