تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی به شائبه واردات گوشی های آیفون پاسخ داد

شرکت بین المللی بازرگانی سازمان تامین اجتماعی به اخبار منتشر شده در مورد واردات گوشی های آیفون و حواشی و شائبه‌های به وجود آمده در این رابطه واکنش نشان داد و با ارائه توضیحاتی از خود دفاع کرده است.

روز گذشته رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از نحوه اجرای طرح رجیستری و افزایش قیمت موبایل در بازار ایران انتقاد کرد و از فعالیت یکی از شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی در واردات آیفون به دلیل سودآور بودن این موضوع خبر داد. این خبر در بیشتر رسانه‌ها منعکس شد و حواشی زیادی را در پی داشت؛ تا جایی که امروز وزیر ارتباطات نیز توضیحاتی را در این مورد ارائه کرد.

شرکت بازرگانی تامین اجتماعی در خرداد 96 مجوز واردات آیفون گرفت

مدیر روابط عمومی شرکت بین المللی بازرگانی تامین اجتماعی در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد واردات گوشی های آیفون از سوی این شرکت عنوان کرد که شرکت بازرگانی سازمان تامین اجتماعی، مدت‌ها پیش از اجرای طرح رجیستری و افزایش قیمت موبایل در بازار ایران و در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از واردات گوشی های قاچاق، در خردادماه سال جاری اقدام به اخذ مجوز واردات محصولات اپل کرده بود. بنابراین فعالیت این شرکت هیچ ارتباطی به اجرای طرح رجیستری و افزایش قیمت تلفن همراه در بازار ندارد. مدیر روابط عمومی شرکت مذکور در ادامه افزود:

شرکت بازرگانی تامین اجتماعی به صورت قانونی و رسمی پس از دریافت تمامی مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح به خصوص سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نسبت به واردات و پشتیبانی گوشی های آیفون اقدام کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر بیش از 20 شرکت مجاز به ثبت سفارش، واردات و ارائه خدمات پس از فروش گوشی های آیفون در ایران هستند که شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی با گارانتی سیب طلایی هوشمند، یکی از این شرکت‌های دارای مجوز و ضوابط لازم است. به گفته مدیر شرکت بازرگانی تامین اجتماعی، یکی از وظایف این شرکت به عنوان شرکت تخصصی بازرگانی و امانت‌داری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، اقدام در راستای سیاست‌های کلی دولت و سازمان تامین اجتماعی و همچنین حفظ و صیانت از اموال عمومی در چارچوب قوانین جاری کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد:

به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از واردات گوشی های تلفن همراه قاچاق، مدت‌ها پیش از اجرای طرح رجیستری موبایل و افزایش قیمت تلفن همراه در بازار ایران، این شرکت در تاریخ 13 خرداد 1396 اقدام به اخذ مجوز واردت محصولات اپل از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کرده و فعالیت این شرکت در حوزه تلفن همراه هیچ ارتباطی با طرح رجیستری و افزایش قیمت موبایل ندارد و صرفا به عنوان بازوی کمک‌کننده دولت در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از قاچاق عمل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. تقریبا حرفشون معقول و پذیرفتنیه

  2. قانوینه کارشون البته از نظر خودشون که معلوم نیست چرا مجوز گرفتن

  3. فقط خوشم میاد پوزشونم بخوابه این ایفون دیگه ایفون ده نزنه

  4. این میگه ریجستری گرون کرده اون میگه تامیین اجتماعی گرون کرده

  5. یه شرکت مردم دار یه چیزی میسازه که هزاران شرکت و کشور از قبلش نون میخورن