پیام رسان های داخلی

وام 5 میلیاردی به پیام رسان های داخلی برای خروج از انحصار پیام رسان خارجی

فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد برای حمایت از پیام رسان های داخلی ، وام 5 میلیاردی بدون بهره به آن‌ها داده می‌شود و با این کمک‌ها، ظرف یک سال از انحصار پیام رسان خارجی خارج می‌شویم.

رفع فیلتر تلگرام با دستور رئیس جمهور انجام شد

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، توضیحاتی در مورد رفع فیلتر تلگرام و موضوع حمایت از پیام رسان های داخلی ارائه کرد. فیروزآبادی گفت رئیس جمهور، رئیس شورای امنیت است و رفع فیلتر تلگرام با نظر شورای امنیت و دستور رئیس جمهور انجام شده است. به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیران تلگرام به زعم خودشان به تعهداتشان عمل کرده‌اند، اما ما قبول نداریم چون هنوز موارد غیر اخلاقی و خشونت‌آمیز در این شبکه دیده می‌شود. ما در این باره در حال مذاکره هستیم و امیدواریم که مشکل حل شود.

پیام رسان های داخلی

وی که در مراسم معارفه مدیران جدید مخابرات و همراه اول حضور پیدا کرده بود، اظهار کرد:

روزی را در آینده می‌بینیم که در ایران نیز به تبعیت از روند جهانی، شبکه‌های اقتصادی رشد کرده‌اند. این شبکه‌ها بر روی پلتفرم‌هایی مانند پیام رسان‌ها شکل می‌گیرند. در حال حاضر در وضعیت انحصاری پیام رسان در ایران، فقط کاربرد رسانه‌ای پیام رسان مورد توجه و بهره‌برداری قرار گرفته است، اما در آینده این پلتفرم‌ها می‌توانند خدماتی از جمله تجارت الکترونیک را در سطح وسیعی ارائه کنند.

فیروزآبادی در ادامه عنوان کرد که هم‌اکنون وضعیت پیام رسان در ایران کاملا انحصاری است و پیام رسان مورد استفاده بیشترین سرویس‌دهی را در ایران دارد. در نتیجه برای این که بتوانیم خدمات جدی بر روی این پلتفرم‌ها قرار بدهیم باید پلتفرم پایدار باشد و در چارچوب قوانین کشور قابل اتکا شود. چرا که اگر از چارچوب‌های ایران تبعیت نکند نمی‌توانیم ثروت و دارایی‌های خود را روی آن قرار دهیم.

وی همچنین عنوان کرد که از بین سیستم عامل‌های موجود در دنیا، امروز فقط سیستم عامل‌های آمریکایی باقی ماندند و روی موبایل هم سیستم عامل‌های اندروید و iOS قرار دارند که آن‌ها نیز آمریکایی هستند. از طرف دیگر، سرویس‌های ابری هم در اختیار شرکت‌های آمریکایی مانند آمازون و گوگل قرار دارند و به عبارتی، شرکت‌های آمریکایی صاحب پلتفرم و سرویس‌های ابری تا پشت دروازه‌های ما می‌آیند و پلتفرم داخل سیستم یا همان سیستم عامل نیز آمریکایی است. با این حساب دیگر حاکمیتی نمی‌ماند و با ادامه این روند، ما لوله‌کش دیگران می‌شویم و در سیستم آن‌ها حرکت می‌کنیم.

پیام رسان

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد که در سال‌های گذشته توجه مناسبی به فضای مجازی نداشتیم و این امر باعث عقب‌ماندگی ما شد که نتیجه آن را در حوزه پیام رسان‌ها می‌بینیم. اکنون برای رفع موانع موجود، آماده همفکری و همکاری با دوستان هستیم.

برنامه حمایتی مسئولان برای پیام رسان های داخلی

وی همچنین از برنامه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام رسان داخلی خبر داد. به گفته فیروزآبادی، طبق مصوبه این شورا قرار شد وام بدون بهره تا سقف 5 میلیارد تومان بدون ضمانت‌نامه سخت و با سفته به تمامی پیام رسان های داخلی داده شود. هم‌اکنون نیز برای حمایت از پیام رسان های داخلی به همه آن‌ها مکان و تخفیف پهنای باند داده شده و هزینه استفاده مردم از پیام رسان داخلی نیز با یک سوم تعرفه عادی محاسبه می‌شود. علاوه بر آن، 5 پیام رسان داخلی منتخب را معرفی کرده‌ایم که شاید اکنون اعلام اسامی آن‌ها به صلاح نباشد، ولی مردم این اپلیکیشن‌ها را می‌شناسند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود دولت وظیفه دارد موانع سر راه را بردارد و مابقی کارها به عهده بخش خصوصی است. با این تسهیلات و البته به شرط کمک بخش خصوصی، پیش‌بینی می‌شود که تا یک سال دیگر از انحصار پیام رسان خارجی بیرون بیاییم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. یعنی اعتماد مردمم با پنج میلیارد میخرین فکر نکنم بشه.

  2. این آرزو را به گور خواهید برد 🙂

  3. هیچوقت موفق نمیشن و اگه هم بتونن درست کنن هشتاد درصد مردم نه اعتماد میکنن و نه پیام رسانهای خارجی رو کنار میذارن . حتی بچه ها و فک و فامیلاشونم از پیام رسان داخلی اسنفاده نخواهند کرد

  4. این فیروز ابادیا همگی اضافه وزن دارن باید ۵ میلیاردو خرج بودجه ورزش کنن

  5. دمتون گرم، به کسب و کارهای داخلی باید برسیم تا پیشرفت کنن

  6. خخخ مردم اون چیزی و که میخوان شما باهاش مخالفید هرچقدرم هزینه کنید فایدده نداره اگه اینجور نبود بجای صدا و سیمای ی که این همه هزینه واسش میشه ماهواره رو ترجیح نمیدادن

  7. چقدر خفت و خاری که اینقدر به کسئولین کشور خودمون بی اعتمادیم که هرگز پیام رسان داخلی نصب نمی کنیم

  8. میخوان پنج میلیارد بدن نزدیک دو میلون نفرو از نون خوردن بندازن بعد میگن با بیکاری مبارزه میکنیم این همه تناقض غیر قابل درکه

    • دوست عزیز اگر درست هزینه بشه خیلی خوبه، با 5 میلیارد تقریبا هیچ کار خاصی نمیشه به صورت فیزیکی برای تعداد زیادی راه انداخت اما مجازی میشه کلی کار کرد

  9. این همه پول تو مملکت حروم شده اینم روش فکر کنم میخوان مثل ایران خودرو و سایپا یه برنده دوزاری دیگه به زور بکنن تو پاچه ملت روی مدل خارجیشم ببندن مجبور شی اشغال مصرف کنی

  10. بعدم شما فکر پروژه های دیگتون باشید که پول بی زبون مردمو میدید تا خود مردمو از خواسته شون محروم کنید

  11. 5 میلیارد خرج خود جوونها کنید ، بستر کار براشون فراهم کنید، کسی وقت نمیکنه دیگه تو پیام رسان بچرخه ???

  12. اقای فیروز ابادی ، مشکل نداشتن پیام رسان داخلی یا بروز بودن نیست ، گاها بعضی از پیام رسان های داخلی از خارجی ها امکانات بیشتر و شرایط بومی ایران رو داره، مهم نداشتن اعتماد به شماست ، که مشترک نمیدونه از محتوای پیامش چه تستفاده ای میشه، حریم خصوصیش حفظ شده، چه مقامی این اعتماد و امنیت رو تضمین میکنه ؟؟؟؟!!!!!!!

    • دقیقا مشکل اینه که شما میخواین اطلاعات مردمو ذخیره کنید اینو خود رییس جمهور درمورد تلگرام گفت ولی خود تلگرام همکاری نکرد