مودم X24 کوالکام

معرفی مودم X24 کوالکام با سرعت 2 گیگابیتی؛ نخستین تجربه با گلکسی S10

مودم X24 کوالکام جدیدترین محصول این شرکت به شمار می‌رود که با توانایی رسیدن به سرعت 2 گیگابایت بر ثانیه توجه کاربران را به خود جلب کرده است. در ادامه با این مودم جدید و همچنین طراحی احتمالی تراشه اسنپدراگون 855 برای گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ بیشتر آشنا می‌شویم.

کمپانی کوالکام رقابت با شرکت اینتل در تامین قطعات لازم برای محصولات شرکت اپل را باخت، اما با این حال هنوز هم بزرگترین برند در حوزه اتصالات تلفن های همراه در جهان به شمار می‌رود. این شرکت حالا اولین مودمی که توانایی رسیدن به سرعت 2 گیگابایت بر ثانیه دارد را معرفی کرده است. مودم X24 کوالکام همچنین اولین قطعه ساخته شده با مهندسی جدید 7 نانومتری به شمار می‌رود و آماده به کار گرفته شدن در محصولات پایان سال میلادی 2018 است.

گوشی گلکسی اس 9 سامسونگ که به زودی در مراسم MWC سال 2018 رونمایی می‌شود با تراشه اسنپدراگون 845 و مودم ایکس 20 کوالکام همراه است؛ تفاوت سرعت بین این مودم با تراشه جدید ایکس 24 بسیار زیاد است و شاهد اختلاف سرعت زیادی بین آنها هستیم. مودم ایکس 20 در حال حاضر توانایی رسیدن به سرعت 1.2 گیگابایت بر ثانیه را دارد، مشابه با چیزی که در گوشی هواوی میت 10 پرو تجربه می‌کنیم. البته رسیدن به این سرعت وابسته به اپراتور تلفن همراه شماست.

مودم X24 کوالکام

اما در بین مودم‌های اینتل که قرار است از این به بعد به صورت انحصاری برای آیفون های اپل مورد استفاده قرار گیرند، مودم XMM7060 که احتمالا در آیفون 2018 اپل استفاده می‌شود می‌تواند به آستانه سرعت 1.6 گیگابایت بر ثانیه برسد.

البته مودم X24 کوالکام باز هم اتصال 5G را برای کاربران خود به ارمغان نمی‌آورد، چرا که گوشی های حاوی این قطعه کماکان باید از مودم 4G LTE با آستانه سرعت 2 گیگابایت بر ثانیه استفاده کنند. از طرفی گفته می‌شود شبکه های 5G برخی اپراتورهای بزرگ در اواخر سال 2018 خدمات خاصی ارائه خواهند داد و مودم X24 کوالکام از این موارد پشتیبانی دارد. البته در اینجا فقط پیرامون سرعت بحث نمی‌کنیم، بلکه برای ارائه تجربه واقعی 5G به شبکه هایی با امواج میلی‌متری نیاز است که تنها به مرکز شهرها محدود می‌شود و مودم 5G مخصوص این موضوع ایکس 50 نام دارد که قرار است در سال 2019 عرضه شود. از جمله مزایای شبکه و اتصالات 5G نیز می‌توان به تاخیر بسیار کم در تبادل دیتا و همچنین امکان اتصال تعداد زیادی از دستگاه‌ها به یک برج آنتن‌دهی اشاره کرد.

مودم X24 کوالکام

سوالی که در ذهن کاربران مطرح می‌شود کاملا مشخص است؛ چگونه می‌توانم در گوشی خودم از 5G استفاده کنم؟ در پاسخ باید بگوییم احتمالا در سال آینده و با تراشه اسنپدراگون 855 در گلکسی اس 10 سامسونگ (یا هر نام دیگری که ممکن است این دو شرکت برای آنها انتخاب کنند) از این اتصال پرسرعت بهره‌مند خواهیم شد. همچنین حالا که اولین چیپست 7 نانومتری مربوط به اتصالات تلفن همراه است، احتمال قرار گرفتن این نوع مودم در تراشه اسنپدراگون 855 بسیار بالا خواهد بود. در نهایت اگر این مجموعه در گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ به کار گرفته شود باید شاهد ارتقای عمر باتری و عملکرد این پرچمدار آینده باشیم.

تیزر معرفی مودم X24 کوالکام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. همچین سرعتی فقط ایرانسل یا نوترینو همراه اول یا رایتتل مگرنه وای فای خانگی نمیرسه همچین سرعتی توی ایران

  2. سرعت پیشرفت علم بیش از اونیه که تصور کنیم تا ده سال پیش ما اینترنت و با کارت اینترن میخریدیم با سرعت داغون زیر بیست کیلیو بایت

  3. مشکل اینه از سامسونگ دل خوشی نداریم وگرنه کی بدش میاد دو گیگ دانلود کنه در ثانیه ؟

  4. اوففف باور نکردینه یک گیگ و شیش صد مگابایت خیلیههههههه بر ثانیه

  5. سامسونگ مگه با این چیزاش بخواد گوشی بفروشه با شارژرو با مودمو اینا وگرنه گوشی هاش مفت نمیارزن

    • شما همون گوشی های اپل که مفت میرزن بخر گربه دستش به گوشت نمیریسه میگه پیف پیف اخه هم وطن اخه قشنگ اگه مفت نمی ارزید تو سال 2017 توی فروش جهانی 317 ملیون نمیفروخت اپل 215 ملیون اگه مفت نمی ارزید نوت 8 بهترین اسمارت 2017 نمیشد اگه مفت نمی ارزید 3 سال پشت سر هم بهترین اسمارت فون نمیشد ترا چه به گوشی تکنولوژی تخم مرغ بخر رنگ کن اگه مفتش نمی ارزید اپل پنل نمیخرید از سام اگه مفتش نمی ارزید 60 بازار جهان رو نداشت اگه مفتش نمی ارزید 13 سال توی پنل اول نبود بازم بگم

  6. دو گیگ زیاده چ لزومی داره ؟؟

  7. عجب چیزیه فک کنم با ایرانسل بشه به همچین سرعتی رسید؟