تراشه هوش مصنوعی سامسونگ

تراشه هوش مصنوعی سامسونگ برای رقابت با اپل و هواوی در راه است

به ادعای Korea Herald، تراشه هوش مصنوعی سامسونگ در دست توسعه است تا برای نخستین بار همراه با گوشی گلکسی نوت 9 در نیمه دوم سال 2018 معرفی شود.

یک گزارش جدید از کره جنوبی ادعا می‌کند که سامسونگ در حال اتمام توسعه دستگاه پردازش عصبی یا همان تراشه هوش مصنوعی خود برای استفاده توسط سرورها و دیوایس های موبایلی است. این تراشه های جدید غول کره‌ای را قادر می‌سازند تا بتواند از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در دیوایس های آینده خود بهره‌مند شود. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که سامسونگ با هدف رقاب با اپل و هواوی (که پیشتر تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را عرضه کرده‌اند) به تولید این تراشه های مدرن خواهد پرداخت.

اپل همراه با آیفون ایکس خود و هواوی نیز با گوشی میت 10 پرو، پیشتر از سامسونگ به دنیای گوشی های هوشمند مجهز به یک پردازشگر عصبی اختصاصی پا گذاشته‌اند. تراشه های اختصاصی هوش مصنوعی قابلیت‌های اضافی را در گوشی‌ها مهیا می‌کنند و توانایی‌های آن‌ها حتی در طول زمان بهبود نیز میابد؛ زیرا عادت‌ها و ترجیحات کاربران را به لطف تکنولوژی هوش مصنوعی خواهند آموخت.

گلکسی نوت 9 نخستین میزبان تراشه هوش مصنوعی سامسونگ

این گزارش ادعا می‌کنند که سامسونگ اخیرا به سطح تکنولوژی اپل و هواوی برای تولید پردازشگرهای عصبی رسیده است و تراشه هوش مصنوعی سامسونگ که احتمالا همراه با گلکسی نوت 9 ، در نیمه دوم سال 2018 میلادی به عرضه درخواهد آمد. گفته می‌شود این تراشه حتی بهتر از تراشه‌های مشابهی خواهد بود که شرکت‌های هواوی و اپل با محصولاتشان ارائه کرده‌اند. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که سامسونگ قصد دارد در رویداد معرفی گوشی گلکسی S9 برخی از قابلیت‌های چیپ جدید پردازش عصبی خود را به معرض دید علاقه‌مندان در خواهد آورد. پیشتر سامسونگ تایید کرده است که این گوشی را در کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2018) در ماه آینده معرفی خواهد کرد.

در حالی که شرکت سازنده هنوز هیچ چیزی را در مورد تراشه هوش مصنوعی سامسونگ تایید نکرده است، سایت Korea Herald اشاره می‌کند که توسعه این تراشه ها در انستیتو تکنولوژی های پیشرفته سامسونگ آغاز شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. بسیار عالی اما فقط یه مشکل اساسی که باید تو این سری از note حل بشه باتری گوشی است باتری حداقل باید بالای 4000A.M برای این گوشی در نظر گرفته بشه در غیر اینصورت گوشی هیچ مشکلی نداره و واقعا بی نظیره

  2. بهتر بود مینوشیتن برای رقابت با هواوی اپل که عددی نیست دیگه

  3. ببینی بازم از کدوم شرکت دزدیه بعدا گندش در بیاد

  4. اپل ماله این حرفا نیست

  5. سام‌هنگ کی مال این بحثاس D: زور بزنه باتری گوشی هاش نترکه خخ

  6. عشقه سامسونگ، غول بزرگ دنیای موبایل داره میاد این برندهای دوزاری بزنه کنار