سرویس های USSD

اپراتورها باید امنیت سرویس های USSD را تضمین کنند

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مباحث مطرح شده برای قطع کدهای دستوری موبایل توضیح داد و گفت اپراتورها باید امنیت سرویس های USSD را تضمین کنند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد اگر اپراتورها امنیت سرویس های USSD را تضمین نکنند، قطعا نظر ما هم این است که این شیوه ادامه نداشته باشد. جهرمی در مورد تصمیم اتخاذ شده برای قطع کدهای دستوری موبایل اظهار کرد تصمیم بانک مرکزی در کلیت خودش تصمیم درستی است و باید امنیت را در خدمات بانکی لحاظ کنیم. اکنون در بستر USSD، از دکل مخابراتی تا شبکه بانکی، اطلاعات کارت مشتریان را در اختیار دارند و این خود یک مخاطره است. وی در ادامه افزود:

سرویس های USSD از ابتدا با مجوز بانک مرکزی به وجود آمده و بخش عمده‌ای از خرید مردم از خدمات اپراتورها بر روی این بستر انجام می‌شود. زمانی که سرویسی دارای محبوبیت در بهره‌برداری است، اگر بخواهیم تغییراتی در آن انجام دهیم باید تاثیرات آن را در بازار بسنجیم. در حال حاضر پس از کدهای دستوری موبایل، بیشترین خرید شارژها از دستگاه‌های POS انجام می‌شود، ولی گاهی اوقات خرید کارت شارژهای 10 هزار تومانی از طریق این دستگاه‌ها تا سقف 1500 تومان برای مشتریان هزینه داشته است.

قطع سرویس های USSD باعث متضرر شدن مردم می‌شود

وزیر ارتباطات اظهار کرد قطع سرویس های USSD موجب کاهش بازار حوزه ICT و متضرر شدن مردم می‌شود و ما نباید در قبال این موضوع بی تفاوت باشیم. وی خاطرنشان کرد که صحبت‌های مفصلی با دکتر سیف، رئیس کل بانک مرکزی و سایر مسئولان بانک مرکزی انجام شده و اپراتورها نیز گفته‌اند اگر مساله امنیت این تراکنش‌ها است، ما آن‌ها را امن می‌کنیم.

به گفته آذری جهرمی، در نتیجه این نشست‌ها قرار شد تا یک سری اقدامات را سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در جهت خواسته‌های بانک مرکزی انجام دهد تا امنیت بستر USSD تضمین شود و کمیته‌ای نیز برای پیگیری خواسته‌های بانک مرکزی تشکیل شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. حذفش مزخرفه
    ولی باید ایمن بشه مثل هرجای دیگه

  2. کله دنیا حذف کرده چرا ما مثل عقب مونده ها استفاده نماییم؟

  3. حذفش کار مسخره ایه! وقتی اپراتورها اطمینان میدن امنیت تضمین می کنن

  4. «بخش عمده‌ای از خرید مردم از خدمات اپراتورها بر روی این بستر انجام می‌شود.» بهتره بگیم انجام «می شد»

    چون الان رسما همه اپلیکیشن استفاده می کنن

    • گرامی، توو تمامی پست های با این مضمون، شما انتقاد منفی نسبت به این خدمات دارید
      چون شما خیلی وقته از برنامه های نصبی برای خودتون استفاده می کنید، دلیلی نداره این اقدام شخصی رو به جمع کثیر مردم تعمیم بدید و این استدلال رو داشته باشید که همه مردم الان به استفاده از برنامه های کاربردی روی آوردن!
      من هنوز از خدمات کد دستوری دارم استفاده میکنم، پس من به این نوع خدمت نیازمندم
      نقدی هم بر حذف این سامانه داخل همین سایت ذیل یک خبر دارم
      اگه مایل بودید مطالعه کنید و نسبت به نقد من اگر نقدی دارید مکتوب کنید
      ممنون http://gadgetnews.net/245775