هیوندای سوناتا هیبریدی 2018

هیوندای سوناتا هیبریدی 2018 و نسخه پلاگین هیبریدی سوناتای جدید معرفی شد

هیوندای سوناتا هیبریدی 2018 (Hyundai Sonata Hybrid 2018) و نسخه پلاگین هیبریدی سوناتای جدید رسما در نمایشگاه خودرو شیکاگو معرفی شدند. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و امکانات این دو مدل جدید سوناتا 2018 آشنا شوید.

شرکت هیوندای کره هفته جاری از مدل جدید هیوندای سوناتا هیبریدی 2018 خود در نمایشگاه خودرو شیکاگو پرده برداشت. همچنین در کنار آن شاهد معرفی یک مدل جدیدتر به نام پلاگین هیبریدی نیز بودیم که علاقه‌مندان خاص به خود را دارد. همراه تمامی چیزهای جدیدی که در داخل و خارج این خودرو دیده می‌شود، یک سیستم اطلاع رسانی به‌روز شده، سیستم فرمان بازطراحی شده و کنترل شاسی‌های جدید مهم‌ترین مواردی هستند که می‌تواند این نسل را نسبت به نسل‌های گذشته بهتر کند.

هیوندای سوناتا هیبریدی 2018

طراحی خارجی جدید هیوندای سوناتا هیبریدی 2018 با تکیه بر جلوپنجره جدید، خطوط روی کاپوت دینامیک‌تر و به طور کلی ایرودینامیک بهبودیافته‌تر، به مراتب زیباتر شده است. سیستم روشنایی داخلی خودرو و چراغ‌های روز سوناتا جدید از نوع LED هستند، در حالی که چراغ نور بالا دارای قابلیت خم شونده در گوشه‌ها است تا بتواند دید بهتری را به ارمغان بیاورد.

هیوندای سوناتا هیبریدی 2018

نیروی برق هیبریدی استفاده شده در مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیوندای سوناتا 2018 همچنان مبتنی بر یک پیشرانه 4 سیلندر 2.0- لیتری با پاشش مستقیم و یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک باقی مانده‌اند. به طور منحصر به فرد، در سیستم هیوندای اجزای موتور الکتریکی جایگزین مبدل گشتاور خودرو و کلاچ با یک موتور الکتریکی شده‌اند. در مدل هیبریدی این خودرو یک موتور 38 کیلوواتی و باتری 1.76 کیلووات ساعتی تعبیه شده است. ترکیب دو موتور این خودرو می‌تواند انرژی برابر با 193 اسب بخار را در گشتاور 6000 دور بر دقیقه تولید کرده و سرعت حداکثری 120.7 کیلومتر بر ساعتی را به خودرو ببخشد. هیوندای می‌گوید پیش‌بینی‌ها از میزان مصرف هیوندای سوناتا هیبریدی 2018 حدود 6 لیتر در هر 100 کیلومتر در شهر و 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر در بزرگراه‌ها است. علاوه بر این با یک مخزن سوخت کامل و شارژ الکتریکی کامل شما می‌توانید 1046 کیلومتر بدون نیاز به سوخت با هیوندای سوناتا هیبریدی 2018 سفر کنید.

هیوندای سوناتا هیبریدی 2018

سوناتا هیبریدی 2018 با ظرفیت 377 لیتری صندوق عقب خود، در مقایسه با مدل‌های بنزینی‌اش هیچ تفاوتی نکرده است. صندلی‌های عقب به شکل 60/40 تقسیم شده‌اند تا به طور کلی ظرفیت داخلی خودرو 3004 لیتر باقی بماند.

هیوندای سوناتا پلاگین هیبریدی 2018

در مدل پلاگین هیبریدی نیز نیروی برق بسیار مشابه نسخه هیبریدی آن است. در واقع این مدل نیز از یک پیشرانه 50 کیلوواتی و یک باتری با حجم 9.8 کیلووات ساعت بهره‌مند است. محدوده پیمایش تمام الکتریکی این خودرو با هر بار شارژ به مدت 3 سه ساعت در سطح 2، چیزی در حدود 43 کیلومتر خواهد بود. محدوده پیمایش کلی نیز همراه با شارژ کامل باتری و مخزن سوخت پر در حدود 949 کیلومتر خواهد بود. هیوندای متاسفانه در حال حاضر میزان مصرف مدل پلاگین هیبریدی سوناتا 2018 خود را اعلام نکرده است.

هیوندای سوناتا هیبریدی 2018

همانطور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های به روزشده این دو مدل سوناتا سیستم اطلاع رسانی / سرگرمی داخل آن‌ها است. این سیستم از نسل جدید Blue Link Connected Car System توسعه پیدا کرده توسط خود شرکت هیوندای بهره می‌برد. این سیستم قابلیت‌هایی را برای روشن کردن خودرو از طریق اپلیکیشن موبایلی هیوندای، کنترل تنظیمات هوای داخل خودرو، باز و بسته کردن درهای خودرو و همچنین دسترسی به امداد جاده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سیستم جدید همچنین شامل دستیاران صوتی آمازون الکسا و گوگل است که می‌تواند گزینه‌های ارتباطی متنوعی را در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های ساعت اپل و ساعت‌های اندروید ویر بر روی این سیستم جدید استفاده کنید و در مدل پلاگین هیبریدی نیز اپلیکیشن MyHyundai می‌تواند مصرف آنی شارژ و کنترل آن را در اختیار شما قرار دهد.

هیوندای سوناتا هیبریدی 2018

در حال حاضر قیمت این دو خودرو جدید هیوندای اعلام نشده است. همچنین هنوز مشخص نیست این مدل‌های جدید چه زمانی وارد بازار کشورمان خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فکر نمیکنم به این زودی ها وارد بشن ولی اگرم وارد بشن فکر نمیکنم هیچ کس بتونه بخرتش

  2. من از اینا مخاممم