توقف تولید تندر 90

توقف تولید تندر 90 و رنو ساندرو تا دی‌ماه 98؛ آینده محصولات رنو پارس در ایران چه می‌شود؟

مدیرعامل شرکت رنو پارس از توقف تولید تندر 90 و رنو ساندرو تا دی‌ماه 1398 به دلیل اجباری شدن استانداردهای 85گانه خودرویی خبر داد. اما با رخ دادن این اتفاق، آینده محصولات رنو پارس در ایران چه می‌شود؟

رامتین اسماعیلی، مدیرعامل شرکت رنو پارس در یک نشست خبری اعلام کرد تا دو سال آینده، استانداردهای 85گانه خودرویی اجباری می‌شوند و بنابراین تولید بسیاری از خودروها از جمله محصولات فعلی رنو در ایران باید متوقف شود. به گفته اسماعیلی، برای رعایت کردن استانداردهای جدید باید پلتفرم خودرو تغییر کند. همچنین ems، موتور، گیربکس و سیستم برقی خودرو نیز باید دچار تغییر شود و بنابراین توجیهی وجود ندارد که این اصلاحات جدید را بر روی خودرویی مانند تندر 90 اعمال کنیم.

توقف تولید تندر 90 و ساندرو به خاطر استانداردهای جدید

مدیرعامل رنو پارس تایید کرد که با این حساب خودروهای فعلی تولیدی ما نمی‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند و باید آماده توقف تولید تندر 90 و ساندرو باشیم. البته وی خاطرنشان کرد هر خودروی جدیدی که توسط رنو پارس به ایران آورده می‌شود، استانداردهای جدید را پاس خواهند کرد. اسماعیلی در مورد آینده محصولات رنو پارس در ایران گفت:

با توقف تولید تندر 90 و ساندرو در ایران، شرکا و هیات مدیره شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف می‌شود یا این که در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهند شد.

وی در خصوص تولید خودروی رنو کوئید در ایران نیز عنوان کرد که تولید رنو کوئید در ایران قطعی شده، اما تاکنون تصمیم نهایی گرفته نشده که با شراکت کدام شرکت، تولید این خودرو در ایران انجام خواهد می‌شود. البته شرط موفقیت کوئید در ایران این است که میزان داخلی‌سازی و تیراژ تولید خودرو در اندازه بالایی باشد. مدیرعامل شرکت رنو پارس در رابطه با احتمال وضع تحریم‌های جدید و تاثیر آن بر فعالیت این شرکت در ایران نیز تاکید کرد که تحریم‌ها تاثیری بر فعالیت شرکت خودروسازی رنو در ایران نخواهد داشت و دلیلی ندارد که از ایران برویم.

رنوپارس

رامتین اسماعیلی، مدیرعامل شرکت رنو پارس

اسماعیلی از واگذاری سایت بن رو به شرکت رنو نیز ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت این شرکت به دنبال افزایش ظرفیت 150 هزار دستگاهی تا سال 2020 در ایران است، ولی هنوز محل سایت جدید قطعی نشده است. وی در ادامه افزود در دور جدید فعالیت‌های خود، به دلیل مشکلاتی که در خدمات پس از فروش خودروها در ایران وجود دارد به دنبال ایجاد شبکه مستقل خدمات پس از فروش هستیم. همچنین این شرکت در نظر داشت تا خودروی ساندرو با طراحی جدید را در بازار ایران عرضه کند، اما شریک ایرانی آن را نپذیرفت.

مدیرعامل رنو پارس در پایان اظهار کرد که ایران سومین بازار بزرگ رنو در سال 2017 بود. تولید محصولات رنو در ایران با رشد 48 درصدی به 160 هزار دستگاه در سال 2017 رسید. در حال حاضر میزان داخلی‌سازی تندر 90 در ایران 60 درصد بوده و سایر محصولات با داخلی‌سازی 40 درصدی به تولید می‌رسند. طبق برنامه، این ارقام در آینده نزدیک باید به 60 و 80 درصد برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. 6 ساله ال نود دارم کوه و کمرم باش رفتم خدایی هنوز جلوبندیشو باز نکردم.
    ریو خوب بود متوقف شد
    ال نود خرابی نداره متوقف شد
    ولی پراید این فرزند ناخلف همچنان تولید میشه😣😣😣😣

  2. بهتر، این ماشین های ایرانی همه قدیمین و مفتتتت نمی ارزن

    هرچی ایران بسازه آشغاله

  3. اگه راس میگید کویکو جلوشو بگیرید تو نطفه خفش کنید

  4. یه خودروی خوب داشتیم اونم توقیف کردن

  5. ماشین خیلی نرم و عالی بود خدایی

    کم خرج و مقاوم

  6. چ عجببببب بعد یه قرن این طرح عملی شد باز خوبه مثل ساییپا پنج هزار تا هولو پله تولید نکرده که تو بازار بمونه

  7. دو تا ماشین درست حسابی تو این محدوده ی قیمتی. درسته که قیمت ماشین ها بالاس کلا ولی این دو تا ماشین کیفیت دارند انصافا نسبت به بقیه.

  8. یادش بخیر یک زمانی می گفتند تندر 90 می خواد جای پیکان رو بگیره!

    40 میلیون پول بی زبون رو بدی تندر 90 که 10 ساله که شرکت سازنده رومانیایی تولیدش رو متوقف کرده

    تندر 90 قیمت واقعیش 20 میلیونه

    خیر سرشون قرار داد بستن با رنو؛ برید با میتسوبیشی ژاپن برای تولید انبوه میراژ قرارداد امضا کنید نه با دایچا رومانی برای تولید ساندرو! (که فقط 20 درصد قطعاش رو بتونید خودتون تولید کنید!).