بلاک کننده تبلیغات گوگل کروم

سیستم بلاک کننده تبلیغات گوگل کروم به زودی عرضه خواهد شد

سیستم بلاک کننده تبلیغات گوگل کروم (Google Chrome ad blocking) به زودی عرضه خواهد شد. این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا نمایش تبلیغات آزار دهنده و ردیابی سیستم های تبلیغاتی را حذف کنند.

گوگل قصد ندارد که تمامی تبلیغات را از کروم حذف کند، اما بلاک کننده تبلیغات گوگل کروم می تواند تمامی تبلیغات موجود در وب‌سایت‌ها را که به صورت مکرر به نمایش در می آیند، حذف کند. تبلیغات تمام صفحه، تبلیغاتی که با صدا و تصویر به طور خودکار نمایش داده می‌شوند و تبلیغات پر زرق و برق جزو اهداف سیستم بلاک کننده تبلیغات گوگل کروم هستند. انتظار داریم که با عرضه محصول، تبلیغات آزار دهنده موجود در وب‌سایت‌های مختلف به طور کلی حذف شوند.

امروز گوگل اعلام کرد که دقیقا چه نوع تبلیغاتی توسط این سیستم بلاک خواهند شد. بر روی گوگل کروم نسخه دسکتاپ، تبلیغات پاپ آپ، تبلیغات بزرگ، ویدیوهایی که به صورت خودکار اجرا می‌شوند و تبلیغاتی که نمایش‌دهنده یک شمارنده تا باز شدن محتوای اصلی هستند، بلاک خواهند شد. گوگل در مورد نسخه موبایل مرورگر خود کمی سخت‌گیرانه‌تر عمل کرده است. در این نسخه تبلیغات پاپ آپ، تبلیغاتی که قبل از اجرای محتوا بارگذاری می‌شوند، ویدیوهای تبلیغاتی که به صورت خودکار اجرا می‌شوند، تبلیغات انیمیشنی، اسکرول تمام صفحه روی تبلیغات و همچنین تبلیغاتی که شلوغ هستند و فضای صفحه را می‌گیرند.

بلاک کننده تبلیغات گوگل کروم

کریس بنتزل، مدیر بخش مهندسی گوگل کروم گفت: اکثر تبلیغات با سازندگان وب‌سایت‌ها کنترل می‌شود. در نتیجه گوگل یک فرایند سه مرحله‌ای را برای بلاک کردن تبلیغات، از طریق ارزیابی وب‌سایت‌ها انجام می‌دهد.

گوگل هر وب‌سایت را به صورت مجزا طبق استاندارد تبلیغاتی خود می‌سنجد و به آن‌ها امتیاز می‌دهد. صاحبان و توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از یک ای پی آی مشخص این ارزشیابی را برای وب‌سایت خود انجام دهند. اگر سایتی دارای میزان زیادی از مشکلات تبلیغاتی بود، گوگل کروم بعد از 30 روز فرایند بلاک تبلیغات را روی آن اجرا می‌کند.

بلاک کننده تبلیغات گوگل کروم

بلاک کننده تبلیغات گوگل کروم همانند آیکن پاپ آپ بلاکر در نوار آدرس این مرورگر قرار گرفته است و در نسخه موبایل نیز، محل قرارگیری آن در پایین مرورگر خواهد بود. در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل گوگل کروم به کاربران اجازه داده می‌شود که بتوانند تبلیغات بلاک شده بعضی از وب‌سایت‌ها را بازگردانی کنند. گوگل اعلام کرد که هدف بلاک کننده تبلیغات برای بهبود استانداردهای تبلیغاتی در وب‌سایت‌ها است. در حال حاضر 42 درصد از کل وب‌سایت‌های موجود، استانداردهای تبلیغاتی را رعایت نمی‌کنند.

زمانی که یک تبلیغ مسدود شود، کروم آن را در سطح شبکه فیلتر می‌کند تا دیگر قابل نمایش نباشد. گوگل کروم همچنین وب‌سایت‌ها را از نظر ارسال درخواست‌های تبلیغاتی نیز طبق استاندارد Easyfilter بررسی می‌کند تا مشکلی در آن‌ها وجود نداشته باشد. این سیستم محدودکننده از طرف تبلیغ دهندگان و صاحبان وب‌سایت‌ها بسیار مورد انتقاد قرار گفته است، اما اگر هدف آن محقق شود و استانداردهای تبلیغاتی وب به سمتی برود که ساختار وب‌سایت‌ها را بهبود ببخشد، به طور کلی بسیار روند خوب و مفیدی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اعصاب خورد کنه خیلی وقتا بلاک کنن بهتره