نسخه بتای آی او اس 11.3

نسخه بتای آی او اس 11.3 با قابلیت‌های فوق‌العاده برای دانلود عموم کاربران منتشر شد

نسخه بتای آی او اس 11.3 منتشر شد. خوشبختانه دانلود نسخه بتای آی او اس 11.3 برای عموم کاربران امکان‌پذیر بوده و دیگر محدود به توسعه دهندگان نیست. اما ویژگی های آی او اس 11.3 چیست و کاربران اپل چرا باید از خبر انتشار آن خوشحال باشند؟

نسخه جدید سیستم عامل آی او اس از راه رسید و همانند همیشه، پیش از عرضه در قالب نسخه پایدار، ابتدا به صورت بتا به منظور ایرادیابی و رفع مشکلات احتمالی عرضه شده است. نسخه جدید آی او اس قابلیت‌های فراوانی در دل دارد و همین موضوع برای کاربران آیفون و آیپد خوشحال‌کننده است.

خوشبختانه به منظور تست نسخه بتای آی او اس 11.3 دیگر اجباری به داشتن حساب کاربری مخصوص توسعه‌دهندگان وجود ندارد. در حال حاضر این نسخه همانند دیگر ریلیزهای بتا، باگ‌های متعددی دارد، اما قابلیت‌های نوین آن به اندازه‌ای جذاب و امیدوارکننده است که کاربر را به انتظار تا زمان انتشار نسخه پایدار تشویق می‌کند. کافی است در برنامه بتا ثبت نام کرده و پروفایل 11.3 را از وب سایت Apple دانلود کنید.

نسخه بتای آی او اس 11.3

بیشتر کاربران دارای آیفون‌های قدیمی منتظر عرضه آپدیت نرم افزاری جدیدی هستند تا به سوییچ مدیریت قدرت دست پیدا کنند. اپل بعد از این که مجبور شد به خاطر کاهش عمدی سرعت پردازنده گوشی های کاربران به واسطه انتشار آپدیت نرم افزاری، از آن‌ها عذرخواهی کند، وعده داد این قابلیت را عرضه خواهد کرد. اما برای دریافت آن به علاوه امکان مشاهده کامل وضعیت باتری، باید تا ورژن بتای ماه بعد منتظر ماند. با این حال، نسخه بتای آی او اس 11.3 همچنان دارای قابلیت‌های فراوانی است که هر کاربری را به وجد می‌آورد.

یکی از مهمرین ویژگی‌ها، توانایی برای ذخیره کردن گفتگوهای iMessage در آی‌کلاد است. به این ترتیب می‌توانید از تمامی دستگاه‌های اپلی خود به گفتگوهایتان دسترسی پیدا کنید. به عبارت دیگر، اکنون در صورت استفاده از آیفون یا آیپد خود، گفتگوهای درون اپلیکیشن iMessage همیشه یکسان خواهند بود، چرا که آن‌ها از طریق آی‌کلاد همگام‌سازی می‌شوند.

نسخه بتای آی او اس 11.3

این قابلیت پیشتر در نسخه بتای آی او اس 11 با عنوان Messages in iCloud قرار داشت، اما به خاطر وجود باگ‌های فروان در نهایت کنار گذاشته شد. در ادامه به ذکر سایر ویژگی‌های نسخه بتای آی او اس 11.3 می‌پردازیم.

ویژگی‌های نسخه بتای آی او اس 11.3

  • قابلیت Advanced Mobile Location به منظور ارسال سریع موقعیت مکانی خود به سرویس‌های اضطراری در زمان برقراری تماس تلفنی با آن‌ها از طریق آیفون
  • اعلانیه جدید Confirm with Side Button حین انجام خرید‌های موبایلی بر روی آیفون 10
  • چهار انیموجی جدید برای آیفون 10 شامل اژدها، جمجمه، شیر و خرس
  • امکان ذخیره‌سازی پیامک‌ها در آی‌کلاد
  • لیست شدن شماره ورژن و اندازه آپدیت‌ها در صفحه Updates درون اپ استور
  • قابلیت Health Records در اپلیکیشن Health به منظور به‌روز شدن خودکار از همراهان منتخب

نسخه بتای آی او اس 11.3

  • قابلیت Business Chat در iMessage
  • امکانات تازه در اپل موزیک برای تماشای موزیک ویدیوها
  • اپلیکیشن Books
  • ARKit 1.5 با قابلیت پشتیبانی از سطوح عمودی مثل دیوارها، سطوح دارای اشکال نامنظم همچون میزهای گرد و همچنین پشتیبانی برای فوکوس خودکار به علاوه پنجاه درصد رزولوشن بالاتر
  • احراز هویت نرم افزار HomeKit بدون نیاز به تاییدیه چیپ
  • قرار گرفتن Apple TV به عنوان یک ورودی در اپلیکیشن Home