پهپاد مسافربر Ehang

پهپاد مسافربر Ehang 184 هزار پرواز آزمایشی را پشت سر گذاشت!

به تازگی ویدیویی از پهپاد مسافربر Ehang منتشر شده است. این تاکسی هوایی و کوآدکوپتر حمل مسافر نزدیک به هزار مرتبه پرواز آزمایشی داشته و از آزمون‌های مختلفی سربلند بیرون آمده است.

دو سال قبل، شرکت چینی سازنده پهپاد Ehang، بعد از حضور در نمایشگاه CES اعلام کرد یک کوآدکوپتر مسافربر کاملا خودکار خواهد ساخت و به این وسیله انقلابی در صنعت حمل و نقل به وجود می‌آورد. این شرکت به تازگی ویدیویی از پرواز آزمایش موفقیت‌آمیز پهپاد مسافربر Ehang منتشر کرده است. با مشاهده آن متوجه شدیم ایده‌ای که دو سال قبل به نظرمان نشدنی می‌آمد، اکنون تبدیل به واقعیت شده است!

این پهپاد حمل مسافر Ehang 184 نام داشته و طی چند ماه گذشته چندین مرتبه پرواز آزمایشی انجام داده است. سازنده مدعی است نزدیک به هزار پرواز آزمایشی به وسیله آن انجام داده، به طوری که در یک نوبت توانسته به ارتفاع 300 متری سطح زمین برسد. دیگر پروازهای آزمایشی خاص آن از بین این هزار مرتبه شامل یک مرتبه حمل 230 کیلوگرم مسافر، یک مرتبه طی مسافت 15 کیلومتر و از همه مهمتر یک مرتبه تست حداکثر سرعت بوده است. این کوآدکوپتر حمل مسافر در این تست توانسته به بیشینه سرعت 130 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند!

پهپاد مسافربر Ehang

موفقیت‌های پیاپی پهپاد مسافربر Ehang

طی این هزار مرتبه پرواز آزمایشی، پهپاد مسافربر Ehang در شرایط هوایی مختلفی نیز تست شده و توانسته در هوای بسیار گرم، هوای شدیدا مه آلود، هوای تاریک شب و حتی گردباد و بادهای بسیار شدید بدون آسیب دیدن به مقصد برسد. به نظر می‌رسد سازنده حس تمسخر دیگران نسبت به ایده اولیه آن را متوجه شده و برای تلافی کردن، هر چه در توان داشته طی این دو سال به کار برده است! به راستی در آستانه وقوع انقلابی بزرگ در صنعت حمل و نقل هستیم.

هوآژی هو (Huazhi Hu) موسس و مدیر عامل شرکت گفت آن چه ما در حال انجامش هستیم یک فعالیت ورزشی شدید نیست، به همین دلیل ایمنی و سلامت هر مسافر در اولویت نخست قرار دارد. وی در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد اکنون که پروازهای آزمایشی پهپاد مسافربر Ehang یکی پس از دیگری با موفقیت انجام شده است، دوست دارد بداند آینده چه چیزی در مشت خود برای این شرکت دارد، چرا که آن‌ها شدیدا به دنبال دستیابی به موفقیت‌های روزافزودن در زمینه حمل و نقل هوایی هستند.

پهپاد مسافربر Ehang

اصلی‌ترین مزیت این پهپادهای مسافربر، رساندن مسافران به مقصد در شرایط وخیم‌تر شدن پیوسته ترافیک‌ عبور و مروری خیابان‌ها و محیط‌های شهری است. شرکت سازنده مدت‌ها قبل اعلام کرده بود پهپاد مسافربر Ehang را در ماه جاری در اجلاس سران جهان که در دبی برگزار خواهد شد در معرض نمایش قرار می‌گیرد، اما یک سخنگوی شرکت در پاسخ به سوال مطرح شده پیرامون اجرایی شدن حتمی آن، هیچ پاسخی ارائه نکرد. گفتنی است دبی از مدت‌ها قبل در حال همکاری با شرکت آلمانی Volocopter به منظور ساخت یک پهپاد مسافربر مشابه است.

پهپاد مسافربر Ehang

سازنده مدعی شده پهپاد مسافربر Ehang که تماما الکتریکی است، می‌تواند یک مسافر را برای 15 کیلومتر و یا پروازی در نهایت 23 دقیقه‌ای جابه‌جا کند. از آنجایی که این پهپاد تماما خودکار است، فردی که در کابین خلبان قرار دارد هیچ عمل خاصی برای هدایت انجام نمی‌دهد. وی تنها مقصد را به وسیله اعلام کرده و سپس تا رسیدن به آن از تماشای منظره لذت می‌‌برد.

شرکت Ehang گفت وسیله جدید آن به صورت تماما خودکار قادر به بلند شدن از زمین، طی یک مسیر، احساس وجود موانع احتمالی در مسیر و در نهایت فرود بر روی زمین است. اگر هر مشکلی رخ بدهد، فردی که در مقر شرکت قرار دارد کنترل را به دست گرفته و وضعیت را از راه دور مدیر می‌کند. افزودن قابلیت کنترل به صورت دستی به منظور دادن توانایی هدایت وسیله به دست مسافر قدم بعدی شرکت است. سازنده عقیده دارد این کار برای مسافران شدیدا لذت‌بخش خواهد بود. از طرفی دیگر، پهپاد مسافربر Ehang در حال حاضر تنها برای دو نفر با مجموع وزن 280 کیلوگرم گنجایش دارد. پس قدم مهمی بعدی می‌تواند افزایش ظرفیت باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سر هزار و یکمش سقوط کنه خیال همه راحت بشه