مقاومت گوشی هواوی میت 10 پرو

گوشی هواوی میت 10 پرو حتی در دمای منفی 24 درجه سانتی‌گراد نیز کار می‌کند!

گوشی هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) از تاییدیه IP67 در مقابل نفوذ آب،‌ گرد و غبار برخوردار است. ما این گوشی را به مدت 4 ساعت در یک فریزر قرار داده‌ایم. به نظر شما آیا پس از این 4 ساعت گوشی همچنان کار خواهد کرد؟

تا همین اواخر، بدنه‌ی مقاوم در برابر آب معمولا ویژگی مختص به گوشی های مقاوم بود،‌ اما حالا گوشی های پرچمدار شرکت‌های مختلف هر کدام از یک تاییدیه سری IP استفاده می‌کنند تا تضمین کنند محصولشان در برابر نفوذ آب، گرد و غبار مقاوم است. لازم به ذکر است که عبارت IP از کلمه‌ی “Ingress Protection” به معنای حفاظت از ورود به دست آمده است. آن‌ها برای تعریف سطوح مقاومت پوشش‌های لوازم الکتریکی در برابر رطوبت یا هر جسم خارجی دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه اغلب گوشی‌ها دارای تاییدیه IP67 هستند که یکی از آن‌ها، گوشی هواوی میت 10 پرو است.

سربلندی گوشی هواوی میت 10 پرو از تست مقاومت در دمای پایین

تاییدیه IP67 به تازگی به صورت جدی مورد آزمایش قرار گرفته است، در حالی که ما را شگفت زده خواهد کرد. در این آزمایش، هواوی میت 10 پرو در حالی که مشعول پخش یک ویدیو بود در داخل ظرفی درون یک فریزر قرار گرفت و به مدت چهار ساعت در دمای 24 درجه سانتی‌گراد زیر صرف به پخش ویدیو پرداخت. پس از پایان این 4 ساعت، گوشی از داخل فریزر بیرون آورده شد و پس از آن که یخ زدگیش برطرف شد، ما همچنان شاهد آن بودیم که به خوبی کار می‌کند. حتی پس از چنین آزمایش شدیدی هم عملکرد گوشی متوقف نشده بود!

مقاومت گوشی هواوی میت 10 پرو

اگرچه ما توصیه نمی‌کنیم چنین کاری را در منزل انجام دهید، اما این تست می‌تواند به خوبی مقاومت بالای گوشی هواوی میت 10 پرو را به ما نشان دهد. علی‌رغم بدنه‌ی ضد آب گوشی که اکنون ثابت شده است، هیچ آسیبی توسط آب به گوشی وارد نشده است؛ اگرچه نفوذ آب جزو موارد تحت پوشش گارانتی گوشی‌هایی مجهز به تاییدیه IP67 قرار ندارد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر نمی‌خواهید در صورت بروز هرگونه مشکل برای همیشه با گوشی چند صد دلاری خود خداحافظی کنید، اکیدا همچنین آزمایش‌هایی را بر روی آن انجام ندهید.