مقایسه حسگر اثر انگشت روی نمایشگر

مقایسه حسگر اثر انگشت روی نمایشگر و فیس آیدی ؛ کدام یک سریع‌تر است؟

سیستم تشخیص چهره فیس آیدی جدیدترین فناوری محسوب می‌شد در دنیای موبایل به منظور احراز هویت مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما اکنون اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر جای آن را گرفته است. در این مطلب به مقایسه حسگر اثر انگشت روی نمایشگر و فیس آیدی از نظر سرعت عملکرد می‌پردازیم.

وقتی اپل آیفون ایکس را رونمایی کرد، با وجود تحول اساسی در سبک طراحی گوشی های این شرکت و استفاده از یک پنل OLED فوق‌العاده باکیفیت درون آن برای اولین مرتبه، بیشتر توجه‌ها به تکنولوژی تشخیص چهره جدیدی که اپل در پرچمدار جدیدش به کار برده بود جلب شد. علت این امر، متداول شدن طراحی بدون حاشیه تا زمان معرفی آیفون ایکس بود، اما فیس آیدی کاملا منحصربه‌فرد تلقی می‌شد.

پیشتر نیز شرکت‌هایی همچون سامسونگ از سیستم تشخیص چهره بر روی پرچمداران خود بهره برده بودند، اما تفاوت فیس آیدی، پیشرفته بودن آن است. با این حال برخلاف ادعای اپل که ضریب خطای آن را یک در یک میلیون اعلام کرده، این فناوری آنقدر دقیق نیست، اما همچنان نمی‌توان منکر پیشرفته، خاص و منحصربه‌فرد بودن آن شد.

فیس آیدی

گوشی‌سازان اندرویدی برای رقابت با اپل در زمینه توسعه یک متد احراز هویت قدرتمند، باید به سراغ روش‌هایی به غیر از تشخیص چهره بروند، چرا که ایجاد رقیبی توانمند برای فیس آیدی فوق‌العاده سخت و زمان‌بر است. اما خیلی زودتر از آن چه فکرش را می‌کردیم، رقیبی برای فیس آیدی پیدا شد. البته نخستین مقایسه حسگر اثر انگشت روی نمایشگر با فیس آیدی نشان داد این تکنولوژی هنوز تا بالغ شدن به زمان زیادی نیاز دارد.

مقایسه حسگر اثر انگشت

ویوو بعد از اعلام خبر در دست توسعه بودن اولین گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت اپتیکال، چند روز پیش ویوو ایکس 20 پلاس یو دی را به عنوان اولین گوشی مجهز به این فناوری معرفی کرد. این مدل در واقع دقیقا همان فبلت 6.4 اینچی ویوو ایکس 20 پلاس است، با این تفاوت که به تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر مجهز شده است.

حسگر اثر انگشت روی نمایشگر

برای استفاده از فناوری جدید در ویوو ایکس 20 پلاس، لایه‌ای اضافی با ضخامت 0.68 میلی‌متر در زیر نمایشگر قرار گرفته است. نمایشگر، نور را از طریق شیشه محافظ به منظور رسیدن به انگشت کاربر متصاعد می‌کند. کاور شیشه‌ای خط‌های متفاوتی دارد، به همین دلیل نور بازگشت داده شده متفاوت بوده و شکل متفاوتی را تشکیل خواهد داد. گفتنی است این تکنولوژی مدتی قبل توسط سیناپتیکس توسعه پیدا کرد.

در مقایسه حسگر اثر انگشت روی نمایشگر و فیس آیدی، فناوری اپل سرعت بسیار بیشتری داشت

با مقایسه حسگر اثر انگشت روی نمایشگر با نسخه متداول این فناوری به آسودگی در استفاده از آن پی می‌بریم، چرا که کاربران برای باز کردن قفل دستگاه دیگر نیازی به برداشتن آن از روی سطح نخواهند داشت. اما فیس آیدی، از طریق دوربین سلفی گوشی کار می‌کند، به همین دلیل باید آن را از روی سطحی که قرار گرفته بلند کرد و تقریبا مقابل صورت خود نگه داشت. انتظار می‌رود فناوری نوین اسکن اثر انگشت، خیلی زود به محصولات سایر گوشی‌سازان راه پیدا کند، به همین دلیل اطلاع از دقت عمل و سرعت آن برای تمامی کاربران اندروید جالب است.

مقایسه حسگر اثر انگشت

مقایسه حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش با فیس آیدی به وضوح سرعت بالاتر تکنولوژی احراز هویت توسعه یافته به دست اپل را نشان می‌دهد. اما امیدواریم فناوری تازه وارد سیناپتیکس به مرور زمان بهبود پیدا کند. در یک ویدیو که در وب سایت Weibo منتشر شده است، می‌توانید مقایسه کامل این دو را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اینم یه نوع تکنولوژِه ولی بود و نبودش زیاد کار امد به نظر نمیرسه

  2. خیلی چرته چ معنی میده هم کند تره هم مثلا برای شاخ هاست
    حالم بهم خورد

  3. حالا دون نیم ثانیه چقدر مارو از زندگی مگه پرت میکنه حسگر توی صفحه خوشگل تره

  4. بدون شک حسگر اثر انگشت، بسیار بهتر و کاربردی تره

  5. فیس آیدی ترجیح میدم! هم جدیدتره و هم شیک و باکلاس تر

  6. در مقایسه حسگر اثر انگشت روی نمایشگر و فیس آیدی، فناوری اپل سرعت بسیار بیشتری داشت ??

    انرویدیا تسلیت تسلیت

  7. اگه این تکنولوژی بخواد شروع بشه با اپل شروع میشه نه برند چینی ویوو