پیش بینی مرگ

پیش بینی مرگ بیماران لاعلاج با هوش مصنوعی ممکن شد

محققان هوش مصنوعی را توسعه بخشیده‌اند که قادر به پیش بینی مرگ بیماران است. این هوش مصنوعی از دقت شگفت انگیز 90 درصدی برخوردار است.

گاهی اوقات بیماران خاص تشخیصی را از دکترها مبنی بر مدت زمان باقی مانده از عمرشان دریافت می‌کنند. اما همیشه هم این پیش بینی ها درست از آب در نمی‌آید و بیماران می‌توانند در نهایت زودتر از موعود در انتظار مرگشان باشند یا آن که پیش بینی دکترها خوشبختانه درست از آب در نیامده و آن‌ها طول عمر بیشتری را تجربه خواهند کرد.

به طور ساده باید گفت برخی اوقات پیش بینی مرگ کسی ممکن است درست نباشد و اشتباه برآورد شده باشد، اما محققان در دانشگاه استفورد به نظر می‌رسد موفق به توسعه هوش مصنوعی شده‌اند که می‌تواند به درستی به پیش بینی مرگ افراد بپردازد. البته توجه داشته باشید که این هوش مصنوعی زمانی عمل خواهد کرد که فرد از بیماری سختی رنج برده و احتمال مرگ وی بسیار زیاد است.

این مقاله پژوهشی تحت عنوان «بهبود مراقبت تسکین دهنده با درک عمیق» برای کسانی که کنجکاو هستند و می‌خواهند آن را بررسی کنند هم اکنون به صورت آنلاین بر روی اینترنت قرار دارد. در زیر می‌توانید بخشی از این پژوهش را مطالعه کنید.

بهبود کیفیت مراقبت از زندگی در بیماران بستری،‌ یکی از اولیت‌های سازمان های بهداشتی است. مطالعات نشان داده است که پزشکان تمایل زیادی به تخمین زدن عمر بیماران دارند که در ترکیب با تزریق درمانی منجر به عدم هماهنگی بین آرزوهای بیمار و مراقبت‌های واقعی در پایان زندگیش می‌شود.

دقت 90 درصدی پیش بینی مرگ توسط این هوش مصنوعی

این پرونده با استفاده از بیش از دو میلیون پرونده بیماران به ثبت رسیده و بازپروری شده تشکیل شده است، بدین ترتیب که می‌توان از آن برای تعیین الگوهایی که ممکن است پزشکان نادیده بگیرند استفاده کرد. گفته می‌شود پیش بینی مرگ بیماران با استفاده از این سیستم دقیق نیست، اما تا کنون محققان موفق شده‌اند دقت آن را تا 90 درصد بالا ببرند که واقعا شگفت انگیز است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اصلا خوب نیست یه هویی بمیری که بیتره تا سکته کنی زهلت بترکه

  2. جالب شده
    برای ادما هم این امکان باشه خیلی خوب میشه بفهمی کی میمیری