هیوندای سانتافه کرمان موتور

چرا هیوندای سانتافه کرمان موتور در عرض کمتر از هشت ماه 100 میلیون تومان گران شد؟

این روزها شاهد افزایش پی در پی قیمت خودروهای وارداتی بودیم. یکی از خودروهایی که در ماه‌های اخیر بارها با افزایش قیمت مواجه شد، هیوندای سانتافه کرمان موتور بود که در 8 ماه گذشته به طور عجیبی حدود 100 میلیون تومان گران شد.

این روزها هیچ نظارتی بر بازار خودرو به خصوص بازار خودروهای وارداتی نیست و هر شرکت بدون توجه به ضوابط و طبق صلاح‌دید خود اقدام به افزایش قیمت محصولاتش می‌کند. در این میان، افزایش نرخ ارز و ابلاغ تعرفه های جدید واردات خودرو، بازار خودروهای خارجی را دچار هرج و مرج بیشتری کرده و همه شرکت‌ها در چندین مرحله، قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند.

شرایط بازار خودروهای وارداتی غیر قابل تحمل شده و خریداران کمی جرات رفتن به سمت این خودروها را پیدا می‌کنند. هیچ یک از مسئولان هم پاسخگوی آشفته‌بازار وارداتی‌ها نیستند و تنها از نظارت بر قیمت‌های جدید صحبت می‌کنند در حالی که عملا در ماه‌های اخیر هیچ‌گونه نظارت و ساماندهی در این بازار دیده می‌شود و شرکت‌های واردکننده و عرضه کننده به راحتی برای کسب سود بیشتر جولان می‌دهند.

یکی از خودروهایی که در ماه‌های اخیر به شدت با افزایش قیمت مواجه شد هیوندای سانتافه بود. فروش هیوندای سانتافه کرمان موتور برای اولین بار از خردادماه 96 آغاز شد. مدلی که توسط کرمان موتور در بازار ایران عرضه می‌شود، نسخه کم‌آپشن آن است، ولی با این حال قیمت عجیب و غریبی برای آن تعیین شد.

هیوندای سانتافه کرمان موتور

قیمت سانتافه در امارات

هیوندای سانتافه از امارات وارد کشورمان می‌شود. سانتافه 2018 با پیشرانه 2.4 لیتری در فول‌ترین نسخه در شهرهای دبی و ابوظبی حدود 93 هزار درهم قیمت دارد. با توجه به نرخ درهم در بازار ارز ایران، قیمت سانتافه در امارات معادل حدود 120 میلیون تومان می‌شود. در صورت محاسبه هزینه 100 درصدی برای تعرفه واردات و هزینه گمرک و حمل به ایران، قیمت این شاسی بلند محبوب به حدود 240 میلیون تومان می‌رسد و حتی با اضافه کردن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به رقم 261 میلیون تومان خواهیم رسید. در نهایت اگر سود فروشنده و هزینه‌هایی چون بیمه و شماره‌گذاری را نیز اضافه کنیم می‌بینیم که فول‌ترین مدل هیوندای سانتافه مدل 2018 در ایران باید حداکثر 300 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

با این حال هیوندای سانتافه کرمان موتور که نسخه کم‌آپشن آن محسوب می‌شود با مدل 2017 در آخرین بخشنامه این شرکت، 335 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. حالا مشخص نیست کرمان موتور با چه فرمولی به این قیمت رسیده و چرا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سایر نهادهای نظارتی هیچ‌گونه برخوردی با این نحوه قیمت‌گذاری نمی‌کنند؟

هیوندای سانتافه کرمان موتور

در پایان، تغییرات قیمت هیوندای سانتافه کرمان موتور در هشت ماه اخیر را مشاهده می‌کنید. از خردادماه 1396 که فروش این خودرو آغاز شد تاکنون، حدود 100 میلیون تومان به قیمت این شاسی بلند محبوب کره‌ای افزوده شده است.

تغییرات قیمت هیوندای سانتافه کرمان موتور

ماهقیمتمیزان افزایش قیمت نسبت به ماه قبل
خرداد 1396236 میلیون و 900 هزار تومان
مرداد 1396239 میلیون و 900 هزار تومان3 میلیون تومان
شهریور 1396249 میلیون و 900 هزار تومان10 میلیون تومان
نیمه اول آذر 1396259 میلیون و 900 هزار تومان10 میلیون تومان
نیمه دوم آذر 1396266 میلیون و 900 هزار تومان7 میلیون تومان
دی 1396309 میلیون تومان42 میلیون و 100 هزار تومان
بهمن 1396335 میلیون تومان26 میلیون تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. جواب مفید و مختصر:
    چون ایران است دیگر 🙂

  2. ببینیم دست کدوم اقا زاده اداره میشه دوس داشته عشقش کشیده ببره بالا به ما چ والااا
    ما که ادم نیستیم

  3. سر ایفون 10 اینجوری بود دیگه خود دیجی کالا میفروختش 23 میلیون

  4. به دلیل بی قانونی کشور

    به دلیل دزد بودن منتاژ کننده ها

    و….

  5. طرف دیگه کل ثروتش باید حداقل 5 میلیاردی باشه که بتونه 350 تومن بده به یه ماشین. اونم ماشینی که قیمت اصلیش 30 میلیون تومنه اینجا 350 تومن میندازن بهش.
    من 5 میلیارد داشتم یه ثانیه هم اینجا نمیموندم مستقیم پرواز ایالات متحده.
    اونایی که میخرن خرن واقعا چون این همه پول بی زبون مستقیم میره تو جیب دزدا