تحقیقات یوفو دولت آمریکا ؛ بررسی تلاشی رسمی و مخفیانه برای کشف موجودات فضایی

تحقیقات یوفو دولت آمریکا ؛ بررسی تلاشی رسمی و مخفیانه برای کشف موجودات فضایی

مدتی پیش اطلاعات محرمانه‌ای در مورد تحقیقات یوفو دولت آمریکا و تلاش این کشور برای بررسی دقیق مبحث موجودات فضایی برملا شد؛ حال قصد داریم تا به تحلیل این اتفاق و پیامدهای آن بپردازیم.

در ماه دسامبر گذشته اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و مخفیانه‌ای در مورد یکی از پروژه‌های وزارت دفاع آمریکا به نام «برنامه شناسایی تهدیدهای پیشرفته هوایی» (AATIP) منتشر شد که در کنار قرارگیری در صدر اخبار جهانی، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به مبحث اشیا ناشناس پرنده (UFO) و موضوع داغ موجودات فضایی را به خود جلب کرد.

اینطور که به نظر می‌رسد، تحقیقات یوفو دولت آمریکا که در قالب پروژه AATIP بین ساله‌ای 2007 تا 2012 در جریان بوده، چیزی در حدود 22 میلیون دلار بودجه پنتاگون را به خود اختصاص داده است.

تمامی این اطلاعات با انتشار گزارش‌هایی مجزا از نشریه‌های پرمخاطب نیویورک تایمز و پولیتیکو در اختیار عموم قرار گرفت و در جریان این اتفاق، صحبت‌های جالبی از سوی یکی از مسئولین اطلاعاتی پیشین ایالات متحده مطرح شد. همچنین، ویدویی بحث‌برانگیز از رویارویی دو جت جنگنده آمریکایی در سال 2004، با یک شی ناشناس پرنده هم منتشر شد که بحث تحقیقات یوفو دولت آمریکا را داغ‌تر کرد. در ادامه شما را به تماشای این کلیپ دعوت می‌کنیم:

در همین رابطه قصد داریم تا نگاه دقیق‌ترین به این پروژه محرمانه بیاندازیم و موضوع را از جهت‌های مختلف، بررسی کنیم؛‌ با ما همراه باشید.

پشت‌صحنه تحقیقات یوفو دولت آمریکا

پروژه AATIP ابتدا در سال 2007 توسط رهبر پیشین اکثریت مجلس سنای آمریکا،‌ هری رید (Harry Reid) و با پشتیبانی دو سناتور دیگر کلید خورد، اما بر طبق اطلاعات موجود،‌ مهم‌ترین شخص غیردولتی پشت ماجرا رابرت بیگلو (Robert Bigelow) از کمپانی هوافضای بیگلو بود که به عنوان یکی از برجسته‌ترین طرفداران موضوع وجود فرازمینی ها شناخته می‌شود. در واقع بخش بزرگی از بودجه اختصاص داده شده به این پروژه از طرف وزارت دفاع به کمپانی بیگلو داده شده است.

تحقیقات یوفو دولت آمریکا ؛ بررسی تلاشی رسمی و مخفیانه برای کشف موجودات فضایی

مرکز وزارت دفاع آمریکا،‌ پنتاگون

سرپرست تحقیقات یوفو دولت آمریکا هم یکی از افسران اطلاعاتی سابق این کشور به نام لویس الیزوندو (Luis Elizondo) بود که اخیرا در مصاحبه‌ای با سرویس سی ان ان اظهار کرده که ممکن است انسان‌ها تنها موجودات زنده در کیهان نباشند. این مقام سابق امنیتی ادعا می‌کند که اشیا پرنده موردبررسی در AATIP، هیچ یک از ویژگی‌های تجهیزات کنونی ارتش آمریکا و یا ابرقدرت‌های دیگر جهان را ندارند؛ الیزوندو مدتی پیش به واسطه مخفی‌کاری‌های موجود در این رابطه از سمتش استعفا داد.

نقطه عطف تحقیقات یوفو دولت آمریکا

جان هارزان (Jan Harzan)، مدیر سازمان همه‌جانبه یوفو یا همان موفان (MUFON) که به صورت مستقل پدیده اشیا ناشناس پرنده را موردبررسی قرار می‌دهد، در این رابطه گفته است که برملا شدن تلاش رسمی ایالات متحده برای روشن‌تر کردن موضوع یوفوها و حضور موجودات فضایی در سیاره نقطه عطفی در این ماجراست و طرفداران وجود فرازمینی ها از این اتفاق بسیار هیجان زده هستند.

بر اساس صحبت‌های هارزان،‌ سازمان موفان از سال 1969 به تحقیق در مورد پدیده یوفو پرداخته است و کارکنان آن با بررسی بیش از 100 هزار گزارش از مشاهده اشیا ناشناس پرنده اعلام کرده‌اند که یوفوها واقعی بوده و از تکنولوژی‌های فوق پیشرفته استفاده می‌کنند.

تحقیقات یوفو دولت آمریکا ؛ بررسی تلاشی رسمی و مخفیانه برای کشف موجودات فضایی

در گزارش‌های مشاهده یوفو این اشیا با شکل‌های گوناگون توصیف شده‌اند.

موفان اعلام کرده است که با برداشتن محدودیت‌های موجود در مورد تحقیقات بر روی یوفوها و باز گذاشتن دست دانشمندان و مهندسان جهان برای پژوهش در این رابطه، با استفاده از بودجه‌های بخش خصوصی و کنگره و بدون ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن، دانش ما در مورد اشیا ناشناس پرنده به میزان چشم‌گیری پیشرفت خواهد کرد.

هارزان می‌گوید که ویدیو برخورد نزدیک سال 2004 در سن دیگو آمریکا تنها نوک کوه یخ بوده و در آرشیو ارتش آمریکا تعداد بسیار زیادی گزارش، تصویر و ویدیو از مشاهده اشیا ناشناس پرنده وجود دارد؛ این اطلاعات باید پس از انتشار اخبار پروژه AATIP در اختیار عموم قرار بگیرند.

خطر یوفوها برای امنیت ملی

آلخاندرو روجاس (Alejandro Rojas)‌، سخنگوی ائتلاف علمی یوفولوژی (SCU) می‌گوید که پخش اخبار محرمانه تحقیقات یوفو دولت آمریکا نشان می‌دهد که با وجود ابراز علاقه نکردن ایالات متحده به بحث اشیا ناشناس پرنده، دولت این کشور برای دهه‌ها این موضوع را با جدیت موردبررسی قرار داده است.

جالب است بدانید که در بین سال‌های 1952 تا 1969، طرحی به نام «پروژه کتاب آبی» (Project Blue Book) به عنوان تحقیقات رسمی یوفو نیروی هوایی ارتش آمریکا در جریان بود که پس از خاتمه یافتن آن، نتایج زیر در اختیار عموم قرار گرفت:

  • هیچ مورد گزارش‌شده، بررسی‌شده و آنالیزشده یوفو به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی شناخته نشده است.
  • تاکنون هیچ مدرکی پیدا نشده که نشان دهنده دخالت تکنولوژی‌های ناشناخته و فوق پیشرفته در موارد مشاهده اشیا ناشناس پرنده باشد.
  • شواهدی در مورد فرازمینی بودن یوفوهای مشاهده‌شده در دست نیست.

تکنولوژی‌های پیشرفته و شواهد منتشرشده

روجاس کاملا طرفدار تحقیقات علمی در مورد پدیده یوفو بوده و باور دارد که تمامی اطلاعات جمع‌آوری‌شده در این رابطه باید در دسترس عموم قرار بگیرند تا امکان آنالیز دقیق و بی‌طرفانه آن‌ها فراهم شود. او می‌گوید که یوفوها اساسا اشیایی ناشناس هستند و صرفا به خاطر عجیب و اسرارآمیز بودن موضوع فرازمینی ها نمی‌توان تحقیق در مورد هر جسم پرنده‌ای که به عنوان ناشناس طبقه‌بندی می‌شود را متوقف کرد.

با این تفاسیر، بسیاری از خود می‌پرسند که چرا قضیه تحقیقات یوفو دولت آمریکا باید حالا برملا شود؟ آیا انتشار این اطلاعات در جهت آماده‌سازی افکار عمومی برای اعلام خبری بزرگ‌تر در مورد موجودات فضایی، از طرف دولت‌های جهان بوده است؟

استانتون فریدمن (Stanton Friedman)، فیزیکدان هسته‌ای بازنشسته و یکی از محققان باتجربه مبحث یوفولوژی در این رابطه می‌گوید که پخش اخبار محرمانه موضوع تحقیقات رسمی و مخفیانه در مورد اشیا ناشناس پرنده کمی سوال برانگیز است، اما شجاعت کسانی مانند لویس الیزوندو برای این افشاگری باید تحسین شود.

پروژه‌ای کوچک با نتایجی ناچیز

رابرت شیفر (Robert Sheaffer) نویسنده‌ای مشهور و از محققان برجسته مبحث اشیا ناشناس پرنده در این رابطه می‌گوید که صرف 22 میلیون دلار بودجه در طول 5 سال، برای پروژه AATIP نشان می‌دهد که این عملیات مطابق استانداردهای پنتاگون نسبتا کوچک بوده است.

از طرف دیگر، رابرت بیگلو یکی از حمایت‌کنندگان کمپین انتخاباتی سناتور رید بوده و کمی غیرمعمول است که با دخالت مستقیم این سناتور پروژه‌ای محرمانه برای تحقیق در مورد یوفوها، از سوی دولت آمریکا، به شرکت بیگلو واگذار شود.

تحقیقات یوفو دولت آمریکا ؛ بررسی تلاشی رسمی و مخفیانه برای کشف موجودات فضایی

رابرت بیگلو

شیفر می‌گوید که تحقیقات یوفو دولت آمریکا به دلیل بی‌ثمر بودن تلاش‌ها در سال 2012 متوقف شد و تنها حاصل پروژه، تعدادی گزارش و چند کلیپ تار از اشیا پرنده‌ای است که احتمالا، جت‌های جنگی هستند؛ آنالیز دقیق کلیپ‌ها هم به دلیل کمبود اطلاعات موجود ممکن نیست.

به اعتقاد این نویسنده می‌توان کل موضوع را به این شکل خلاصه کرد که تعدادی از طرفداران حضور موجودات فضایی در سیاره که خارج و داخل دولت فعالیت داشتند، برای مدت پنج سال مقداری از بودجه کشور را صرف تحقیق در مورد اشیا ناشناس پرنده کردند و در انتها هم نتایج ناچیزی از تلاش‌ها حاصل شد؛ این‌طور که به نظر می‌رسد پروژه AATIP بدون گرفتن بودجه،‌ هنوز در جریان است.

مدارک به جا مانده از حضور یوفوها

به اعتقاد شیفر موضوع جالب در مورد گزارش نیویورک تایمز این است که کمپانی بیگلو در جریان تحقیقات یوفو دولت آمریکا، چند ساختمان در لاس وگاس را به محلی برای نگه‌داری از آلیاژهای فلزی و سایر مواد کشف شده در موارد مشاهده یوفو تبدیل کرد.

در صورت درست بودن این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که شرکت هوافضای بیگلو مدارکی مربوط به پدیده‌های گزارش‌شده از اشیا ناشناس پرنده را در اختیار دارد و این مدارک به حدی قابل‌توجه‌اند که یک ساختمان مجزا به آن‌ها اختصاص داده شده است. شیفر می‌گوید که باید جزئیات هزینه‌های صرف شده از سوی دولت برای تغییر کاربری این ساختمان‌ها در لاس وگاس و همچنین اشیا موجود در آن‌ها، منتشر شوند.

هدف تحقیقات یوفو دولت آمریکا

کارشناسی به نام استیون افترگود (Steven Aftergood) در رابطه با هدف اصلی را اندازه پروژه AATIP می‌گوید که در تحقیقات رسمی و مخفیانه‌ی این چنین، مهم‌ترین اصل شناسایی تهدیدهای احتمالی و تضمین امنیت کشور است، اما از آنجایی که پروژه بر طبق درخواست یک سناتور و نه نیروی هوایی آمریکا به جریان افتاده، می‌توان نتیجه گرفت که امنیت ملی نگرانی عمده طرفین درگیر در ماجرا نبوده است.

از طرف دیگر مسئله‌ای مانند اختصاص دادن بودجه‌های پروژه به یکی از حامیان مالی سناتور پشتیبان AATIP، یعنی رابرت بیگلو هم به حفظ وجه امنیتی این موضوع کمکی نمی‌کند.

تحقیقات یوفو دولت آمریکا ؛ بررسی تلاشی رسمی و مخفیانه برای کشف موجودات فضایی

افترگود در ادامه می‌گوید که ارتباط دادن منشا اشیا ناشناس پرنده به فرازمینی ها هم یکی دیگر از عواملی است که چنین تحقیقاتی به جریان می‌افتند و پس از صرف سال‌ها زمان و انرژی زیاد،‌ همانطور که انتظار می‌رفت به نتیجه خاصی نمی‌رسند؛ این کارشناس می‌گوید که در مواجهه با مبحث یوفولوژی باید تمرکز اصلی بر روی جنبه علمی قضیه قرار بگیرد و بدون دلیل و مدرک محکم، اولین دلیل اتفاق دخالت موجودات فضایی عنوان نشود.

اتفاقی دیگر در تاریخ یوفولوژی

مارک رودیگیر (Mark Rodeghier)، مدیر و محقق یکی دیگر از موسسه‌های پژوهش در مورد اشیا ناشناس پرنده در شیکاگو آمریکا، در رابطه با تحقیقات یوفو دولت آمریکا می‌گوید که برملا شدن این اطلاعات از رخ دادن مکرر پدیده‌های مربوط به اشیا ناشناس پرنده خبر می‌دهد.

رودیگیر که موسسه خود را از زمان پروژه کتاب آبی تشکیل داده، معتقد است که در صورت منتشر نشدن یافته‌های اصلی و مرکزی پروژه AATIP، امکان بررسی دقیق و علمی داده‌ها وجود نخواهد داشت و به دلیل کیفیت بالای اطلاعاتی که از طرف یک نهاد دولتی تهیه می‌شود، می‌توان اطمینان داشت که با انجام پژوهش بر روی یافته‌ها،‌ از سوی جامعه علمی، نتایج شگفت‌انگیزی کسب خواهد شد.

این محقق برجسته می‌گوید که با مخفی ماندن نتایج تحقیقات شرکت بیگلو، این اتفاق هم به جزو کوچکی از تاریخ یوفولوژی تبدیل خواهد شد و امکان پیشرفت جامعه به واسطه تحلیل داده‌ها توسط دانشمندان وجود نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. اینا همش کار خودشونه
    [اسمایلی راننده تاکسی]

  2. مطالب واقعی ونه کتمان حقایق و دروغپردازی را میشه در این کتاب تا حدی بدست اورد!
    موضوع خیلی پیچیده تر از این حرفهای مثلا من قبول دارم یا ندارم است!

    The Day After Roswell
    by Philip J. Corso

    دانلود کنید و بخوانید.

    • موافقتم ، تو شرایط کنونی دولت ها خون مردم رو تو شیشه کردن و انسانهارو از بزرگترین حقشون(آگاهی ) محروم میکنن.
      حالا هر حکومتی به شیوه ای
      ولی ای کتاب عالیه 👍

  3. ۲۲ میلیونو دادن یکی اختلاس کرده یوفو کجا بود بابا

  4. خیلی دوس دارم بدونم واقعا آدم فضایی ها همه یه چشم دارن مث فیلما .کاش بجا میمون اجدادمون اینا بودن .الان تو اوج بودیم

  5. بالاخره دست به کار شدن

  6. اینا خودشون همه چیزو میدونن نمیگن این کاراشونم همش رد گم کنیه

  7. بنظرم تو این مقالات بلند از ویدوی استفاده کنید خیلی بهتره

  8. ما ک خودمون نمیتونیم کاری کنیم بلکه آدم فضایی ها بیان و مدیریت کنن یه حالی هم به هممون بدن