اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر

ویوو ایکس 20 پلاس یو دی به عنوان اولین گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر معرفی شد

ویوو ایکس 20 پلاس یو دی (Vivo X20 Plus UD) به عنوان نخستین گوشی دارای اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر به صورت رسمی معرفی شد. در ادامه بیشتر با قابلیت‌های گوشی ویوو ایکس 20 پلاس UD که به اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز شده است آشنا می‌شویم.

یکی از مورد انتظارترین فناوری‌ها در دنیای موبایل طی سال 2017، که اولین زمزمه‌های آن از نیمه دوم سال 2016 به بعد شنیده شد، فناوری حسگر اثر انگشت نوری بود. این تکنولوژی به گوشی‌سازان اجازه می‌دهد بدون نیاز به قرار دادن اسکنر اثر انگشت در بخشی خاصی از بدنه، آن را با صفحه نمایش به صورت یکپارچه درآورند. از ابتدای سال 2017 هر پرچمدار پیش رو، مجهز به این قابلیت پیش‌بینی می‌شد، اما نخستین گوشی دارای اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر هرگز در این سال رونمایی نشد.

بعد از این که سینپتیکس چند ماه قبل از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خود رونمایی کرد، دریافتیم در سال 2018 اولین گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر را مشاهده می‌کنیم. با پیش رفتن در زمان به بزرگترین رویداد دنیای تکنولوژی رسیدیم. در نمایشگاه CES 2018 اعلام شد اولین گوشی جهان با اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر توسط ویوو در حال ساخت است. این تنها اطلاعاتی بود که در این نمایشگاه به دست آوردیم.

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر

حدود یک هفته قبل ویوو ایکس 20 پلاس UD با یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در سایت تنا رویت شد. اکنون با گذشت چند روز از این اتفاق شاهد رونمایی رسمی ویوو ایکس 20 پلاس یو دی به عنوان اولین گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر هستیم.

مشخصات فنی ویوو ایکس 20 پلاس یو دی

نمایشگر AMOLED گوشی ویوو ایکس 20 پلاس یو دی به سنسور Clear ID 9500 گوشی اجازه می‌دهد وظیفه خود را به طور صحیح انجام بدهد. به جز این مورد، سایر مشخصات فنی گوشی با ویوو ایکس 20 پلاس یکسان هستند. نمایشگر گوشی دارای اندازه 6.43 اینچ، نسبت ابعاد تصویر 18:9 و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2160 در 1080 پیکسل) است. حافظه رم و ظرفیت داخلی به ترتیب 4 گیگابایت و 128 گیگابایت در نظر گرفته شده‌اند. می‌توان با زدن قید سیم کارت دوم، فضای ذخیره‌سازی را به وسیله قرار دادن کارت حافظه جانبی افزایش داد.

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر

ویوو ایکس 20 پلاس یو دی که نام اولین گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر را به دوش می‌کشد، به یک دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است. رزولوشن سنسور اصلی 12 مگاپیکسل بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/1.8 است. دومین سنسور نیز 5 مگاپیکسلی است. پیشتر در تبلیغات، اولین گوشی دارای اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر، مجهز به یک دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی ذکر شده بود. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بوده و یک فلاش LED در کنار خود دارد.

ظرفیت 3905 میلی‌آمپر ساعتی باتری با توجه به نمایشگر بسیار بزرگ ویوو ایکس 20 پلاس یو دی قابل قبول محسوب می‌شود. این باتری از طریق یک کانکنور یو اس بی C شارژ خواهد شد. پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0 و تکنولوژی 4G VoLTE (برقراری تماس بر بستر شبکه 4G) از دیگر قابلیت‌های این گوشی است. ابعاد نخستین گوشی مجز به حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش 165.2 در 80.02 در 7.35 میلی‌متر بوده و 183 گرم وزن دارد.

فروش گوشی ویوو ایکس 20 پلاس یو دی از نخستین روز ماه فوریه (دوازدهم بهمن ماه) به قیمت 565 دلار آغاز خواهد شد. این محصول تنها دارای یک گزینه رنگ مشکی همراه با لبه‌های طلایی است.

ویدیوی گوشی ویوو ایکس 20 پلاس یو دی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. همه چیز گوشیه عالیه، اما نزدیک 3 میلیون قیمتشه، ترجیح میدم اس 8 یا وی 30 بخرم!!!

  2. قبول دارید سرعت عمل روی صفحه به مراتب کمتره؟ 😐

  3. خیلی عالیه
    این شرکت های چینی به سرعت در حال پیشرفت هستند