زمان رونمایی گلکسی اس 9

تا زمان رونمایی گلکسی اس 9 گوشی سامسونگ نخرید!

تا زمان رونمایی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) حدود یک ماه باقی مانده است. با توجه به نزدیک شدن به تاریخ معرفی گلکسی S9 سامسونگ پیشنهاد می‌کنیم گوشی سامسونگ خریداری نکنید! اما علت این پیشنهاد چیست؟

اگر به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میلادی و بسته شدن دفتر گوشی های موبایل سال 2017 یک گوشی موبایل خریداری نکرده‌ باشید، احتمالا از همین الان خیز برداشته و خود را برای یک خرید جانانه در تعطیلات نوروزی آماده می‌کنید. اگر طرفدار گوشی های اپل هستید، احتمالا از انتظار بی‌طاقت خواهید شد، چرا بیش از شش ماه تا رونمایی آیفون‌های سال 2018 زمان باقی مانده است. اما اگر جزو طرفداران اندروید هستید، با وجود در دسترس بودن گزینه‌های جدید و زیاد، باید یک ماه منتظر بمانید. این انتظار تا زمان رونمایی گلکسی اس 9 به طول خواهد انجامید.

پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا چندی پیش به شایعات خاتمه داد و به طور رسمی اعلام کرد سامسونگ گلکسی اس 9 در کنگره جهانی موبایل رونمایی خواهد شد. نمایشگاه MWC 2018 همانند روال گذشته در ابتدای اسفند ماه برگزار می‌شود.

گلکسی اس 9

اختلاف زمانی بین تعطیلات کشورهای اروپایی و آمریکایی و تعطیلات نوروز ما از نظر طرفداران گوشی های هوشمند بسیار خوب است، چرا که در کنگره جهانی موبایل، تعداد زیادی گوشی هوشمند معرفی می‌شوند. حتی اگر زمان عرضه آن‌ها را دو ماه بعد از رونمایی در نظر بگیریم، کاربران خواهند توانست در ماه‌های ابتدایی سال خورشیدی جدید، یک گوشی 2018 خریداری کنند.

در ادامه قصد داریم برخی از مشخصات پرچمدار آتی سامسونگ که تاکنون فاش شده‌اند را بررسی کنیم. با خواندن این مطلب به ارزش انتظار تا زمان رونمایی گلکسی اس 9 پی خواهید برد.

سخت افزار

چندی پیش تصویری منتسب به جعبه گوشی گلکسی S9 فاش شد و به لطف آن توانستیم به مشخصات فنی (احتمالا) دقیق این گوشی پرچمدار پی ببریم. این جعبه به نظر رسمی می‌آید و همانند گوشی های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس تقلبی ساخته شده تا امروز، به احتمال بسیار زیاد جعلی نیست. اگر قرار باشد صحت این تصویر را بپذیریم، باید بدانیم مشخصات فنی پرچمدار سری S سال 2018 در مقایسه با قبل تغییر زیادی نخواهد داشت.

جعبه گلکسی اس 9

در محصول جدید نیز از یک نمایشگر منحنی دارای رزولوشن بالا، 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت ظرفت داخلی استفاده می‌شود. این گوشی همچنان دارای ظاهری کشیده و قد بلند بوده و از استانداردهای مقاومتی برای جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کند. درون جعبه همان ایربادهای مخصوص پیشین قرار خواهد داشت.

گلکسی اس 9 همانند پرچمداران سا‌ل‌های اخیر سامسونگ از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند. متاسفانه ظرفیت باتری این گوشی دارای نمایشگر عریض 5.8 اینچی، در مقایسه با قبل تغییری نخواهد داشت و سخت افزارهای ذکر شده، همچنان از یک باتری 3 هزار و یا در بهترین حالت 3 هزار و دویست میلی‌آمپر ساعتی نیرو خواهند گرفت. بر روی جعبه اطلاعاتی درباره باتری ذکر نشده است، به همین دلیل امیدواریم این شایعات درباره ظرفیت باتری گوشی غیر صحیح بوده باشند.

تا اینجا همه چیز یکنخواخت بوده و حتی در یک مورد یعنی باتری ناامیدکننده است. پس چه چیزی کاربران را به خرید مدل جدید تشویق خواهد کرد؟ به نظر ایده انتظار تا زمان رونمایی گلکسی اس 9 منتفی است، اما نقطه قوت این پرچمدار در زمینه دیگری خواهد بود.

دوربین جدید

بر اساس عکس جعبه گوشی منتشر شده، دوربین گلکسی اس 9 به اندازه‌ای ارتقا پیدا کرده که یک تنه کاربران را به خرید این گوشی تشویق خواهد کرد. بر روی جعبه تنها به ذکر عبارت فیلم برداری سوپر اسلوموشن بسنده شده است، اما طبق شایعات، پرچمدار سامسونگ این کار را با نرخ هزار فریم بر ثانیه انجام می‌دهد.

دوربین گلکسی اس 9

قابلیت فیلم برداری سوپراسلوموشن در دوربین‌های موبایل، نخستین مرتبه در گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با نرخ 960 فریم بر ثانیه به کار رفت. این قابلیت در مقایسه با حداکثر نرخ فیلم برداری 240 فریم بر ثانیه گلکسی اس 8 پیشرفت فوق‌العاد‌ه‌ای محسوب می‌شود.

اما پیش از آن، اصلی‌ترین قابلیت دوربین این گوشی که ما را به انتظار تا زمان رونمایی گلکسی اس 9 تشویق می‌کند، مجهز شدن به گشودگی دریچه دیافراگم متغیر است. بر روی جعبه دو عدد f/1.5 و f/2.4 دیده می‌شود. تا امروز، ال جی وی 30 و پرچمداران خانواده میت 10 با داشتن دوربین مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم (ثابت) f/1.6 رکورددار هستند. هر چه عدد مربوط به آن کمتر باشد، گشودگی بیشتر بوده و اصلی‌ترین نقطه ضعف دوربین‌های موبایل یعنی عکاسی در زمان عدم وجود نور خورشید، به میزان بیشتری برطرف می‌شود.

گلکسی اس 9

اما دومین مقدار که با کاهش گشودگی به دست می‌آید، برای اعمال عمق میدان بهتر کاربرد خواهد داشت. به این ترتیب در گستره‌ای عریض‌تر، تعداد اشیای بیشتری به طور همزمان درون فوکوس قرار می‌گیرند.

پاسخ سامسونگ به فیس آیدی اپل

به نظر می‌رسد سامسونگ پاسخی برای اصلی‌ترین برگ بنده اپل در دنیای موبایل پیدا کرده است. ابتدای ماه جاری میلادی، سامسونگ جدیدترین تراشه پرچمدار خود یعنی اگزینوس 9810 را معرفی کرد. چیپستی که از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی کرده و مغز متفکر نسخه جهانی (به جز چین و آمریکا) گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس خواهد بود. این تراشه‌ به اندازه‌ای توانمند است که سامسونگ را قادر به پیاده‌سازی قابلیت‌های مشابه فیس آیدی و انیموجی می‌کند.

درباره انتظار تا زمان رونمایی گلکسی اس 9 باید بیشتر تامل کرد

اما نمی‌‌توان چنین قابلیت بسیار مهمی را تنها در یک نسخه گوشی به کار برد، چرا که کاربران ایالات متحده آمریکا و چین از خرید گلکسی اس 9 خودداری خواهند کرد، چرا که طاقت دیدن قابلیت تشخیص چهره را بر روی نسخه جهانی ندارند! سامسونگ باید برای پیاده‌سازی ویژگی تشخیص چهره جدید خود در نسخه‌های قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام چاره‌ای بیندیشد، در غیر این صورت باید به طور کامل قید آن را بزند. با توجه به این بررسی، آیا انتظار تا زمان رونمایی گلکسی اس 9 معنی‌دار است؟ کاربران علاقه‌مند به عکاسی بدون شک بیشتر درباره این موضوع تامل خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. گزینه سوپر اسلومیشن خیلی جالب بود

  2. ما خود اس 9ش هم نمی خریم، خیالت راحت

  3. بیچاره ها هی کپی میزنن از روی محصولشون باید اینجوری رک بگن تا بفهمن ؟؟ خب عقل داشته باشید معرفی نشده چجوری میخوای بخری

  4. مگه مریضیم هی تا قبل رونمایی کاری کنیم

  5. خودشم میگه گوشی سامسونگ نخرید البته از نظر من بعد معرفی هم نخرید

  6. لپ کلام گوشی سامسون نخرین