تماس صوتی و تصویری تلگرام

خطر در کمین کاربران تلگرامی ؛ مراقب بد افزار تماس صوتی و تصویری تلگرام باشید

وعده امکان برقراری تماس صوتی و تصویری تلگرام جدیدترین ترفندی است که خرابکاران اینترنتی به وسیله آن کاربران را فریب می‌دهند. برقراری تماس صوتی و تصویری با تلگرام در حال حاضر برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست، پس چگونه چنین بدافزارهایی تاکنون گوشی‌ ها و تبلت های افراد زیادی را آلوده کرده‌اند؟

جامعه 40 میلیونی کاربران ایرانی در تلگرام سبب شده اکنون این پیام‌رسان یا به تعبیر بهتر این شبکه اجتماعی، تبدیل به بهترین مکان ممکن برای فعالیت خرابکاران اینترنتی شود. تعداد زیادی از افراد در تلاش هستند آمار اعضای گروه‌ و یا کانال‌ خود را به هر راهی افزایش داده و به تعداد استفاده‌کنندگان از ربات خود بیفزایند و در این راه از هیچ کاری مضایغه نمی‌کنند.

البته عده دیگری نیز وجود دارند که هدفشان خرابکاری است و به دنبال جمع کردن ممبر برای خود نیستند. آن‌ها بد افزارهایی را توسعه داده و در شبکه اجتماعی که 40 میلیون ایرانی به صورتی کاملا فعال در آن حضور دارند، پخش می‌کنند. بله، سریع‌ترین راه انتشار یک بدافزار بین کاربران ایرانی امروز تلگرام است. جدیدترین بد افزار تلگرام با سو استفاده از قابلیتی که ایرانی‌ها به شدت در این پیام‌رسان به دنبال آن هستند کاربران را به دام می‌اندازند.

تماس صوتی و تصویری تلگرام

برنامه‌ جدید تحت عنوان تماس صوتی و تصویری تلگرام بد افزاری بیش نیست

قابلیت تماس صوتی تلگرام چندین ماه قبل به این پیام‌رسان افزوده شد، اما در بدو معرفی امکان استفاده از آن سلب شد و کاربران دیگر به صورت عادی قادر به برقراری تماس صوتی در بستر تلگرام نیستند. به همین دلیل مشاهده پیامی مبنی بر امکان‌پذیر شدن استفاده از این ویژگی برای آن‌ها شدیدا وسوسه‌انگیز است. اما در تلگرام به صورت عادی امکان برقراری تماس تصویری وجود ندارد، مگر این که از اپلیکیشن‌های دیگر همچون ویدوگرام که از بستر تلگرام بهره می‌برد استفاده کنید. به همین دلیل دیدن پیام امکان‌پذیر شدن تماس صوتی و تصویری تلگرام اکنون بهترین شیوه‌ای است که به ذهن خرابکاران سایبری رسیده است.

طبق گزارش‌ها، در صورت کلیک بر روی لینکی که تحت عنوان تماس صوتی و تصویری تلگرام به کاربران ارسال می‌شود، تمامی گروه‌ها و کانال‌های آن‌ها در این پیام‌رسان حذف شده و پیام برای تمامی مخاطب‌های کاربر آلوده شده ارسال می‌شود. درست به همین دلیل این بد افزار طی مدت زمانی کوتاه به طور گسترده شیوع پیدا کرده است.

بد افزار تماس صوتی و تصویری تلگرام

توصیه می‌کنیم در صورت دیدن چنین پیامی، هرگز لینک آن را لمس نکرده و به دیگر دوستان خود نیز شیوع یافتن بد افزار تماس صوتی و تصویری تلگرام را گزارش بدهید. مدتی است انتشار چنین بد افزارهایی افزایش پیدا کرده، پس بهتر است بیشتر حواس خود را جمع کنید و بر روی هر فایل و لینکی که به دستتان می‌رسد کلیک نکنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. قابلیت تماس صوتی تلگرام چندین ماه قبل به این پیام‌رسان افزوده شد، اما در بدو معرفی امکان استفاده از آن سلب شد.
    نمیگه فیلترش کردن . میگه سلب شد ، … بازی با کلمات ، بازی با افکار مردم.
    یا حق.

    • به نظر من نویسنده مطلب بهترین واژه رو انتخاب کرده
      سلب مفهوم گسترده تری از فیلتر داره
      احسنت به هوش و ذکاوتتون آقای حجازی

  2. بنده برنامه را لمس و نصب کردم بلافاصله تلگرامم را پاک کردم البته در گوشیم انتی ویروس داشتم . کار دیگه ای لازم است

  3. چندنفر ساندیسی مثل این سعیده فکر کردن با این کارا میتونن مردم رو از تلگرام جدا کنن

  4. از نسخه اصلی و رسمی تلگرام استفاده کنید به جای این نسخه های فرعی و مضخرف، هیچ مشکلی نخواهید داشت

  5. اگه جواب بدین ممنون میشم چون من بر روی لینک کیلیک کرده و دانلود کردن

  6. ببخشید افرادی که نصب کردن چکار باید بکنن

  7. من لمسش کردم ?خیلی حسه خوبی بود