بهترین بازی های آیفون

معرفی بهترین بازی های آیفون و آیپد ؛ از معمایی تا اکشن و مخفی‌کاری!

در این بخش، به معرفی یازده مورد از بهترین بازی های آیفون و آیپد که به صورت اختصاصی برای آی او اس توسعه پیدا کرده‌اند خواهیم پرداخت.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل اختصاصی اپل را می‌توان مجموعه بسیار بالای اپلیکیشن های آن عنوان کرد.

حدود 2.5 میلیون اپلیکیشن در اپ استور وجود دارد و با اینکه همه آنها در یک سطح نیستند، اما مجموعه بسیار خوبی را از میان آنها می‌توان انتخاب کرد. اپل ارزش زیادی برای بازی‌ها قائل است و این موضوع نیز سبب شده تا آنها بخشی مخصوص را برای آن در نظر گیرند.

در حال حاضر، طیف بازی‌های مخصوص آیفون و آیپد بسیار گسترده بوده و کاربران می‌توانند سبک‌های مختلفی همچون اکشن، فکری، معمایی، هنری و حتی عناوین سبک AAA که بیشتر روی کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی وجود دارد را تجربه کنند. به همین بهانه، در ادامه نگاهی به بهترین بازی های آیفون و به طور کلی، iOS خواهیم داشت.

11 مورد از بهترین بازی های آیفون

1. The End of The World

قیمت: 0.99 دلار / 0.99 پوند

بهترین بازی های آیفون

“The End of The World” برای همه مناسب نیست. زیبایی این بازی از یک ناراحتی فشارآور و سخت متولد شده است که احتمالا مناسب افرادی با قلب شکسته خواهد بود.

البته این موضوع به معنی نپرداختن پول به توسعه‌دهنده بازی، “Sean Wenham” نیست. ایده این بازی از هرکجا که آمده است، با داستان جذاب پایان یافتن دنیا شما را مبهوت خود خواهد کرد.

به آرامی، ناراحتی راه رسیدن به امید را نمایان کرده و پیام بازی به منظور پیدا کردن راهی برای ادامه دادن، از افسردگی به امید و بهبودی تغییر می‌کند.

“The End of The World” از آن دسته بازی‌هایی نیست که در ذهن شما باقی بماند چرا که بیشتر یک عنوان سرگرم‌کننده است. اما مسیر هنری پر زرق و برق و پر پیچ و خم بازی، شما را به تفکر وا می‌دارد. در واقع، این عنوان با محیطی سیاه و سفید و چشم‌اندازی از درست و غلط، چیزی دارد که سایر بازی‌ها فاقد آن هستند و آن، یک احساس انسانی متمایز است.

اگر به دنبال عنوانی هستید که شادمانی را فریاد بزند، باید جایی دیگر را جستجو کنید. ولی هر کسی که می‌خواهد در جستجوی چیزی باشد که احساسات آن را برانگیخته و او در فکر فرو برد، “The End of The World” بهترین گزینه خواهد بود.

2. Life is Strange

قیمت: 2.99 دلار / 2.99 پوند

بهترین بازی های آیفون

Life is Strange از معدود بازی‌هایی در این لیست است که در پلتفرم موبایل متولد نشده است، اما جذابیت‌های آن سبب شده تا سازندگان به فکر پورت این بازی برای سیستم عامل آی او اس باشند. فعلا خبری از نسخه اندرویدی نیست، ولی به زودی می‌توانیم شاهد ارائه آن نیز باشیم.

خوشبختانه کنترل ساده بازی با نمایشگر لمسی آیفون نیز به خوبی کار می‌کند و کاربران نباید در رابطه با آن نگران باشند.

درون‌مایه اصلی بازی، داستان آن است که در کنار زیبایی، پر از پیچ و خم و سختی بوده و ذهن شما را هم تحریک می‌کند.

شخصیت اصلی بازی، “Max” نام دارد؛ یک دختر نوجوان که برای یادگیری عکاسی به محل زندگی خود (شهری خیالی با نام Pacific Northwest) بازمی‌گردد. ولی در جایی از داستان، او متوجه توانایی خود در بازگرداندن زمان می‌شود.

تغییر و جابه‌جایی زمان، مکانیکی است که “Life is Strange” را به یک بازی سرگرم‌کننده تبدل می‌کند و این موضوع به خوبی با جنبه نقش‌آفرینی آن ارتباط دارد. علاوه بر این، محیط کارتونی و جذاب بازی سبب می‌شود تا شما بعد از انجام آن، باز هم تمایل به تجربه نمونه‌های مشابه داشته باشید.

شما یک هفته در زندگی مکس بین مدرسه و خانه زندگی می‌کنید و همراه با آن نیز داستان و رویدادهای آن اتفاق می‌افتد. همچنین به یاد داشته باشید که در این بازی، هر تصمیم شما عواقب مخصوص به خود را دارد؛ پس هنگام انجام کارهای مختلف و شکل دادن به داستان بازی، نهایت دقت را به خرج دهید.

3. Far From Noise

قیمت: 2.99 دلار / 2.99 پوند

بهترین بازی های آیفون

“Far From Noise” به عنوان یکی دیگر از بهترین بازی های آیفون ، کمی عجیب بوده و شاید افراد مبتدی نتوانند به آسانی آن را جزو بازی‌ها طبقه‌بندی کنند.

بازی از جایی آغاز می‌شود که شما در یک خودرو و لبه صخره‌ای در حال تلو تلو خوردن هستید. اگرچه شما تنها نیستید، اما هم‌سخن شما یک انسان نبوده و شما باید با یک گوزن سخن بگویید. در صحبت شما نیز مرگ قریب الوقوع به نظر می‌رسد. به این فضا، غروب آفتاب و امواج آب که در ساحل با یکدیگر برخورد می‌کنند را هم اضافه کنید.

دیالوگ شما که می‌تواند یک تا دو ساعت هم طول بکشد، از فلسفه تعالی‌گرایانه و بذله‌گویی الهام گرفته شده و در عین حال، سرگرم‌کننده و خیالی نیز هست.

تصمیماتی که شما در طول بازی می‌گیرید، روی سرنوشت و اتفاقات بازی تاثیرگذار هستند تا به جذابیت آن افزوده شود. به یاد داشته باشید که “Far From Noise”، عنوانی‌ست که شما را به تفکر فرو می‌برد و این بازی برای افرادی که می‌خواهند با فشردن پشت سر هم کلیدها، مراحل را طی کنند، طراحی نشده است.

4. INSIDE

قیمت: رایگان

بهترین بازی های آیفون

بدون شک، “INSIDE” را می‌توان یکی از بهترین بازی های آیفون در نظر گرفت چرا که این عنوان جدید، دنباله بازی “LIMBO”است که ابتدا برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی ارائه شده بود و حالا برای آی او اس پورت شده است.

همانند “Life is Strange”، بازی “INSIDE” هنگام انتقال از کامپیوتر و کنسول به موبایل، صدمه ندید و به لطف تغییرات حداقلی محیط، با گذشت چندین ساعت انجام آن، همانند دقایق اولیه می‌توانید از بازی لذت ببرید.

“INSIDE” به شیوه‌ای کنجکاوانه داستان بازی در فضایی مشابه یک ویران‌شهر را روایت می‌کند و سازندگان به کمک سناریوهای جدید و معماهای پیچیده‌تر، شما را به انجام آن تشویق می‌کنند. برخی از این معماها به قدری واضح و آسان هستند که می‌توانند آزاردهنده باشند، در حالی که برخی دیگر فوق‌العاده چالش برانگیز هستند و نبود هرگونه سر نخ یا مدرکی نیز به راحتی شما را با بن‌بست مواجه خواهد کرد.

یک اتفاق مداوم در بازی پیش رو، این است که شما زیاد می‌میرید. در واقع راه‌های بسیار زیادی برای مردن شما وجود دارد که لیست کردن آنها در اینجا تقریبا غیر ممکن است؛ راه‌هایی که اغلب بی‌رحمانه، مخوف و البته عجیب هستند. با این حال، مکانیسم بازی بر پایه آزمون و خطا بوده و آن را می‌توان بخشی از داستان بازی در نظر گرفت.

5. Wheels of Aurelia

قیمت: 3.99 دلار / 3.99 پوند

بهترین بازی های آیفون

در بخش بعدی از لیست بهترین بازی های آیفون به “Wheels of Aurelia” می‌رسیم که با استفاده از ابزار تعامل با کاربر، به روایت داستان می‌پردازد.

“Aurelia” نام جاده‌ای است که در اغلب بخش‌های ساحل غربی ایتالیا، از رم تا ونتیمیگلیا و سپس نیس در فرانسه می‌رود و نخستین بار در زمان امپراطوری روم ساخته شده است.

داستان بازی در سال‌های دهه 1970 اتفاق می‌افتد؛ جایی که شخصیت اصلی بازی با نام “Lella” که در یکی از ثروتمندترین بخش‌های شهر متولد شده است، تصمیم به برداشتن ماشین خود و رفتن می‌گیرد. در خود این بازی، شما نیاز به رانندگی در طول جاده و طی کردن مسیر آن دارید و سبک طراحی خاص آن، ترکیبی خوب از آزادی هنری و شکل ظاهری سال‌های دور کشور ایتالیا را پیش روی بازیکنان قرار می‌دهد.

“Wheels of Aurelia” را نمی‌توان در بازی‌های سبک رانندگی طبقه‌بندی کرد چرا که داستان، هم‌چنان مهم‌ترین المان آن محسوب می‌شود. به علاوه، شخصیت‌های دیگر نیز برای جذابیت بیشتر بازی، شما را در بخش‌های مختلف هم‌راهی خواهند کرد.

فرهنگ سال‌های گذشته ایتالیا، شدیدا در این عنوان حاضر است و با ارجاعات متعدد به رویدادها و افراد مشهور، به دانش کمی برای ستایش این بازی و توجه سازندگان به نکات ظریف نیاز خواهید داشت.

6. Sky

بهترین بازی های آیفون

Sky نام بازی آینده کمپانی “ThatGameCompany” است؛ شرکتی که بازی معروف “Journey” را برای پلی استیشن 4 عرضه کرده بود. متاسفانه اطلاعات چندانی در رابطه با آن در دست نیست، ولی می‌دانیم که محیط بازی، کاملا احساسی بوده و همانند بازی قبلی، بسیار غیر مادی است.

سازندگان، Sky را به عنوان «یک بازی ماجرایی اجتماعی» توصیف می‌کنند؛ جایی که بخش چندنفره یا مالتی‌پلیر، جزء اصلی آن است.

رفتن از یک مکان به جایی دیگر و کاوش مناطق مختلف کوه‌های ابری، نقشی بزرگ در بازی خواهد داشت. همچنین، انتظار می‌رود نور هم یکی از فاکتورهای اصلی باشد. هرچند، فعلا مشخص نیست که چنین المانی چگونه در گیم‌پلی بازی، کاربران را هم‌راهی می‌کند.

بر خلاف سایر عناوین موجود در لیست بهترین بازی های آیفون و حتی خود بازی قبلی این شرکت، Sky عنوانی خواهد بود که شدیدا به صداگذاری و اجزای بصری تکیه کرده و تلاش می‌کند به جای وابسته کردن کاربر به مکانیک‌های اعتیادآور، شما را در یک داستان گیرا و ماجرایی به دام بیاندازد.

هنوز زمان عرضه دقیق بازی در سال جاری میلادی مشخص نشده است، اما به محض عرضه، کاربران آیفون، آیپد و اپل تی وی، از نخستین افرادی خواهند بود که می‌توانند آن را تجربه کنند.

7. BlackBox

قیمت: رایگان

بهترین بازی های آیفون

در لیست بهترین بازی های آیفون ، یک عنوان بسیار معمایی نیز داریم؛ “BlackBox” مشابه هیچ‌کدام از بازی‌هایی نخواهد بود که پیش‌تر روی موبایل خود تجربه کرده‌اید!

“BlackBox” از سنسورهای مختلف آیفون شما استفاده کرده و متناسب با آنها، معماهای جذاب و بعضا چالش برانگیز را پیش روی شما قرار می‌دهد که در نتیجه آنها، شما برای حل معماها به استفاده از چراغ قوه، میکروفون و حتی وای فای تشویق می‌شوید.

8. Infinity Blade (شماره یک تا سه)

قیمت: 5.99 دلار / 5.99 پوند، 6.99 دلار / 6.99 پوند، 6.99 دلار / 6.99 پوند

بهترین بازی های آیفون

سه‌گانه Infinity Blade، سری بازی‌هایی است که در آن باید با استفاده از شمشیر و دیگر سلاح‌های جنگی، به نبرد هیولاها و دشمنان نترس خود بروید.

این بازی‌ها، محیط جذاب و پر زرق و برقی داشته و گرافیک آنها از جمله بهترین‌ها در میان عناوین مخصوص آیفون است.

9. Tiny Wings

قیمت: 2.99 دلار / 2.99 پوند

بهترین بازی های آیفون

برخی مواقع، شما تمایلی به انجام بازی‌های پرتنش ندارید و در عوض می‌خواهید راحت باشید.

“Tiny Wings” برای آن لحظه‌ها فوق‌العاده است. در این بازی، شما با یک پرنده رو به رو هستید که تلاش دارد برای خوابیدن، به آشیانه خود برسد. برای انجام این کار، راه‌های مختلفی وجود دارد.

مکانیسم بازی بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توان آن را آغاز کرد، اما برای ادامه آن، به شکلی غافلگیرکننده به مهارت بسیار بالایی نیاز خواهد داشت.

10. Beat Sneak Bandit

قیمت: 2.99 دلار / 2.99 پوند

بهترین بازی های آیفون

معمولا بازی های سبک ریتمیک شامل مخفی‌کاری نمی‌شوند؛ ولی این همان چیزی است که در “Beat Sneak Bandit” به آن نیاز دارید.

در طول بازی، شما باید مخفیانه از سد دام‌ها و نگهبان‌ها بگذرید و یک اشتباه کوچک در زمان‌بندی می‌تواند به شکست شما منتهی شود.

11. Puzzle Agent 2 HD

قیمت: 2.99 دلار / 2.99 پوند

بهترین بازی های آیفون

لیست بهترین بازی های آیفون را با “Puzzle Agent 2” به پایان می‌رسانیم.

این عنوان معمایی، ادامه بازی قبلی است که البته می‌توان آن را به صورت مستقل نیز انجام داد. اگر قصد تجربه این بازی جدید را دارید، باید خود را برای معماهایی که ریاضیات، منطق و مهارت‌های هندسی شما را به شکلی عجیب به چالش می‌کشند، آماده کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. بازیی با موضوع اکشن با اسم اختصاصی TTWیاچیزی شبیه به این نمیشناسین؟

  2. عالیه. چون من خودم آیفون ایکس اس مکس 512 گیگ سفید دارم. خیلی خوب می شه باهاش بازی کرد. ممنونم

  3. فقط دوتای آخرو بازی نکردم
    و ممنون که معرفی کردید

  4. رابطه خوبی با بازی کردن با گوشی موبایل ندارم

  5. بهترین بازی های اندرویدم معرفی کنید

  6. اینا رو که اکثرا اندرویدم داره
    با پی سی هم میشه بازی کرد

  7. اینساید خیلی بازی خوبی بود و از اون گذشته ای او اس بهترین بازی ها رو برای خودش داره

    • شما میتونید بازی inside رو از اپ استور ایرانی برای گوشی آیفون یا آیپد دانلود کنید البته بدون نیاز به اپل ایدی و همچنین شما میتونید کلی برنامه ایرانی و خارجی و مخصوصا برنامه هایی که از اپ استور اپل حذف شده رو از اپ استور ایرانی به صورت رایگان دریافت کنید:
      (بر اساس قوانین وب‌سایت گجت نیوز، لینک حذف شد)

  8. tiny خیلی خوبه
    life is string عالیه یک سیزنشو خریدم تا اخرشم رفتم
    infinity blade تن به تنه مسخرس

    the end of the w هم بازی کردم بدک نیست