سنسور دوربین جدید سامسونگ

سنسور دوربین جدید سامسونگ از سری ISOCELL معرفی شد

سنسور دوربین جدید سامسونگ از برند ISOCELL و سری Bright، فیلم‌برداری 1080p با نرخ 480 فریم بر ثانیه را امکان‌پذیر می‌کند. اما آیا از این سنسور در گلکسی S9 استفاده می‌شود؟

بر خلاف شایعات، گلکسی اس 8 با توانایی فیلم‌برداری فول اچ دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه به دست کاربران رسید و گلکسی نوت 8 هم این ویژگی را تغییر نداد. اما حالا مدتی‌ست که منابع مختلف از توانایی بالای دوربین گلکسی اس 9 صحبت می‌کنند و می‌گویند این گوشی با امکان ثبت ویدیوهای بسیار صحنه آهسته، رقیبی جدی برای محصولات سونی خواهد بود.

سنسور دوربین جدید سامسونگ از سری Bright به سنسور بازخوانی سریع سه‌لایه (FRS) تجهیز شده که به واسطه آن می‌توان ویدیوهای فول اچ دی را با نرخ بسیار بالای 480 فریم بر ثانیه ثبت کرد. هرچند، سازندگان به یکی از جزئیات کلیدی اشاره نکرده‌اند؛ ثبت چنین فیلمی چه اندازه طول خواهد کشید؟ اگرچه دوربین Motion Eye سونی قادر به ثبت ویدیوها با نرخ 960 فریم بر ثانیه (دو برابر سنسور دوربین سامسونگ) است، اما از این ویژگی تنها برای کمتر از یک پنجم ثانیه و ویدیوهای 720p می‌توان استفاده کرد. در هر نرخ دیگر نیز عملکرد آن بهتر از دوربین‌های فعلی سامسونگ با توانایی فیلم‌برداری 720p با نرخ 240 فریم بر ثانیه است.

سنسور دوربین جدید سامسونگ

به علاوه، این یک سنسور Bright همراه با فناوری تتراسل بوده و در آن از پیکسل‌هایی کوچک با اندازه 0.9 میکرومتر استفاده شده تا حساسیت آن در ثبت محتوا در نور کم بهبود پیدا کنید. این سنسورها با سیستم‌های خوبی همچون Dual Pixel AF و Super Phase Detection به دست کاربران می‌رسند، ولی در مجموع برای گوشی هایی با نمایشگر کم‌حاشیه در نظر گرفته شده و در محدوده پرچمداران قرار نمی‌گیرند. در نتیجه بعید است که Samsung، گلکسی اس 9 را به آن مجهز کند. در این صورت ممکن است پرچمدار آینده کره‌ای با سنسوری با طراحی سه‌لایه اما پیکسل‌های بزرگ‌تر عرضه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سنسور imx400وقتی که معرفی شد روز معرفی نوشته بود که حتی full hd رو با 960 فریم ضبط میکنه،اما رو گوشیا اکسپریا بنا به دلایلی نامشخص رو hd تنظیم شده بود،مگر نه imx400 هم میتونه full hd 960 فریم ضبط کنه