گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس ؛ چه انتظاراتی از موبایل منعطف سامسونگ داریم؟

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس سامسونگ (Samsung Galaxy X) احتمالا امسال معرفی می‌شود. به همین بهانه، در ادامه به تشریح برخی ویژگی‌های موبایل منعطف گلکسی X می‌پردازیم.

طی سال‌های گذشته، بسیاری از افراد مشغول صحبت در رابطه با برنامه‌های سامسونگ و توسعه یک تلفن هوشمند منطعف توسط این کمپانی کره‌ای هستند. اگرچه اطلاعات ضد و نقیض بسیاری وجود دارد، اما با اطمینان می‌توان به وجود چنین موبایلی اشاره کرد.

سامسونگ همراه با ارائه گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال 2017، از برنامه‌های خود برای متمایز کردن تلفن های هوشمند آینده و تولید پنل‌های منعطف اولد خبر داد. همین موضوع نیز باعث شد تا بسیاری از افراد نسبت به عرضه گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس در سال 2018 مشکوک شوند. آیا سرانجام امسال می‌توانیم با این گوشی جدید ملاقات کنیم؟

بهتر است در ادامه نگاهی به ویژگی‌های احتمالی و انتظارات خود از این اسمارت فون متفاوت داشته باشیم.

صفحه نمایش بزرگ

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس

نمایشگر فوق عریض سامسونگ با پنجره‌های بسیاری که باز هستند

بسیاری تصور می‌کردند که یک گوشی انعطاف‌پذیر این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند صفحه نمایش خیلی بزرگ‌تری داشته باشند. همچنین تصاویر تعداد زیادی از پتنت‌های سامسونگ در فضای مجازی منتشر شد که دستگاهی با امکان تا کردن آن به سمت داخل، همچون یک کتاب و یا استفاده به صورت عمودی همچون یک دفترچه یادداشت را نشان می‌داد.

اغلب کانسپت‌های گلکسی X نیز از موبایلی منعطف با امکان استفاده از آن به عنوان یک تبلت خبر داشتند. صفحه نمایش می‌‌توانست به دو بخش تقسیم شده و چیزهای متفاوتی را نمایش دهد و یا در یک صفحه واحد، عکسی بزرگ را به تصویر کشد.

سامسونگ نمونه چنین چیزی را در سایر محصولات خود همچون نمایشگر فوق عریض 48 اینچی پیش روی کاربران قرار داده بود. در مقابل آن، یک تلفن هوشمند با نمایشگر انعطاف پذیر می‌تواند اندازه دستگاه را همانند گوشی های تاشو، کاهش دهد.

وجود یک محافظ داخلی

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس

نمایشگر شکسته آیفون

موبایلی که به طرف داخل خم می‌شود، می‌تواند به عنوان محافظ خود هم عمل کند. البته این موضوع به جنس مواد بیرونی نیز بستگی دارد.

هرچند، از زاویه‌ای دیگر که البته برای کاربران آزاردهنده است، می‌توان به این داستان نگاه کرد؛ تصور کنید موبایل شما در حالت باز، به زمین بیفتد!

ضخامت بیشتر در مقایسه با گوشی های مدرن

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس

ZTE Axon M

اغلب تولیدکنندگان تلفن های هوشمند تلاش کرده‌اند تا در طول زمان، وزن و ضخامت محصولات خود را کاهش دهند. اما گوشی های انعطاف پذیر می‌توانند سنگین‌تر و ضخیم‌تر باشند.

ZTE Axon M به عنوان اولین گوشی موبایل تاشو و منعطف، مثالی بارز در این مورد است که در مقایسه با گلکسی S8، ضخامت بیشتری دارد. هرچند، اینجا خبری از پنل که بتوان آن را خم کرد، نبوده و سازندگان از دو صفحه نمایش مجزا که به وسیله یک لولای مکانیکی به یکدیگر متصل شده‌اند، بهره برده‌اند.

در حال حاضر، این‌که یک گوشی انعطاف پذیر تا چه اندازه ضخامت داشته باشد، مشخص نیست. به علاوه، احتمالا چنین موبایلی با یک تبلت هم‌اندازه باشد.

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس احتمالا گران‌قیمت است!

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس

قیمت گلکسی اس 8

صفحه نمایش های جدید، باعث افزایش قیمت گوشی های هوشمند می‌شوند.

طی چندین سال گذشته، قیمت پایه گوشی های آیفون از 650 دلار به هزار دلار رسیده که روی آوردن اپل به نمایشگرهای اولد، نقش بسزایی در آن داشته است. به علاوه، قیمت محصولات سامسونگ با نمایشگرهای منحنی نیز با شیبی ملایم افزایش پیدا کرده است.

هنوزز مشخص نیست که گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس با چه برچسب قیمتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ اما برای مقایسه، گلکسی نوت 8 با قیمت حدودا 950 دلار به فروش می‌رسد.

با این حال، فاکتورهای بسیار دیگری همچون رم، حافظه داخلی و جنس مواد بیرونی می‌توانند روی قیمت اسمارت فون سامسونگ اثرگذار باشند.

مشکلات بسیاری که نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس

گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ که دستیار مجازی بیکسبی را نشان می‌دهد

تقریبا همیشه مشکلات فناوری های جدید تا زمانی که روانه بازار نشده و میلیون‌ها نفر شانس استفاده از آنها را نداشته باشند، مشخص نمی‌شود.

فعلا هیچ کسی نظری در رابطه با مشکلات یک موبایل منعطف که از وسط خم می‌شود، ندارد. اما این موضوع مسلم است که کاربران با مشاهده ایرادات، نگران اعلام آنها نخواهند بود.

احتمال منسوخ شدن پنل‌های اج سامسونگ

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس

سامسونگ گلکسی نوت اج

با گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس ، احتمالا شاهد حذف نمایشگر منحنی و ویژگی‌های نرم افزاری متناظر آن خواهیم بود چرا که بعید است سازندگان از نمایشگری منعطف با لبه‌های خمیده استفاده کنند.

پنل اج سامسونگ اساسا به عنوان نمایشگر دوم در خدمت کاربران بوده و میزبان بسیاری از اپلیکیشن ها و میانبرهای مختلف برای دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به ویژگی‌های گوشی است. با این حال، دسترسی آن محدود بوده و نمی‌توان به صورت هم‌زمان از این پنل و صفحه نمایش اصلی استفاده کرد.

یک نمایشگر منعطف می‌تواند اپلیکیشن های بیشتری را در هوم اسکرین میزبانی کرده و مالتی‌تسکینگ در میان نرم افزارها را بهبود بخشد.

عرضه اولیه بسیار محدود

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس

سامسونگ گلکسی راند

سامسونگ می‌تواند گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس (یا هر نام دیگری که دارد) را به عنوان یک نمونه اولیه و به صورت محدود روانه بازار کند تا در آینده و عرضه نسل‌های جدیدتر، شانس بالاتری در شگفت‌زده کردن کاربران داشته باشد.

در گذشته، این کمپانی کره‌ای چنین کاری را انجام داده بود و سال 2013، گوشی گلکسی راند را به صورت اختصاصی در بازار برخی کشورهای آسیایی به فروش رساند. این نخستین باری بود که سازندگان از یک صفحه نمایش منحنی برای موبایل خود استفاده می‌کردند.

یک سال بعد، گلکسی نوت اج با نمایشگری که از یک طرف به صورت منحنی تولید شده بود، پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. در واقع می‌توان این گوشی را به عنوان طرح پایه برای محصولات بعدی که با نمایشگر منحنی روانه بازار شده بودند، در نظر گرفت.

اگر سازندگان باز هم قصد انجام چنین کاری را داشته باشند، گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس می‌تواند به صورت محدود در بازار برخی کشورهای آسیایی همچون کره جنوبی و چین به فروش رسد. همچنین در صورتی که عملکرد این موبایل رضایت‌بخش نباشد، آن‌گاه همانند گلکسی Round، به آسانی فراموش خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تنها انتظار اینه که یا محصول خوب بده دست مردم

  2. این چیه هم بزرگتره هم بیریخت تر

  3. دیشب خواب یکیی ازین گوشی هارو دیدم