اینتل

مودم آیفون های سال 2018 فقط توسط اینتل تامین می‌شود (شایعه)

مینگ چی کو معتقد است مودم آیفون های سال 2018 اپل تماما توسط شرکت اینتل تامین می‌شود و کورپتینو قصد تحریم کوالکام را جهت مناقشه به وجود آمده بین دو شرکت دارد.

مینگ چی کو،‌ تحلیلگرد قابل اعتماد اپل معتقد است که مودم آیفون های سال 2018 به صورت انحصاری توسط شرکت اینتل به تولید خواهد رسید. اگر این پیشبینی به واقعیت تبدیل شود،‌ این می‌تواند ضربه بزرگی به کوالکام باشد. چرا که این شرکت نه تنها یک پیشرو در این بخش از بازار است، بلکه بخش قابل توجهی از درآمد خودش را نیز از فروش چیپست‌های بیس باند به اپل تامین می‌کند.

تراشه‌های اینتل برای استفاده در مودم آیفون های سال 2018 به بلوغ کامل رسیده‌اند

این تحلیلگر پیشبینی کرده است، آیفون هایی که قرار است امسال معرفی شوند همگی به تراشه‌های بیس باند ساخت شرکت اینتل تجهیز خواهند شد. اینگونه به نظر می‌رسد که وی در پیشبینی گذشته خود که عنوان کرده بود 30 درصد مودم آیفون های سال 2018 را اینتل و 70 درصد ماباقی را کوالکام تامین می‌کند تجدید نظر کرده است. اعتقاد بر این است که اینتل همراه با اضافه کردن پشتیبانی از CDMA2000، دو سیم کارت و آماده به کار دوگانه پیشرفت‌هایی را در تکنولوژی تراشه‌های خود داشته است که حالا می‌تواند استانداردهای اپل را برآورده کند تا آن‌ها گزینه‌ی ایده آلی برای استفاده در نسل بعدی آیفون ها باشند. همچنین گفته می‌شود اینتل قیمت به مراتب پایین‌تری از کوالکام را برای تصاحب سهم بازار به اپل پیشنهاد کرده است.

کو همچنین اظهار می‌دارد انتقال تمامی سفارش‌ها به اینتل ممکن است کوالکام را به عقب نشینی از نبرد قانونی که با اپل راه انداخته مجبور کند. عدم هرگونه سفارش تامین مودم برای آیفون های جدید، فشار بر روی کوالکام را افزایش خواهد داد، زیرا در این صورت درآمدهای جاری کوالکام به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. این درحالیست که اپل پیشتر نیز اعلام کرده بود، درآمدهای حاصل از لایسنس چیپ‌های کوالکام را نیز پس از حل مناقشه بین این دو شرکت پرداخت خواهد کرد.

هرچند هنوز چیزی به صورت 100 درصدی مشخص نیست، اما این سوال پیش آمده است که آیا تراشه‌های اینتل می‌توانند جدا از قیمت پایین‌تری که ارائه می‌کنند عملکردی مشابه تراشه‌های کوالکام را ارائه کنند؟ زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. واقعا نمی فهمم چرا آیفون این همه سعی داره «انحصار» ایجاد کنه برای وسایل و لازمش حتی لوازم جانبی؟

  2. آیفون خودش که وصله به بقیه اینم نباشه یکی دیگهس