دوربین‌ های سلفی

دوربین‌ های سلفی آینده درون نمایشگر جاسازی می‌شوند

دوربین‌ های سلفی گوشی های هوشمند آینده در محل متفاوتی قرار خواهند گرفت. قرارگیری دوربین سلفی در زیر نمایشگر گوشی به بهبود طراحی بدون حاشیه کمک می‌کند.

حسگرهای اثر انگشت به خاطر تغییر سبک طراحی گوشی های هوشمند و نازک شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن‌ها، از پنل جلویی به پنل پشتی منتقل شدند. اما این جابه‌جایی موقتی بود، چرا که آن‌ها به زودی مجددا به پنل جلویی منتقل خواهند شد، چرا که سینپتیکس چندی پیش از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خود رونمایی کرد و بعد از آن، خبر در دست ساخت بودن اولین گوشی جهان با اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر توسط ویوو عمومی شد.

اما قرار نیست طراحی بدون حاشیه در همین میزان باقی بماند، چرا که در نخستین مراحل پیشرفت خود بوده و تا جایی که نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه دستگاه‌ها به بیشتر از 90 درصد افزایش پیدا کند توسعه خواهد یافت. به همین دلیل بعد از حسگر اثر انگشت، باید به حال تمامی عناصری که بر روی پنل جلویی قرار می‌گیرند فکری کرد. به عنوان نمونه دوربین سلفی را نمی‌توان بر روی پنل پشتی قرار داد، چرا که با ماهیت آن در تضاد است! پس باید ایده‌ای همانند حسگر اثر انگشت نوری برای آن پیاده‌سازی کرد.

دوربین‌ های سلفی

علاوه بر دوربین‌ های سلفی ، سایر سنسورها نیز زیر نمایشگر قرار خواهند گرفت

در پتنت جدید سامسونگ شاهد چنین دستگاهی هستیم. در این گوشی نه تنها دوربین سلفی، بلکه تمامی سنسورها و قطعاتی که اکنون در بالای نمایشگر بر روی بدنه قرار دارند، درون نمایشگر جاسازی شده‌اند. به همین دلیل علاوه بر دوربین جلویی، در محصول مربوط به این پتنت، گوشی مکالمه، سنسور بررسی نور محیط و سنسور مجاورت نیز زیر صفحه نمایش قرار دارند. البته پیشتر در گوشی شیائومی می میکس شاهد قرارگیری گوشی مکالمه زیر صفحه نمایش بودیم، اما کیفیت صوت دریافتی در آن کیفیت جالبی نداشت. در این گوشی دوربین سلفی به شیوه‌ای کاملا متفاوت در پایین قرار گرفته بود که مکان جالبی به نظر نمی‌رسد.

دوربین‌ های سلفی

با این کار یکی از مشکلات نه چندان مهم کاربران حین سلفی گرفتن نیز برطرف می‌شود. اکثر کاربران در زمان گرفتن سلفی، به جای دوربین به نمایشگر خیره می‌شوند، به همین دلیل تصویر نهایی جالب از آب در نمی‌آید! اما وقتی دوربین های سلفی آینده زیر نمایشگر قرار بگیرند، این مورد کوچک نیز پدید نخواهد آمد!

اما مشکل اینجاست که هیچ شرکتی تا به امروز موفق به توسعه دوربینی با قابلیت مشاهده از درون یک پنل دیگر، توسعه نیافته است. در پتنت‌ های سامسونگ، اپل و ال جی که طی مدت زمان اخیر منتشر شده است، شاهد ارائه پیشنهادی مبنی بر استفاده از پنل‌های OLED شفاف هستیم. به این ترتیب دوربین های جلویی گوشی های آینده می‌توانند زیر نمایشگر قرار بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چرا نشه اثر انگشت اومده رو صفحه نمایش اینم میاد به زودی

  2. عالی میشه چون شدیدا تکنولوژی هایی مثل چت تصویری و… در حال افزایشه

  3. نپسندیدم! خدایی دوربین بره توی صفحه خوب نیس

  4. خیلی حرفه ای میشه اونجوری

  5. سامسونگ میتونه و میکنه…بقیه هم از روش اسکی میرن

  6. گفتیم بدون حاشیه ولی دیگه تا این حدم زیاد لازم نیس

  7. چه باحال ولی حیف اون یه تیکه بالای ایفون از بین میره و شبیه بقیه گوشی ها میشه