قابلیت Speed Labels

با قابلیت Speed Labels در اندروید 8.1، سرعت وای فای‌های عمومی را مشاهده کنید

قابلیت Speed Labels با انتشار یک آپدیت نرم افزاری به گوشی های مجهز به اندروید 8.1 اضافه خواهد شد. به لطف این ویژگی اندروید 8.1 می‌توان به سریع ترین وای فای عمومی در دسترس متصل شد، بدون این که نیاز باید هر کدام را به صورت موردی تست کرد.

اندروید 8.1 در مقایسه با نسخه ابتدایی سیستم عامل جدید پلتفرم اندروید قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. به زودی و بعد از انتشار یک به‌روزرسانی، به تعداد این قابلیت‌های منحصربه‌فرد باز هم افزوده خواهد شد. به لطف قابلیت قابلیت Speed Labels می‌توان سرعت وای فای‌های عمومی در دسترس برای اتصال را متوجه شد و به بهترین مورد اتصال پیدا کرد.

به این ترتیب اگر در یک محیط عمومی، چندین شبکه وای فای باز برای اتصال وجود داشته باشد، دیگر برای انتخاب از میان‌ آن‌ها دچار تردید نخواهید شد، چرا که پرسرعت‌ترین آن‌ها به راحتی قابل تشخیص است. بعد از دریافت آپدیت جدید که احتمالا انتشار آن از همین هفته آغاز می‌شود، به بخش شبکه‌های وای فای در تنظیمات گوشی اندرویدی خود رفته و تغییر را مشاهده کنید. اکنون شبکه‌های وای فای در چهار دسته بندی خیلی سریع (Very Fast)، سریع (Fast)، قابل قبول (OK) و آرام (Slow) قرار می‌گیرند.

قابلیت Speed Labels

به طور واضح، بر اساس سرعت شبکه وای فای که توسط قابلیت Speed Labels قابل تشخیص است، اعمالی که می‌توان با گوشی موبایل خود انجام داد مشخص می‌شوند. طبق گفته‌های گوگل، مشاهده هر یک از چهار گزینه بالا در کنار یک شبکه بدون سیم، معنی متفاوتی دارد:

  • آرام: می‌توان در این زمان با استفاده از پیام‌رسان‌های موبایل تماس‌های صوتی برقرار کرد و یا پیام متنی فرستاد
  • قابل قبول: می‌توان صفحات وب را باز کرد، به شبکه‌های اجتماعی سر زد و یا به طور آنلاین موسیقی گوش داد
  • سریع: می‌توان بیشتر ویدیوهای آنلاین را تماشا کرد
  • خیلی سریع: می‌توان در کنار انجام تمامی موارد قبلی به بهترین وجه ممکن، با بالاترین کیفیت در دسترس تماس ویدیویی برقرار کرد

در حال حاضر تنها دستگاه‌های مجهز به اندروید 8.1 گوشی های گوگل پیکسل، گوگل پیکسل ایکس ال، گوگل پیکسل 2، گوگل پیکسل 2 ایکس ال، نکسوس 5 و نکسوس 6 پی هستند. همانند همیشه، جدیدترین نسخه اندروید در ابتدا برای محصولات ساخت گوگل منتشر شده است، اما انتظار داریم سایر گوشی‌سازان نیز به زودی آن را برای گوشی های خود توسعه داده و منتشر کنند.

قابلیت Speed Labels به طور پیش‌فرض فعال خواهد بود. اگر به هر دلیلی می‌خواهید آن را غیر فعال کنید، به مسیر Settings > Network & Internet > Wi-Fi > Wi-Fi Preferences > Advanced > Network rating provider رفته و گزینه None را انتخاب کنید. فراموش نکنید این قابلیت تنها برای مشاهده سرعت شبکه‌های وای فای عمومی کاربرد دارد و نمی‌توان سرعت شبکه‌های رمزگذاری شده را از این طریق مشاهده کرد.