نحوه استخراج بیتکوین و سایر پول های مجازی؛ ماینینگ چیست و چگونه ماین کنیم؟

استخراج بیتکوین و سایر پول های مجازی به طور معمول ساده نیست و به خاطر هزینه بالا افراد زیادی سمت آن نمی‌روند. اما ماینینگ چیست و چگونه ماین کنیم؟

شاید استخراج پول‌های مجازی یا همان ماینینگ به نظر یکی از پیچیده‌ترین و هزینه‌برترین فعالیت‌های کسب درآمد به نظر برسد. اما برای انجام این کار شما تنها نیاز به قطعات سخت‌افزاری قوی و برنامه‌ای به نام نایس هش (Nicehash) خواهید داشت. عملا اگر این ابزار را داشته باشید تنها برای شروع استخراج بیتکوین و سایر پول‌های مجازی، باید یک دکمه را فشار دهید.

هرچه سخت‌افزار و ابزار شما قوی‌تر باشد، سریع‌تر به کسب درآمد خواهید رسید. افرادی هستند که با استفاده از سیستم‌های فوق قدرتمند می‌توانند در عرض یک ماه درآمد فوق‌العاده‌ای از این کار کسب کنند.

در این مطلب نحوه استخراج بیتکوین و سایر پول‌های مجازی را برای سیستم‌های قوی خانگی با کارت‌های گرافیک و پردازنده‌های قدرتمند بررسی می‌کنیم. البته هزینه برق نیز در این مسیر باید در نظر گرفته شود چرا که ماینینگ یا استخراج بیتکوین یک فرایند پرمصرف است.

قبل از هر چیزی ابزار ماینینگ را  یا استخراج بیتکوین فراهم کنید

سخت افزار استخراج بیتکوین

برای ماینینگ ارزهای دیجیتال نیاز به یک سخت‌افزار قدرتمند خواهید داشت. شما با استفاده از کامپیوتر تک پردازنده‌ای اینتل یا AMD نیز می‌توانید استخراج را انجام دهید. اما کارت گرافیک برای انجام این عمل، تاثیرگذارتر است.

برای نتیجه بهتر به یک کامپیوتر خانگی با پردازنده گرافیکی انویدیا یا AMD احتیاج دارید. البته حتی اگر لپتاپ گیمینگ داشته باشید نمی‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد.

در انتخاب کارت گرافیکی، پیشنهاد ما، سری GTX 1000 است. به عنوان مثال می‌توانید از گرافیک 6 گیگابایتی GTX 1060 استفاده کنید. از طرفی در سری AMD گزینه‌های قدرتمند پیشنهادی، RX40، RX480، RX570، مدل 8 گیگابایتی RX580، مدل RX56 و RX64 خواهد بود. خوشبختانه قیمت این کارت‌های گرافیک نسبت به انویدیا کمی پایین‌تر است.

برای استخراج بیتکوین و سایر پول‌های مجازی، فعلا سخت‌افزار خریداری نکنید!

سخت افزار استخراج بیت کوین

اگر هرکدام از کارت‌های گرافیک نام‌برده را در اختیار دارید استخراج پول‌های مجازی، انجام دهید. پیشنهاد ما این است که اگر این سخت‌افزار را در اختیار ندارید،فعلا دست به خرید آن‌ها نزنید.

انویدیا در ماه آینده از کارت‌های گرافیکی جدیدی رونمایی خواهد کرد که به‌صرفه‌تر و بهینه‌تر هستند. بهتر است تا عرضه کارت‌های گرافیکی جدید صبر کنید.

همچنین ای ام دی نیز در تابستان کارت‌های گرافیکی جدیدی عرضه خواهد کرد که مطمئنا از مدل‌های حال حاضر بسیار بهتر هستند. در حال حاضر قیمت کارت‌های گرافیک بسیار بالا است و حتی به خاطر خرید زیاد توسط استخراج‌کنندگان پول‌های مجازی، کم یاب هم شده‌اند.

هزینه را محاسبه کنید

محاسبه گر سود استخراج بیتکوین

فرصت آن رسیده تا سخت‌افزاری که در اختیار دارید را برای استخراج پول‌های مجازی بسنجید. برنامه نایس هش یک محاسبه‌گر قدرتمند برای این کار خواهد بود. با استفاده از این برنامه می‌توانید میزان مصرف انرژی سیستم و کارت گرافیک خود را بسنجید و در نهایت میزان درآمد دریافتی بیت کوین یا دیگر پول‌های مجازی را محاسبه کنید.

با کارت گرافیک GTX 1080Ti و نرخ مصرف 0.23 کیلو وات ساعت برق، در کل 2.25 دلار در روز دریافت خواهید کرد. البته به خاطر داشته باشید که سود به دست آمده از استخراج بیتکوین متغیر است، چرا که قیمت بیت کوین روزانه تغییر می‌کند. باید قیمت روزانه بیتکوین را بسنجید و محاسبه کنید که آیا استخراج آن برای شما سودآور خواهد بود یا خیر.

بنچمارک قبل از استخراج بیتکوین و پول‌های مجازی

بنچمارک نایس هش- استخراج بیتکوین

برنامه نایس هش را دانلود کتید و حساب کاربری جدید روی آن بسازید. پس از آن به شما یک شماره کیف پول اختصاصی داده می‌شود.

نایس هش شبیه به یک بازار خرید و فروش بیتکوین نیز عمل می‌کند:

  • خریداران در نایس هش می‌توانند برای کارت‌های گرافیک فروشندگان پیشنهاد ارسال کنند.
  • خریداران می‌توانند از فروشندگان برای استخراج الگوریتم‌های رمزنگاری کمک بگیرند و به ازای آن بیت کوین پرداخت کنند.
  • نایس هش به طور خودکار بیشترین قدرت هش فروشندگان را برای خریداران به نمایش درمی‌آورد تا خریداران بتوانند به‌سرعت به منابع بزرگ‌تر دست پیدا کنند.
  • به علت این که بیتکوین بیشترین معامله ارز رمزنگاری‌شده فعلی بازار جهانی را در اختیار دارد، پس بهتر است در نایس هش به جای دیگر ارزها با بیتکوین کار کنید.

البته نایس هش مقدار اندکی از معاملات انجام شده را به عنوان سود کم می‌کند.

قبل از این که نایس هش به شما اجازه استخراج بدهد، ابتدا کارت گرافیک شما را می‌سنجد و امتیاز بنچمارک آن را مشخص می‌کند تا بتواند میزان سرعت استخراج الگوریتم‌ها را تعیین کند.

بنچمارک به پایان رسید، حال استخراج را آغاز کنید

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید فشردن دکمه شروع استخراج بیتکوین است. البته برنامه‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارند، مثل کلایمور که برای استخراج اتریوم به کار گرفته می شود اما کار با این نرم‌افزارها به سادگی نایس هش نیست.

اطلاعات نایس هش - استخراج بیتکوین

در این بخش شما می‌توانید ببینید که سیستم با چه سرعت و چه نرخ هشی در حال استخراج پول مجازی است. همچنین در بخش find Minder می‌توانید میزان ارز استخراج‌شده را مشاهده کنید.

نمودار نایس هش- استخراج بیتکوین

از طرفی این برنامه در زمان استخراج به شما اطلاعات زیادی نشان می‌دهد، اما دو مورد از آن بسیار کاربردی است. Projected Payout و Interactive History که در پایین صفحه برنامه نشان داده شده‌اند. Interactive History اطلاعاتی را به صورت نموداری نشان می‌دهد. در این بخش بهتر است میزان میانگین سود به دست آمده را در نظر بگیرید.

کیف پول نایس هش- استخراج بیتکوین

زمانی که به 0.001 بیتکوین برسید، این میزان به کیف پولی نایس هش شما اضافه می‌شود.

مشکلات برنامه نایس هش

برنامه نایس هش با آنتی ویروس‌ها زیاد سازگار نیست. هرچند که توسط آنتی ویروس برنامه مخرب به حساب آورده نمی‌شود اما به خاطر نوع عملکرد، آنتی ویروس را فعال می‌کند.

این برنامه در ماه ژانویه نیز دچار هک نرم‌افزاری شد، به‌گونه‌ای که 4000 بیتکوین با قیمت معادل 63 میلیون دلار از حساب کاربران بیرون رفت. در اواخر ماه ژانویه شرکت سازنده این برنامه امکانی را ایجاد کرد که بیت کوین های از دست رفته به حساب کاربران بازگردد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. https://www.aparat.com/v/L6KMr اینطوری راحت میشه استخراج کرد من نتیجه گرفتم

  2. بزنیم توی این کار اگه پول توشه خخخ

  3. این همه میخواستم هزینه کنم میذاشتمش بانک سودشو میخوردم

  4. جریان این بیتکوین چیه من سر در نیاوردم

  5. اینو باید یه عده که پول دارن سرمایه گذاری کنن ن ما

  6. اوف این همه هزینه میخواد سخته نمیشه اصلا