سومار

صداهای عجیب در سومار کرمانشاه به زلزله‌های اخیر مرتبط است

معاون زمین شناسی و اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور اعلام کرد صداهای عجیب که از دل زمین در سومار کرمانشاه شنیده می‌شود با زلزله‌های اخیر در این منطقه ارتباط دارد.

رضا سلامتی، معاون زمین شناسی و اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور در روز چهارشنبه از مناطق مختلف گیلانغرب در استان کرمانشاه بازدید کرد. اخیرا صداهای عجیبی از دل زمین در منطقه مرزی سومار شنیده می‌شد که سلامتی با هدف بررسی ابعاد بیشتر علت و عوامل این پدیده، از این منطقه بازدید کرده است.

معاون سازمان زمین شناسی در رابطه با نتایج به دست آمده از این بازدید میدانی گفت:

در بازدید میدانی انجام شده، نشانه‌هایی مشاهده شده که پیامد و مرتبط با زلزله‌های اخیر بوده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته، صداهای شنیده شده از سطح زمین توسط اهالی شهرستان گیلانغرب صحت دارد و در نزدیک‌ترین لرزه‌نگارها به عنوان رکورد ثبت شده است. برای بررسی بیشتر و انجام کارهای مطالعاتی،‌ دریافت اطلاعات ثبت شده بر روی لرزه نگارها در خصوص مختصات و زمان وقوع صداها و شناسایی نقطه اصلی وقوع آن، پس از جمع‌بندی و حضور تیم‌های کارشناسی در منطقه، نتایج به دست آمده به اطلاع خواهد رسید.

مردم به شایعات در مورد صداهای عجیب زمین در سومار توجه نکنند

رضا سلامتی در ادامه از مردم خواست در شرایط فعلی نگران نباشند و به شایعات توجهی نکنند. شنیدن صداهای عجیب از سطح زمین در منطقه سومار جای نگرانی نیست و ایجاد یک فضای آرام باعث می‌شود تا بررسی‌ها در این زمینه با دقت و سرعت بیشتری انجام شود. گفتنی است در روزهای اخیر صداهای ناشی از زلزله های سومار در برخی نقاط گیلانغرب شنیده شده و به همین دلیل با پیگیری‌های انجام شده توسط سرپرست فرمانداری این شهرستان، معاون زمین شناسی و اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور و مدیرکل زمین شناسی جنوب غرب کشور، به این منطقه سفر کرده و از محل مورد نظر بازدید کردند.

پس از وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری در غرب کرمانشاه در تاریخ 21 آبان 1396 تا به امروز حدود یک هزار و 790 پس لرزه در این استان ثبت شده که از این تعداد حدود 290 مورد به بخش مرزی سومار مربوط می‌شود. سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصر شیرین واقع شده و 86 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. صدای شیپور نیست ، سور اسرافیله یا ازراییل
    اخر زمون که میگن همینه شاید ??

  2. بابا یکی اون پایین خانوم اورده

  3. چ صداهایی ینی چی ه مثلا
    من که میگم کار خودشونه

  4. اینا با نگاه به این موضوع پی بردن تا جایی که من میبینم هیچ تجهیزاتی ندارن

  5. ایران یه فیلم ساخته بودن ۲ سال پیش از تو زمین صدا میومد و زلزله ایجاد میکرد یادتونه!!!!!!!

  6. این عنوان بنظرم درست تره :

    ” زلزله‌های عجیب در سومار کرمانشاه به صداهای اخیر مرتبط است”

    لطفا اصلاح شود.
    یا حق.