خودرو پرنده ایرباس واهانا (Vahana)

خودرو پرنده ایرباس نخستین پرواز آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشت

خودرو پرنده ایرباس با نام واهانا (Vahana) از نخستین پرواز آزمایشی خود سربلند بیرون آمد. در ادامه جزئیات این پرواز را مشاهده خواهید کرد.

ایرباس سالیانیست مشغول کار بر روی یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی به عنوان یک خودرو پرنده است. این خودرو پرنده که واهانا (Vahana) نام دارد، می‌تواند به صورت عمودی از زمین برخواسته و فرود آید. ایرباس عنوان کرده بود که آزمایش‌های واهانا احتمالا تا پایان سال 2017 به اتمام می‌رسید، اما حالا وارد سال 2017 شده‌ایم و حدود دو ماه وعده‌ی ایرباس با تاخیر مواجه شد. خودرو پرنده ایرباس روز گذشته موفق شد از نخستین آزمایش خود سربلند بیرون آید. این شرکت هواپیماسازی رسما اعلام کرده است که هاوانا در یک سایت آزمایشی واقع در اوریگن موفق به پرواز شده است.

جزئیات نخستین آزمایش خودرو پرنده ایرباس

پروژه خودرو پرنده ایرباس با نام هاوانا دو سال پیش رسما معرفی شد. این وسیله نقلیه همانطور که گفته شد تمام الکتریکی بوده و به صورت عمودی می‌تواند از زمین برخیزد. واهانا در نخستین تست پرواز خود در سایت آزمایشی پندلتون اوریگن موفق شده است تا ارتفاع 4.8 متر به پرواز درآید. شرکت سازنده می‌گوید که این آزمایش حدود 53 ثانیه نیز به طور انجامیده است. زاک لاورینگ، مسئول پروژه واهانا در یک کنفرانس خبری اینگونه می‌گوید:

واهانا شبیه به یک طرح مفهومی کشیده شده بر روی یک دستمال سفره‌ای است که حالا با مقیاسی بزرگ تحت عنوان یک هواپیمای خودران نخستین پروازش را با موفقیت سپری کرده است.

ایرباس در کارخانه A3 واقع در سیلیکون ولی در حال کار بر روی این خودرو است. هدف نهایی این پروژه جابجایی مسافران با یک هواپیمای پرنده است که استفاده از آن برای مسافرت به مراتب بهتر از قطار یا خودرو معمولی است. یک نسخه تولید شده از خودرو پرنده ایرباس قرار است تا سال 2020 آماده شود. تا آن زمان، ایرباس قصد دارد بر روی قابلیت تغییر مسیر در هنگام پرواز این پرنده کار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. از این به بعد شاهد ترافیک هوای هم خواهیم بود

  2. یه تاکسی هم ساخته بودن قبلا اونم خوب پرواز کرده