معرفی 5 شی باستانی مرموز که به قبل از پیدایش انسان مدرن مربوط هستند!

معرفی 5 شی باستانی مرموز که میلیون ها سال بیش از پیدایش انسان قدمت دارند!

در این مطلب قصد داریم تا تعدادی شی باستانی مرموز و شگفت‌انگیز که از نظر علمی نباید وجود داشته باشند و قدمتی چند صد میلیون ساله دارند را معرفی کنیم. این اشیاء باستانی میلیون ها سال بیش از پیدایش انسان قدمت دارند!

با وجود اینکه دانشمندان تخمین می‌‌زنند که انسان مدرن با توانایی ساختن اشیا مختلف از دوره‌ای خاص و چند صد هزار ساله بر روی زمین حیات خود را شروع کرده است، در گوشه گوشه جهان اشیا باستانی مرموزی کشف می‌شوند که این اظهارات را زیر سوال می‌برند و از آنجایی که قدمت آن‌ها به میلیون‌ها سال پیش برمی‌گردند، مخاطب را به فکر فرومی‌برند که آیا حیات پیشرفته پیش از وجود گونه هومو ساپینس (Homo sapiens) یا همان انسان خردمند که ما هم جزو آن هستیم، بر روی زمین وجود داشته است؟

در همین رابطه لیستی از 5 شی باستانی را تهیه کرده‌ایم که بر اساس تحقیقات متخصصان باستان شناسی و دیگر دانشمندان، منبعی از شگفتی و سوال‌های بی‌پاسخ هستند؛ با ما در بررسی این فهرست همراه باشید:

5 شی باستانی اسرارآمیز با میلیون‌ها سال قدمت

1. چکش باستانی مربوط به قبل از پیدایش انسان

مورد اول از لیست مربوط به چکشی است که در سال 1934 در ایالت تگزاس آمریکا کشف شد؛ شیئی که به نظر یکی از ابزار معمولی مورداستفاده انسان است، در داخل سنگی بود که دانشمندان قدمت آن را 400 میلیون سال تخمین زدند!

معرفی 5 شی باستانی مرموز که به قبل از پیدایش انسان مدرن مربوط هستند!

محققان باور دارند که این شی باستانی مرموز به دوره اردویسین (Ordovician) مربوط بوده و به دلیل نوع خاص قرارگیری قسمت بالایی چکش در سنگ، می‌توان نتیجه گرفت که شرایط محیطی زمانی که شی درون سنگ فرورفته، بسیار با شرایط امروز متفاوت بوده است.

بر اساس تحقیقات موسسه متالورژی کلمبیا، قسمت فلزی چکش با آهنی ساخته شده که خلوص آن تنها در دوره‌ای که انسان مدرن به وسایل لازم برای کار با آهن دسترسی داشت، مربوط بوده و امکان ساخت چنین ابزاری در 400 میلیون سال پیش وجود ندارد؛ آنالیزهای نشان داد که سر چکش از 97 درصد آهن خالص، 2 درصد کلر و 1 درصد سولفور تشکیل ‌شده است.

2. رد پای انسان بر روی سنگی با 290 میلیون سال قدمت

مدتی پیش در ایالت نیومکزیکو آمریکا سنگی متعلق به دوره پرمین (Permian) که حدودا 300 میلیون سال قدمت دارد، کشف شده بود که ویژگی سطحی عجیبی بر روی آن باعث شگفتی دانشمندان شد؛ جای پای انسان بر روی سنگی که در دوران آن بشری بر روی سیاره زندگی نمی‌کرده است!

معرفی 5 شی باستانی مرموز که به قبل از پیدایش انسان مدرن مربوط هستند!

جالب است بدانیم که دوره پرمین با رویداد انقراض پرمین-تریاس که به عنوان بزرگ‌ترین انقراض جمعی زمین هم شناخته می‌شود، پایان یافت؛ در طول این رویداد 90 درصد آبزیان به همراه 70 درصد موجودات غیر آبزی جان خود را از دست دادند و حدودا 30 میلیون سال طول کشید تا آثار مخرب این انقراض بر روی اکوسیستم‌های سیاره، ترمیم شوند.

یکی از متخصصان برجسته به نام دکتر دان پتون (Don Patton) درستی کشف را تایید کرده است و سایر دانشمندان می‌گویند که در صورت صحت یافته‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که در دوره پرمین نوع دیگری از بشر بر روی زمین زندگی می‌کرده است؛ جالب این که در این دوره حتی پرندگان و دایناسورها هم به وجود نیامده بودند و بر اساس شواهد علمی، حیات انسان در عصر پرمین عملا غیرممکن بوده است.

3. رد پایی غول‌آسا با ابهامات فراوان

مورد بعدی از لیست با اشیا معمولی تفاوت عمده‌ای دارد و ابعاد آن بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که انتظار می‌رود. در نزدیکی شهری به نام مپالوزی (Mpaluzi) در آفریقای جنوبی سنگی قرار گرفته که فرورفتگی عظیم و عجیبی آن را از دیگر سنگ‌های منطقه و حتی جهان،‌ متمایز کرده است؛ سنگ گرانیتی بزرگی متعلق به 200 میلیون سال پیش که رد پایی غول‌آسا به شکل رد پای انسان، بر روی سطح آن به خوبی قابل‌مشاهده است.

معرفی 5 شی باستانی مرموز که به قبل از پیدایش انسان مدرن مربوط هستند!

این مورد از لیست اشیا و آثار باستانی مرموز کشف شده بر روی زمین اولین بار در سال 1912 پیدا شد و از آن زمان تاکنون، توضیح قانع کننده‌ای در مورد دلیل وجودش ارائه نشده است.

4. شواهدی از ترکیب آثار باستانی اسرارآمیز در سراسر جهان

بر اساس شواهد جمع‌آوری‌شده توسط دکتر الکساندر کولتیپین (Alexander Koltypin)، زمین‌شناس و رئیس دانشگاه مستقل و بین المللی علوم محیط زیست و سیاسی که زیرمجموعه مرکز تحقیقات علوم طبیعی مسکو است، در سراسر کره زمین شواهدی از بناها و سازه‌هایی با میلیون‌ها سال قدمت وجود دارد!

معرفی 5 شی باستانی مرموز که به قبل از پیدایش انسان مدرن مربوط هستند!

کولتیپین در طول تحقیقات گسترده و طولانی خود بناهای زیرزمینی و باستانی زیادی که بیشتر در اطراف دریای مدیترانه واقع شده بودند را بررسی کرد و شباهت‌های متعدد کشف‌شده باعث شد تا او به این نتیجه برسد که بسیاری از این مکان‌ها در گذشته به هم متصل بوده‌اند.

کولتیپین بر اساس این شواهد و همچنین آثار فرسایشی، ترکیب مواد به کار رفته در بناها و همچنین ویژگی‌های زمین شناسی خاص مناطق ادعا کرد که ساختارها توسط تمدن‌هایی بسیار پیشرفته که میلیون‌ها سال پیش ‌بر روی زمین زندگی می‌کردند، ساخته شده‌اند!

5. پیچ چند صد میلیون ساله

بر طبق گزارش‌های تعدادی از خبرگزاری‌های چین، در سال 2002 شی مرموز در این کشور پیدا شد که شبیه یه یک پیچ بود و به عنوان مدرکی از وجود تمدن‌های ماقبل تاریخی در نظر گرفته شد. دانشمندان موسسه‌ها و سازمان‌های علمی چین تاکنون بر سر تاریخ دقیق شکل‌گیری سنگی که این شی باستان در آن قرار گرفته بود، به توافق نرسیده‌اند.

معرفی 5 شی باستانی مرموز که به قبل از پیدایش انسان مدرن مربوط هستند!

به گزارش آژانس خبری لانژو مورنینگ (Lanzhou Morning)، دانشمندان معتقدند که این شی باستانی یکی از باارزش‌ترین سنگ‌های کشف‌شده بر روی زمین است و پس از مطالعات فراوان می‌توان گفت پیچ داخل سنگ به وسیله تکنولوژی‌های حال حاضر و توسط بشر امروزی ساخته نشده است. پژوهشگران چینی میگویند که فرضیه ساخت شی باستانی مرموز یافت‌شده، به دست مردمان تمدنی با قدمت میلیون‌ها سال بیشتر قابل‌قبول است!

با این تفاسیر و از آنجایی که شواهد علمی جمع‌آوری‌شده سابقه وجود گونه امروزی بشر را بیشتر از 200 هزار سال نمی‌دانند،‌ چگونه ممکن است که این شی و سایر موارد دیگر لیست اشیا باستانی که مرور کردیم، قدمتی میلیونی و یا حتی چند صد میلیونی داشته باشند؟ آیا تنها راه پاسخ به ابهامات به وجود آمده، رجوع به تئوری‌هایی مانند نظریه فضانوردان باستانی (Ancient Astronaut Theory) است؟!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. منم مدارکی دارم که نشون میده جد جد جد جد ..جد تا 200میلیون سال قبلم خان بوده…کلی هم زمین و دایناسور داشت…ولی ازش دزدیدن…همین امریکای جهان خوار…..پارک ژوراسیک مزرعه بابابزرگم بوده که دایناسوراش هم همه اونجان…همش تقصیر این امریکاس…همه باهممممممممم مرگ بر امریکاااا….

  2. با این حساب ماهمه از نسل کوتوله ها هستیم!

  3. مزخرفه.چوب بعد از میلیونها سال هنوز سالمه،عقل هم خوب چیزیه

  4. مضخرفات یک شیزوفرنی

  5. فقط اون قسمت که دسته چوبی چکش هنوز سالمه فکرمو مشغول کرده…

  6. امام محمدباقر (ع) در پاسخ به پرسش جابر بن یزید جعفی در این زمینه فرمودند: «گویا تو گمان می ‌کنی خداوند تنها این عالم را آفریده است و گمان می ‌کنی خداوند غیر از شما بشر دیگری نیافریده است. به خدا سوگند خداوند هزار هزار عالم آفریده است و هزار هزار آدم و تو در آخرین این عالم و از آخرین این آدم‌ ها هستی. از جمله میتوان به موجوداتی اشاره کرد به نام نسناس که در قرآن به اونم اشاره شده که قبله انسان بودند. و قوم عاد که افرادی تنومند و غول پیکر بودند.

  7. ۴۰۰ میلیون سال پیش اهن بوده؟
    همش چرته الکی جنجال به پا کردن

  8. جالب بود مخصوصا رد پای غول آسا

  9. در مرود رد پای غول آسا میگن اگه اکسیژن هوا چند درصد بیشتر بود یک مگس به اندازه یک کبوتر میشد پس اون موقع مطمعنن اکسیژن بیشتری بوده و هر موجودی بسیار بزرگتر از نوادگان خودش در زمان حال وبده

  10. همه این شواهد ینی این که ازاونچه که ما فکر میکنیم اقدمت انسان بیشتر بوده