پسوند دامنه نوروز

پسوند دامنه نوروز (nowruz.) به طور رسمی در تهران رونمایی شد

شرکت پردیس میزبان در دانشگاه الزهرا تهران با حضور اصحاب رسانه، به طور رسمی از پسوند دامنه نوروز (nowruz.) رونمایی کرد. عرضه رسمی این پسوند اینترنتی از دهم بهمن‌ماه به صورت جهانی آغاز می‌شود.

پسوند دامنه نوروز (nowruz.) در خلال نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در دانشگاه الزهرا تهران به صورت رسمی رونمایی شد. شرکت پردیس میزبان به عنوان کارگزار انحصاری فروش پسوند دامنه nowruz. و pars. در ایران خواهد بود و عرضه رسمی پسوند nowruz از 10 بهمن ماه 1396 به صورت جهانی آغاز و از طریق این شرکت در ایران عرضه خواهد شد.

پسوند دامنه نوروز

در ابتدای این نشست، دکتر ندا سلیمانی، مشاور محصول شرکت پردیس میزبان با بیان این موضوع که از سال 2011 عرضه پسوندهای جدید اینترنتی در دنیا آغاز شده است، اظهار داشت:

سازمان آیکن به عنوان یکی از متولیان رسیدگی و واگذاری پسوندهای اینترنتی در دنیا به دلیل این که فضای اینترنتی را گسترش دهد، پسوندهای جدیدی را به صورت تخصصی در دنیا راه‌اندازی کرده است. شرکت‌های بین‌المللی طی مذاکره با سازمان آیکن در یک فرایندی انحصار فروش این دامنه‌ها را در اختیار می‌گیرند و اقدام به عرضه به کاربران، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌کنند.

پسوند دامنه نوروز

ندا سلیمانی با اشاره به این که بزرگترین سوال در فضای اینترنت این است که اینترنت را چه کسی کنترل می‌کند، گفت مدل کنترل اینترنت در دنیا به صورت مدیریت ذی‌نفع‌های چندگانه است و توسط نقش‌آفرینی چندین لایه مدیریتی کنترل و اجرا می‌شود. وی ادامه داد مدیریت اینترنت دارای چندین لایه مدیریتی است. در لایه اول کاربران، دولت‌ها و کسب و کارها وجود دارند. در لایه دوم تامین‌کنندگان فنی و در لایه سوم تدوین‌کننده‌های سیاست‌های اینترنت حضور دارند و در لایه آخر اپراتورها و سرویس‌دهندگان نقش‌آفرینی می‌کنند. بنابراین مدیریت اینترنت در دنیا در قالب سازمان‌های متعدد انجام می‌پذیرد.

مشاور محصول پسوند دامنه نوروز تاکید کرد تمامی این سازمان‌های مدیریت‌کننده غالبا غیر دولتی و در قالب NGOها هستند و آیکن به عنوان یکی از نقش آفرینان این پروتکل وظیفه مدیریت و نظارت بر پسوندهای دامنه را دارد.

پسوند دامنه نوروز

دکتر سلیمانی با بیان این که پسوندهای جدید جریان موتورهای جستجو را متحول خواهند کرد، افزود:

به دلیل این که این پسوندها ماهیت تخصصی و گروهی دارند، الگوریتم موتورهای جستجو اولویت را به دامنه‌هایی با پسوندهای تخصصی اختصاص می‌دهند که این مورد می‌تواند نیمی از راه سئو را تسهیل کند. یکی از مواردی که می‌توان با ایجاد پسوندهای جدید مانند nowruz. پیش می‌آید برداشتن محدودیت‌های انتخاب اسامی در پسوندهای قدیمی است و قابل ذکر است که پسوند nowruz. تنها مختص به ایرانیان نیست بلکه طبق آمارها 187 میلیون نفر در 11 کشور دنیا نوروز را به عنوان عید رسمی‌شان قرار داده‌اند بنابراین طیف وسیعی از مردم می‌توانند از این دامنه استفاده کنند.

در ادامه نشست خبری شرکت پردیس میزبان نمایندگی اختصاصی پسوند دامنه نوروز در ایران، دکتر محمد حسین فروزان نژاد، عضو هیات مدیره این شرکت گفت اکوسیستم اینترنت با ورود پسوندهای جدید گسترش پیدا کرده است و بخشی از دلیل این گستردگی به دلیل این است که اینترنت با فضای کنونی طراحی نشده بود.

وی با بیان این که پیشنهاددهندگان به سازمان آیکن برای اخذ مالکیت یک پسوند می‌بایست تمهیدات لازم را دیده باشند، اظهار کرد که زیرساخت‌های استاندارد بین‌المللی، پشتوانه مالی و … از خصوصیاتی است که یک سازمان بین‌المللی برای اخذ مالکیت یک دامنه می‌بایست داشته باشد.

پسوند دامنه نوروز

قیمت پسوند دامنه نوروز حدود 80 هزار تومان خواهد بود

دکتر محمد حسین فروزان نژاد با اشاره به این که طبق قوانین آیکن پسوندهای جدید می‌بایست بین 45 تا 60 روز در اختیار کمپانی‌ها، برندها و سازمان‌های بزرگ قرار بگیرد و پس از آن عرضه‌اش در بین کاربران عادی فراهم خواهد شد، اظهار داشت قیمت پسوندهای nowruz. حدود 80 هزار تومان خواهد بود که با توجه به موضوعیت آن و بحث تجاری و فرهنگی این پسوند می‌تواند قابل توجه قرار گیرد.

گفتنی است ثبت دامنه با پسوند nowruz. در فاز اول جهت شرکت‌ها و سازمان‌ها از آدرس اینترنتی pardismizban.com قابل دسترس خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. به سلامتی و دل خوش

  2. عمو فیروز اومده حاجی فیروز اومده ?