7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی های هوشمند

7 بازی سبک قدیمی برای اندروید و آی او اس؛ از سوپر ماریو تا سونیک و تانک

در این مقاله به معرفی 7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی های هوشمند شامل سوپر ماریو، سونیک، جزیره ماجراجویی و غیره خواهیم پرداخت. این بازی ها مختص پلتفرم های اندروید و آی او اس هستند که می‌توانید همین حالا دانلود کنید.

در روزهایی که بازی‌ها از گرافیکی پر از جزئیات برخوردارند، چقدر بازی های قدیمی را به یاد دارید؟ در حالی که بازی های موبایلی روز به روز در حال پیشرفت هستند، اما هر از گاهی اجرای چند بازی سبک قدیمی می‌تواند حال و هوای شما را عوض کند و یادی از گذشته‌ها کنید. اگر شما هم می‌خواهید خاطرات دهه 80 و 90 میلادی را بار دیگر زنده کنید، باید از تبدیل کننده‌ها استفاده کنید. این تبدیل کننده‌ها به شما اجازه می‌دهند عناوین هر کنسول بازی را به صورت مستقیم بر روی دیوایس اندرویدی یا کامپیوتر خود اجرا کنید.

اما برای کسانی که وقت و حوصله‌ی استفاده از این تبدیل کننده‌ها را ندارند اخبار خوبی داریم. شما می‌توانید برخی از محبوبترین بازی هایی که علاقه‌مند به اجرای آن‌ها بودید را بدون هرگونه برنامه اضافی همین حالا بر روی موبایل خود نصب کنید. ما در زیر لیستی از 7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی را قرار داده‌ایم که شما را به دهه 80 و 90 میلادی و خاطرات خوش دوران مدرسه باز می‌گردانند. در ادامه با ما همراه باشید.

1 – بازی Super Mario Run

بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی سوپر ماریو ران، بهتر از نسخه‌های Copycat

نخستین گزینه این لیست، یک بازی بدیهی است. سوپر ماریو ران یک بازی مبتنی بر Super Mario Bros افسانه‌ای است. خیلی سخت است گیمری را پیدا کنیم که تا به حال ساعت‌ها وقت خودش را پای بازی سوپر ماریو بروس نگذاشته باشد؛ بازی که دنیای گیمینگ را تغییر داد. در اینجا بسیاری از بازی‌های ساخت Copycat وجود دارد که می‌توانند تجربه بازی سوپر ماریو بروس را بر روی گوشی اندرویدی شما تداعی کنند، اما ایده آل نخواهند بود. برخلاف بازی های Copycat، بازی سوپر ماریو ران دقیقا می‌تواند هرآنچه از سوپر ماریو بروس دوست داشتید را با حال و هوایی تازه در اختیارتان قرار دهد. این بازی را همین حالا به صورت رایگان بازی کنید و از چالش‌های مختلف آن لذت ببرید.

7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی های هوشمند

2 – بازی Sonic the Hedgehog Classic

رقیب مستقیم ماریو، سونیک هج هاگ است که دومین بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی در این لیست را به خودش اختصاص داده است. بی‌تردید سونیک را باید یک عنوان افتخار آمیز در دنیای گیمینگ دانست و جالب اینجاست که نسخه‌های جدید آن با نام‌های Sonic Mania‌ و Sonic Forced نیز موفقیت‌های تازه‌ای را به دست آورده‌اند. اما حالا به دنیای خاطره انگیز سونیک هج هاگ خوش آمدید.

همین حالا می‌توانید نسخه قدیمی بازی سونیک را بر روی گوشی اندرویدی و آی او اسی خود بار دیگر اجرا کنید. سرعت را در تمامی مراحل دنبال کنید و زمان خود را با پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلف، لذتبخش سپری کنید.

7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی های هوشمند

3 – بازی Bird Hunt

به خاطرات شیرین کودکیتان بازگردید. Bird Hunt یک بازی اندرویدی است که مبتنی بر بازی فوق‌العاده خاطره انگیز Duck Hunt مخصوص کنسول بازی NES ساخته شده است.

این بازی سرگرم کننده می‌خواهد مهارت تیراندازی شما را به چالش بکشد؛ شما نیازمند آن هستید تا به تعداد معینی از پرندگان شلیک کنید. بازی شامل چهار حالت مختلف و سه سطح سختی است. در توضیحات این بازی آمده است که Bird Hunt برای کودکان طراحی شده است، پس فراموش نکنید که قبل از اجرای آن باید کودک درون خود را آزاد کنید.

7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی های هوشمند

4 – بازی Amazing Circus و FC Circus Charlie

یکی دیگر از 7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی های هوشمند در واقع Circus Charlie است که گیمرهای دهه 80 میلادی به خوبی آن را به یاد میاورند. این یک بازی پلتفرم آرکید است که شما کنترل یک دلقک به نام چارلی را به دست گرفته و وظایف مختلف را انجام می‌دهید.

اگر می‌خواهید مشابه این بازی را بر روی یک گوشی اندرویدی تجبه کنید، توصیه ما به شما عنوان Amazing Circus است. شما کنترل چارلی بر روی یک شیر، دویدن و پرش‌های آن در داخل حلقه‌های آتش را بر عهده خواهید گرفت. آیا به یاد میاورید رکوردی که در بچگی در این بازی ثبت کرده بودید چقدر بود؟ آیا می‌توانید آن رکورد را بشکنید؟ همین حالا بازی Amazing Circus را نصب کنید.

برای کاربران آیفون نیز ما عنوان FC Circus Charlie را پیشنهاد می‌کنیم که حتی از نسخه اندرویدی این بازی نیز به مراتب بهتر همانند نسخه قدیمی آن شبیه سازی شده است.

7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی های هوشمند

5 – بازی Adventure in Island: The First Edition

آیا دوست دارید به مستر هاگینز برای نجات پرنسس تینا از شر شیطان کمک کنید؟ بار دیگر به جزیره ماجراجویی بروید، جزیره‌ای که در جنوب اقیانوس آرام قرار گرفته است. مراحل دشوار را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید، با شیاطین مقابله کنید و پرنسس را نجاد دهید.

بازی Adventure in Island مبتنی بر بازی خاطره انگیز و بسیار محبوبی با همین نام طراحی شده است. اگر شما به خاطر داشته باشید این بازی مختص کنسول بازی NES بود. حال می‌توانید آن را بر روی گوشی اندرویدی خود تجربه کنید.

7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی های هوشمند

6 – بازی RetroBike

آیا بازی قدیمی Excitebike،‌ یک عنوان مسابقه‌ای پیمایش از کنار را به یاد میاورید که در سال 1985 میلادی عرضه شده بود؟ اگر نسخه کلاسیک اصلی این بازی را تجربه کرده باشید، پس از آن نسخه‌ی سه بعدی دیگری نیز آمد تا با دستگاه‌های جدیدتر بتوانید آن را اجرا کنید. اما حالا نسخه قدیمی آن مخصوص اجرا در موبایل بازگشته است.

RetroBike را باید یک نسخه شبیه سازی شده بسیار عالی از مسابقات موتورسواری Excitebike بدانیم. همین حالا این بازی را به صورت رایگان دانلود کنید.

7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی های هوشمند

7 – بازی Super Tank و Battle City

دنیای تانک ها (World of Tanks) نخستین عنوان محبوب جنگ بین تانک ها نیست. بازی Tank که در سال 1990 عرضه شد را باید محبوب‌ترین بازی جنگ تانکی دهه‌های اخیر بدانیم. حال یک نسخه شبیه سازی شده از آن با نام Battle City برای گوشی های هوشمند طراحی شده است. شما در این بازی کنترل یک تانک را در اختیار می‌گیرید و در هر مرحله تانک های دشمن را نابود می‌کنید. همه این‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که شما باید همزمان از مقر خود نیز دفاع کنید.

عنوان Super Tank نیز نسخه شبیه سازی شده اندرویدی این بازی است که از گیم پلی و افکت‌های یکسانی بهره می‌برد. هر مرحله این بازی پس از نابودی 20 تانک به اتمام می‌رسد. این بازی شامل 20 مرحله با سطح سختی مختلف است. نقشه‌ها نیز بسیار متنوع هستند.

7 بازی سبک قدیمی مخصوص گوشی های هوشمند

امروزه بسیاری از بازی های محبوب گذشته یا بازطراحی شده‌اند و یا با دیوایس‌های اندرویدی و آی او اسی سازگاری پیدا کرده‌اند. بدین ترتیب همه‌ی ما فرصتی داریم تا خاطران گرم‌ترین دوران کودکیمان را به یاد آوریم. ما امیدواریم از این بازی ها در کنار دوستان قدیمی خود که دوره خاصی از زندگیتان را با آن‌ها گذرانده‌اید، لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. از اون بازی ها فقط مارو دوباره ساختن

  2. RetroBike خخ اینو با بازی های الان مقایسه میکنی میفهمی چقدر تغییر کرده همه چی طی ده سال

  3. بجای این بازی های قدیمی یه سری بازی جدید برای اندروید معرفی کنید برای ای او اس معرفی کردید برا اندرویدم بکنید لطفا

  4. این تانکو هم با همین اتاری دستی ها هم بازی میکردیم خیلی خوب بود یادش بخیر

  5. اصلا حوصله این بازی ها رو ندارم

  6. Sonic the Hedgehog Classic
    چقدر با سگا اینو بازی کردیم

  7. من که هر کاری کردم نتونستم ماریو ران رو روی گوشی نوت4 و اندروید5 اجرا کنم همش ارور میده

  8. بابا بسه دیگه یکم به درد این جوونا برسین اخه تا کی بد بختی بکشن نا سلامتی تو قرن ۲۱ هستیم هنوز هم باید بازی های قدیمیه بی گرافیک بازی کنیم؟ اخه کجای این انصافه؟