گوشی های انعطاف پذیر سونی با نمایشگر OLED در راهند

گوشی های انعطاف پذیر سونی با نمایشگر OLED در راهند

گوشی های انعطاف پذیر سونی نسل جدید اسمارت فون های این کمپانی ژاپنی هستند که قرار است طی یک همکاری با ال جی دیسپلی، گوشی های آینده سونی را تشکیل دهند.

بر اساس تازه‌ترین خبرهای رسیده از کره جنوبی، سونی و LG Display همکاری گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که طی آن، ال جی دیسپلی قرار است نمایشگر OLED گوشی های بعدی سونی را بسازد؛ البته این نمایشگرها از نوع انعطاف پذیر هستند.

منتظر گوشی های انعطاف پذیر سونی در MWC 2018 نباشید

در حال حاضر، ال جی دیسپلی عملیات تولید پنل‌های OLED را برای تلویزیون‌های رده‌بالای سونی بر عهده دارد؛ اما گویا این همکاری قرار است با تولید نمایشگرهای منعطف بیشتر شود. بدین ترتیب، احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد عرضه گوشی های انعطاف پذیر سونی به بازار تلفن همراه جهان باشیم. با توجه به اینکه کار تولید موبایل انعطاف پذیر سامسونگ گلکسی ایکس (Galaxy X) تقریبا به پایان رسیده، به نظر نمی‌رسد گوشی های انعطاف پذیر سونی را زودتر از رقیب کره‌ای خود در ویترین فروشگاه‌ها ببینیم.

اولین گوشی سونی با نمایشگر OLED (بدون انعطاف)، قرار است در ماه آینده در نمایشگاه MWC 2018 رسما معرفی و احتمالا با نام سونی اکسپریا ایکس زد پرو (Sony Xperia XZ Pro) عرضه شود. نمایشگر اولد این گوشی هوشمند سونی وضوح تصویر 4K (رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل) را ارایه می‌دهد؛ وضوح تصویری که هم‌اکنون در صفحه نمایش IPS و 5.5 اینچی گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم شاهد هستیم.

کنگره جهانی موبایل در تاریخ 26 فوریه (7 اسفند) آغاز می‌شود. باید منتظر ماند و دید سونی در نمایشگاه MWC 2018 چه دستاوردهایی را ارایه خواهد داد.