تلویزیون های QLED سامسونگ

نوآوری‌های نمایش تصویر در تلویزیون های QLED سامسونگ

کیفیت تصویر در محیط‌های روشن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون های بالارده است. تلویزیون های QLED سامسونگ با مدرن‌ترین تکنولوژی‌های نمایش تصویر، بالاترین امتیازات را در این زمینه از منتقدان دریافت کرده‌اند.

هر چند اغلب مردم در ساعات تاریک غروب برنامه‌های مورد علاقه‌شان را در تلویزیون تماشا می‌کنند، اما با وجود این در بسیاری از موارد محیطی که در آن قرار دارند بسیار روشن است. تحقیقات موسسه رنسلیر پلی تکنیک نشان داد میانگین روشنایی خانگی در آمریکا و اروپا در غروب 75 لوکس و در روشنایی روز 125 لوکس است. اما این سطح روشنایی در کشورهای آسیایی بسیار بیشتر، یعنی 175 لوکس در شب و 250 لوکس در روز است.

مطالعه‌ای دیگر در سال 2013 توسط شرکت مدیریت عملکرد نیلسن نشان داد بینندگان تلویزیون شب‌ها بین ساعات 20 تا 23 به مدت دو ساعت و در طول روز هم بین ساعات 11 تا 15 برای یک‌ ساعت‌ و نیم پای این جعبه جادویی می‌نشینند. به عبارت دیگر مردم معمولا در محیط‌های روشن تلویزیون تماشا می‌کنند و در نتیجه تلویزیون های بالارده باید بتوانند در محیط‌های بسیار روشن، بهترین کیفیت تصویر را ارائه کنند.

آزمایش اتاق تاریک

در دهه 1990 بسیاری از مردم از پروژکتور برای تماشای فیلم استفاده می‌کردند. از آنجا که میزان انعکاس نور در صفحه پروژکتور بسیار زیاد است، روشن کردن چراغ‌ها کیفیت تصویر را تا حد زیادی کاهش می‌داد همین مسئله تولیدکنندگان تلویزیون را به فکر آزمایش اتاق تاریک انداخت. از آن زمان آزمایشگاه‌هایی راه‌اندازی شد که تست و تایید تلویزیون را در اتاق‌هایی کاملا تاریک انجام می‌دادند.

تلویزیون های QLED سامسونگ

اما از آنجا که بخش اعظم بینندگان نه صرفا در شب که در روز هم تماشا می‌کنند، امروزه تولیدکنندگان به سمت محصولاتی‌ رفته‌اند که در محیط‌های بسیار روشن نیز تصویری کاملا با کیفیت و شفاف را به بیننده ارائه کند. در نتیجه سازندگان تلویزیون مانند سامسونگ اکنون محصولات خود را در هر دو محیط تاریک و روشن آزمایش می‌کنند تا به بهترین کیفیت برای تمامی محیط‌ها برسند.

اما در محیط‌های روشن کدام تلویزیون‌ها بهترین تصویر را دارند؟

نقدهای عالی در نقاط مختلف برای تلویزیون های QLED سامسونگ

چندین شرکت آزمایش محصول، تلویزیون های QLED سامسونگ را به عنوان بهینه‌ترین محصول برای محیط‌های معمولی تماشای تلویزیون معرفی کردند و همین باعث شد یکی از برترین سازمان‌های آزمایش محصولات تلویزیونی و صوتی و تصویری در انگلستان، اخیرا سامسونگ را به خاطر عرضه تلویزیون های QLED به عنوان «برترین برند صوت و تصویر 2017» معرفی کند.

تلویزیون های QLED سامسونگ

مجله معتبر «Video Magazin» آلمان نیز در آزمایشی با حداکثر امتیاز 1005، امتیاز 920 را به تلویزیون های QLED سامسونگ اعطا کرد که بالاترین امتیاز اعطایی تاکنون بوده است. همچنین تلویزیون QLED اولین محصولی آزمایش شده توسط این مجله بود که توانست در هر سه گروه ارزیابی یعنی نوآوری، مرجع بودن و نکات برجسته امتیاز بالایی کسب کند. این مجله محصولات تلویزیونی را در هر دو محیط تاریک و روشن با بازه 45 تا 75 لوکس ارزیابی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*