رفع فیلتر

سرویس‌های پینترست، ردیت، فور اسکوئر و ساند کلاود مجددا رفع فیلتر شدند

سرویس‌های اینترنتی پینترست، ردیت، فور اسکوئر، سوارم و ساند کلاود که در مدت اخیر شاهد رفع فیلتر و سپس فیلتر شدن دوباره آن‌ها بودیم، مجددا برای کاربران ایرانی باز شده‌اند.

چندی پیش با تصمیم مسئولان چندین سرویس اینترنتی و شبکه اجتماعی در ایران رفع فیلتر شدند. سرویس‌هایی مانند پینترست (Pinterest)، فور اسکوئر (FourSquare)، سوارم (Swarm)، ساند کلاود (Soundcloud)، کورا (Quora)، مدیوم (Medium) و ردیت (Reddit) مهم‌ترین سرویس‌هایی بودند که به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی باز شدند.

اما این تصمیم خیلی دوام نیاورد و تقریبا 24 ساعت بعد دوباره سرویس‌های پینترست، فور اسکوئر، سوارم، ساند کلاود، ردیت و کورا از دسترس خارج شدند و کاربران ایرانی امکان دسترسی به آن‌ها را نداشتند. حالا کمتر از یک ماه از این ماجراها می‌گذرد که دوباره شاهد رفع فیلتر سرویس‌های یاد شده، البته به غیر از کورا، هستیم. مشخص نیست دلیل این باز و بسته شدن‌ها چیست و آیا این بار رفع فیلتر این سرویس‌ها ماندگار خواهد بود یا دوباره مسئولان ما از این تصمیم منصرف می‌شوند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. نه داداش، خوشحال نباشید، برای شناسایی آی پی کاربران، ساده تر و بهتر این هست که، مردم با فیلتر شکن نروند در این برنامه ها. آخه معترضها پیامهای بد، بد می گذاشتند. خیلی بد. انقدر بد.

  2. اسکول کردن مارو؟؟
    باز دوباره فیلترش نکنن

  3. این چ وضعشه هی شل کن سفت کن راه انداختن

  4. این کاره درستی بود