آیفون 6.1 اینچی اپل

آیفون 6.1 اینچی اپل با نسبت صفحه 18:9 به دست کاربران خواهد رسید

آیفون 6.1 اینچی اپل که احتمالا موبایل رده پایین اهالی کوپرتینو در سال 2018 باشد، با نمایشگر بدون حاشیه و 18:9 تولید می‌شود. در این صورت باید منتظر محصولی منحصر به فرد باشیم.

مطابق با شایعات موجود، اپل در حال آماده‌سازی سه گوشی هوشمند جدید برای پاییز پیش رو است. از میان این سه گوشی، دو مدل به عنوان جایگزین آیفون ایکس با پنل اولد و دقیقا همان نسبت صفحه (19.5:9) تولید خواهند شد. گفته می‌شود آیفون 6.1 اینچی، گوشی سوم این کمپانی آمریکایی است که به پنل LCD مجهز شده و به عنوان موبایل رده پایین اپل در سال 2018، با قیمت پایه 700 تا 800 دلار به فروش می‌رسد.

حال گزارشی جدید از سوی منابع تایوانی منتشر شده که اگر صحت داشته باشد، آیفون 6.1 اینچی اپل از پنل بدون حاشیه جپن دیسپلی (JDI) که اواخر خرداد امسال معرفی شد، بهره می‌برد. این پنل با نسبت 18:9 و وضوح 1080×2160 تولید شده و حاشیه‌های آن از چهار طرف صفحه بسیار کم است. هرچند، چنین چیزی برای یک گوشی رده بالا و یا پرچمداران میان رده، یک پیش‌نیاز محسوب می‌شود.

آیفون 6.1 اینچی اپل

پنل Full Active جپن دیسپلی

با این تفاسیر می‌توان گفت آیفون جدید با نمایشگر ال سی دی و بدون حاشیه اما با یک بریدگی در بخش بالایی تولید خواهد شد تا ظاهر تمام موبایل های جدید این کمپانی یکسان باشند. پیش‌تر پنل JDI با اندازه 6 اینچ تولید شده بود، در حالی که آیفون جدید نمایشگر 6.1 اینچی دارد و این اختلاف اندازه با برش صفحه حساب می‌شود.

برای فریم آیفون مقرون به صرفه‌تر اپل، به جای فولاد ضد زنگ از آلومینیوم استفاده خواهد شد تا قیمت این گوشی تا حد ممکن کاهش پیدا کند. به علاوه، احتمالا در این گوشی خبری از دوربین دوگانه و یا قابلیت‌های دیگر همچون 3D Touch نخواهد بود.