لپ تاپ سرفیس مایکروسافت

نسخه جدید لپ تاپ سرفیس مایکروسافت با قیمت کمتر و سرعت پایین‌تر معرفی شد

مدل جدیدی از لپ تاپ سرفیس مایکروسافت (Microsoft Surface) معرفی شد تا قیمت نسخه پایه این سری از محصولات شرکت مایکروسافت پایین‌تر آمده و به 799 دلار برسد.

محصولات سری سرفیس شرکت مایکروسافت – چه تبلت‌ها و چه لپ تاپ‌ها – گجت‌های لوکس و گران‌قیمتی هستند و قیمت بالای نسخه پایه و معمولی آنها چیزی دور از انتظار نیست. این شرکت چندی پیش با معرفی بی سر و صدای یک مدل جدید از سری سرفیس، قیمت مدل پایه آنها را به 799 دلار رساند.

این مدل جدید از لپ تاپ سرفیس مایکروسافت که در فروشگاه این شرکت رونمایی شده، با پردازنده Core m3 اینتل، 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. بدین ترتیب این لپ تاپ به نسبت مدل بالاتر با پردازنده Core i5 و حافظه رم 4 گیگابایتی سرعت کمتری داشته و قیمت آن نیز حدود 200 دلار کمتر است. شایان ذکر است که این مدل از لپ تاپ سرفیس مایکروسافت 999 دلار قیمت دارد.

این مدل جدید از لپ تاپ مایکروسافت حالا مستقیما به رقابت با ورژن پایه تبلت سرفیس پرو می‌پردازد که با پردازنده Core m3 اینتل، 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت داخلی همراه است. البته فراموش نکنید که قیمت کیبورد جداشدنی این تبلت‌ها 129.99 دلار است و به صورت جداگانه فروخته می‌شود. بنابراین جهت خرید یک تبلت سرفیس پرو با همین کانفیگ باید هزینه‌ای را صرف خرید این کیبورد و حتی قلم اختصاصی و حرفه‌ای آن کنید. در کنار آن برخی کاربران به جهت قرار گرفتن تنها یک پورت USB، هاب گران‌قیمت و جداگانه را برای تبلت سرفیس خود خریداری می‌کنند.

مایکروسافت هنوز رسما در مورد دلایل خود برای عرضه یک مدل ارزان‌تر اظهار نظر نکرده است، اما این رونمایی در شرایطی رخ داد که گزارش مبنی بر افزایش یک درصدی درآمد سری سرفیس مایکروسافت به نسبت سال قبل منتشر شده بود. شرکت مایکروسافت در سال 2017 لپ تاپ ها و سری سرفیس پرو خود را آپدیت کرد، اما این محصولات نتوانستند میزان درآمد این کمپانی را در مقایسه با سال قبل در فصل تعطیلات بالا ببرند.

کاملا مشخص است که دلیل اصلی این موضوع، قیمت بسیار بالا و عجیب محصولات سرفیس مایکروسافت است. قیمت این محصولات سالانه افزایش پیدا می‌کند و کانفیگ آنها نیز به نسبت قیمتشان اصلا منصفانه و عقلانی نیست. مسئولان مایکروسافت اگر می‌خواهند شاهد افزایش چشمگیر درآمد خود از محصولات سری سرفیس باشند، باید در قیمت و خدمات خود تجدید نظر کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. وای پنج میلون خورده ای میشه

  2. به جای پیشرف پسرف میکنه سرعتشو میاره پایین کاری که اپل هیچ وقط نمیکنه

    • 5s تولید شد بعد 5C.
      بعدشم اپل با دستکاری نرم افزاری سرعت میاره پایین. جریان باطری و این جور چیزا. شما که باید بیشتر اطلاع داشته باشید.