تیم کوک tim cook

تیم کوک: در آپدیت بعدی iOS قابلیت لغو مهار عملکرد سیستم را ارائه می‌کنیم

تیم کوک مدیرعامل اپل اعلام کرده است که در آپدیت بعدی iOS قابلیت لغو مهار عملکرد سیستم در گوشی های آیفون با باتری قدیمی که باعث کاهش بهره‌وری آن شده بود، قابل لغو کردن خواهد بود.

چند هفته پیش در گزارش‌های متعددی کاربران گوشی های آیفون 6 و مدل‌های قدیمی‌تر اعلام کرده بودند که پس از آپدیت سیستم عامل گوشی خود به نسخه‌ی جدید، جلوی بخشی از عملکرد پردازنده گوشی آن‌ها گرفته شده و همین امر باعث کند شدن آن شده است. البته این مدیریت عملکرد به خاطر برخی مسائل امنیتی در گوشی های آیفون 7 به بعد نیز اعمال شده است، اما باعث کاهش محسوسی در عملکرد آن‌ها نشده است.

این امر به خاطر اضافه شدن قابلیتی به نام «مدیریت  عملکرد» بوده است. از آنجایی که بسیاری از دیوایس‌های قدیمی از باتری‌های قدیمی نیز قدرت می‌گیرند، در هنگام انجام وظایف سنگین خطر خاموش شدن گوشی وجود داشته است. اپل سعی کرده با مهار بخشی از قدرت پردازنده از این امر جلوگیری کند، اما همین قضیه باعث دلخور شدن بسیاری از صاحبان آیفون های قدیمی شده است. در واقع کاربران می‌گویند که ای کاش چنین قابلیتی به صورت اجباری بر روی گوشی اعمال نمی‌شد تا بتوانند در مواقع لزوم از حداکثر قدرت آیفون خود استفاده کنند. در حال حاضر تنها راه لغو این جریان، هزینه‌ای 50 دلاری برای تعویض باتری آیفون به یک باتری جدید است.

آپدیت بعدی iOS چه زمانی عرضه می‌شود؟

در روز چهارشنبه، تیم کوک مدیرعامل کمپانی اپل رسما اعلام کرد که به زودی این کمپانی اجازه خواهد داد کاربران آیفون سلامت باتری گوشی خود را مشاهده کنند. علاوه بر این، اپل همچنین آپدیت بعدی iOS به کاربرانش امکان آن را می‌دهد تا بتوانند آزادانه مهار عملکرد سیستم را لغو کنند تا از حداکثر قدرت گوشی خود بهره‌مند شوند. البته باید به خاطر داشته باشید که اگر گوشی شما از یک باتری قدیمی استفاده می‌کند، هنوز این ریسک وجود دارد که در هنگام انجام وظایف سنگین، آیفون شما به یکباره خاموش شود. هنوز مشخص نیست چه زمانی آپدیت جدید آی او اس با هدف رفع این مشکل کاربران منتشر خواهد شد.

بنابراین آپدیت بعدی iOS برای کاربران آیفون های قدیمی می‌تواند بسیار التیام بخش باشد تا از شر عملکرد ضعیف دستگاه خود راحت شوند. آیا شما هم با همین مشکل روبرو شده‌اید؟ همین حالا می‌توانید از تخفیف ویژه اپل بهره‌مند شده و با پرداخت 29 دلار به جای 50 دلار، برای آیفون خود یک باتری جدید تهیه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. برخی از دوستان طوری کامنت مینویسن که کلا پیشرفت ها تحقیقات و علوم اپل و ایفون رو زیر سوال میبرند که جای بسیار خنده داره به سطح فکر این عزیزان
    این قضیه باتزی و محدود کردن سی پی یو مطمین باشید با فکر و علم انجام شده و الان هم که این اختیارو میدن که بشه این محدودت رو برداشت و یا اضافه کرد یعنی احترام به مشتری.
    ______________________________________________

    مساله دوم درباره کاهش سرعت گوشی های قدیمی این مورد فقط مختص شرکت اپل نیست
    دقت کنید همه گوشی های قدیمی در هر سیستم عاملی با اومدن ورژن های بالای سیستم عامل رفته رفته کند میشن
    این مورد برای اپل بازیه رسانه ایی شد جهت خدشه دار کردن قدرت این غول تکنولوژی

  2. ایفون اصلا خوب نیست گوشی چینی و کره ای خوب است
    هرچند که من تا اخر عمر ایفون میخرم

  3. دم آیفون گرم، بقیه کمپانی ها باید احترام به مشتری و انتشار آپدیت از آیفون یاد بگیرم

  4. خدایی این iOS مضخرف چیه؟ با این همه محدودیت

  5. دیگه ایفون اخر دوره شه داره محو میشه از نظر ها

  6. میخوان تبلیغ کنن واسه ایفون هه دیگه کسی مگه احمق باشه بره سمتش

    • من اصلا کاری با آیفون ندارم، اصلا هر برندی

      شما چرا طرفدارهاش «احمق» خطاب می کنید؟؟ به چه حقی؟؟؟ هر کسی دلایل خاص خودش برای انتخاب یک محصول داره، دیگه ببخشید همه مطابق میل شما عمل نمی کنن