گوشی نوکیا 7

گوشی نوکیا 7 پلاس در GeekBench رویت شد

یک گوشی به نام نوکیا 7 پلاس (Nokia 7 Plus) در سایت بنچمارک گیری GeekBench رویت شده است. ظاهرا این گوشی در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهد شد. در ادامه با مشخصات فنی گوشی جدید نوکیا آشنا شوید.

اچ ام دی گلوبال نام تجاری نوکیا را بار دیگر در دنیای موبایل احیا کرده است و محبوبیت آن‌ها طی چند ماه گذشته با سرعت چشمگیری رو به جلو در حال حرکت است. نوکیا پیشتر وعده‌ی یک خبر عالی در کنفرانس مطبوعاتیش در نمایشگاه MWC 2018 را داده است و حالا هر روزی که می‌گذرد شاهد نشت اطلاعات و شایعات جدیدی هستیم که منتشر می‌شوند.

در تازه‌ترین خبر، یک فهرست جالب توجهی از مشخصات یک گوشی در سایت بنچمارک گیری Geekbench منتشر شده است که به نظر می‌رسد مربوط به گوشی نوکیا 7 پلاس است. البته باید توجه داشته باشیم که حضور یک گوشی با نام جعلی در بنچمارک‌ها امکان پذیر است و نمی‌توانیم به طور 100 درصدی آن‌ها را تایید کنیم.

گوشی نوکیا 7 پلاس در GeekBench

با این حال، اگر چنین گوشی در دست تولید باشد قطعا جذاب و هیجان انگیز به نظر می‌رسد. همانطور که در تصویر بالا نمایان است، نوکیا 7 پلاس از تراشه اسنپدراگون 660 همراه با 4 گیگابایت رم برخوردار است. امتیاز به دست آمده از عملکرد و فرکانس‌های آن کاملا با این تراشه همخوانی دارد،‌ اما متاسفانه این‌ها تنها اطلاعات سخت افزاری هستند که ما از نوکیا 7 پلاس داریم. دیگر اطلاعاتی که در دست است، نصب رابط کاربری مبتنی بر سیستم عامل اندروید 8 اوریو به صورت پیشفرض بر روی آن است.

اگر نوکیا 7 پلاس یک محصول حقیقی باشد، باید آن را در جایی بین گوشی پرچمدار نوکیا 8 مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 و نوکیا 7 مجهز به تراشه اسنپدراگون 630 قرار دهیم. هر دو تراشه اسنپدراگون 660 و 630 مبتنی بر تکنولوژی جدید 14 نانومتری توسعه پیدا کرده‌اند، اما عمده تفاوت آن‌ها در هسته‌های آن‌هاست. به طور مثال از هسته‌های کریو 260 به جای کورتکس A53 استفاده شده و شاهد حضور چیپ‌های بهتر آدرنو 512 و هگزاگون 680 DSP در آن هستیم. همین کافیست تا بدانیم با یک گوشی میان رده رو به بالا مواجه خواهیم بود.

معرفی نوکیا 7 پلاس در MWC 2018

علاوه بر این، هنوز اندازه نمایشگر و تعداد رزولوشن‌های تصویر همراه با دوربین به کار رفته در نوکیا 7 پلاس نیز نامشخص است. فاصله زیادی تا نمایشگاه MWC 2018 باقی نمانده است و ما می‌توانیم به زودی با محصولات جدید نوکیا ملاقات کنیم.